Po deseti letech konečně dostává Renault Kangoo svého nástupce. Ten ničím nepřekvapuje ani nešokuje, jede v zaběhnuté linii dál a jen vylepšuje to, co již bylo třeba modernizovat.
Od roku 1997, kdy byla představena první generace Kangooa, bylo prodáno již 2 a čtvrt milionu vozů s touto značkou. Vzhledem k tomu, že téměř všichni konkurenti chystají novou generaci, Renault nezahálí a nástupce představuje již nyní, na autosalonu ve Frankfurtu.
Jak to tak bývá, syn předčit svého předka ve velikosti. Novinka je o nemalých 18 cm delší, než jeho předchůdce. Tím dává mnohem více prostoru posádce a mimoděk také i prostor pro jiný, menší model.
Renault se tuto polododávku pokusil uživatelským komfortem přivést blíže k automobilové produkci, vše je tedy komfortnější a lepší, na druhou stranu, ve Francii nezapomněli ani na praktickou stránku věci. 660 litrů, to je základní hodnota zavazadlového prostoru. Po sklopení sedadel naroste na téměř 3 metry krychlové, přesněji na hodnotu 2866 litrů.
Dalších 77 litrů se skrývá ve všech možných odkládacích prostorách v interiéru.
Motorová paleta zahrnuje především diesely 1,5 dCi, s výkonovými stupni 105, 85 a 70 koní. Dva slabší plní podmínky pro značku eko2, vypouštějí tedy méně, než 140 g CO2/km. Nejsilnější verze zase disponuje filtrem pevných částic.
To vše doplňují dvě 1,6 s výkonem 90 a 105 koní.
Výbava je podobný tomu,co nalezneme u osobní produkce, v základu jsou 2 airbagy, ABS. Připlatit si zákazník může za ESP, další 4 airbagy, automatické spínání světel, dešťový senzor či automatická klimatizace.
Na výstavě však nezůstalo u jediného Kangooa. Ten druhý dostal přívlastek compact concept, jde o studii malého vozu odvozeného od Renaultu Kangoo. Koncept je zaměřen spíše na mladší generaci, to naznačuje už pohon všech kol a vyšší světlá výška, čímž lehce míří i do teritoria, které by chtěla zanedlouho okupovat Škoda se svým modelem Yeti.
Pod kapotou je diesel 1,5 dCi s výkonem 105 koní. Pro 3,9 metru dlouhý vůz dostatek výkonu.
Prorokuji, že compact nevidíme ve svém životě naposledy. Do roka a do dne...
zdroj: Renault
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?