Ford Focus je nově kinetický (facelift)

Focus
Focus, foto: Ford
Marek Litzman 12. září 2007 08:09
Sdílej:

Focus se dostal do druhé poloviny svého životního cyklu, takže nadešel ten pravý čas na facelift.

Focus a nedávno faceliftovaný C-max jsou modely, které byly jako poslední produkovány ve Fordově stylu New Edge. Nyní je však doba kinetického designu a podobně, jak se gotické pevnosti přestavovaly na barokní zámky, i pohrobci New Edge se musejí podrobit kinetické přestavbě.

Kinetický design jsem si oblíbil při testu Mondea, který jsme uveřejnili před několika dny. Pěl jsem samou chválu na vyváženost, elegantní, ale i dynamickou siluetu vozu. Právě takto měl vypadat i nový Focus. Jak tomu ale někdy bývá, výsledek faceliftu je poměrně bezpohlavní, stojí na pomezí dvou poměrně vydařených designů a nesnaží se směřovat ani vpřed, ani vzad. S konečným soudem počkejme však až na reálnou zkušenost.

Co však Focus po faceliftu zaručeně nabídne, to je nové složení zadních svítilen z LE diod a nové nárazníky na obou stranách. Blinkry jsou nyní módně v zrcátkách.

V interiéru byla optimalizována přístrojová deska, novými prvky výbavy je zásuvka na 230 V v interiéru, bezzátkové hrdlo nádrže, bezklíčové startování tlačítkem a kontrola tlaku v pneumatikách.

Pravděpodobně největší změny se udály pod kapotou, kde přibyla nová převodovka PowerShift. Jde o obdobu známé dvouspojkové DSG, zde však za vývojem stojí společnost Getarg. Oproti klasickému automatu má šetřit až 10% paliva a to už je dost.

Představena navíc bude i verze ECOnetic, což je Focus 1,6 TDCi, který produkuje pouhých 115 g CO2/km.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.