Ford Focus je nově kinetický (facelift)

Marek Litzman, 12. září 2007, 08:09 Google+

Focus se dostal do druhé poloviny svého životního cyklu, takže nadešel ten pravý čas na facelift.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Focus

Focus | foto: Ford

Sdílejte článek

Focus a nedávno faceliftovaný C-max jsou modely, které byly jako poslední produkovány ve Fordově stylu New Edge. Nyní je však doba kinetického designu a podobně, jak se gotické pevnosti přestavovaly na barokní zámky, i pohrobci New Edge se musejí podrobit kinetické přestavbě.

Kinetický design jsem si oblíbil při testu Mondea, který jsme uveřejnili před několika dny. Pěl jsem samou chválu na vyváženost, elegantní, ale i dynamickou siluetu vozu. Právě takto měl vypadat i nový Focus. Jak tomu ale někdy bývá, výsledek faceliftu je poměrně bezpohlavní, stojí na pomezí dvou poměrně vydařených designů a nesnaží se směřovat ani vpřed, ani vzad. S konečným soudem počkejme však až na reálnou zkušenost.

Co však Focus po faceliftu zaručeně nabídne, to je nové složení zadních svítilen z LE diod a nové nárazníky na obou stranách. Blinkry jsou nyní módně v zrcátkách.

V interiéru byla optimalizována přístrojová deska, novými prvky výbavy je zásuvka na 230 V v interiéru, bezzátkové hrdlo nádrže, bezklíčové startování tlačítkem a kontrola tlaku v pneumatikách.

Pravděpodobně největší změny se udály pod kapotou, kde přibyla nová převodovka PowerShift. Jde o obdobu známé dvouspojkové DSG, zde však za vývojem stojí společnost Getarg. Oproti klasickému automatu má šetřit až 10% paliva a to už je dost.

Představena navíc bude i verze ECOnetic, což je Focus 1,6 TDCi, který produkuje pouhých 115 g CO2/km.

Vytisknout

Diskuze: Ford Focus je nově kinetický (facelift)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

reklama

Doporučujeme

Corsa ecoFLEX

Koncept Opel Corsa Hybrid

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

  2. TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud