Po deseti letech konečně dostává Renault Kangoo svého nástupce. Ten ničím nepřekvapuje ani nešokuje, jede v zaběhnuté linii dál a jen vylepšuje to, co již bylo třeba modernizovat.
Od roku 1997, kdy byla představena první generace Kangooa, bylo prodáno již 2 a čtvrt milionu vozů s touto značkou. Vzhledem k tomu, že téměř všichni konkurenti chystají novou generaci, Renault nezahálí a nástupce představuje již nyní, na autosalonu ve Frankfurtu.
Jak to tak bývá, syn předčit svého předka ve velikosti. Novinka je o nemalých 18 cm delší, než jeho předchůdce. Tím dává mnohem více prostoru posádce a mimoděk také i prostor pro jiný, menší model.
Renault se tuto polododávku pokusil uživatelským komfortem přivést blíže k automobilové produkci, vše je tedy komfortnější a lepší, na druhou stranu, ve Francii nezapomněli ani na praktickou stránku věci. 660 litrů, to je základní hodnota zavazadlového prostoru. Po sklopení sedadel naroste na téměř 3 metry krychlové, přesněji na hodnotu 2866 litrů.
Dalších 77 litrů se skrývá ve všech možných odkládacích prostorách v interiéru.
Motorová paleta zahrnuje především diesely 1,5 dCi, s výkonovými stupni 105, 85 a 70 koní. Dva slabší plní podmínky pro značku eko2, vypouštějí tedy méně, než 140 g CO2/km. Nejsilnější verze zase disponuje filtrem pevných částic.
To vše doplňují dvě 1,6 s výkonem 90 a 105 koní.
Výbava je podobný tomu,co nalezneme u osobní produkce, v základu jsou 2 airbagy, ABS. Připlatit si zákazník může za ESP, další 4 airbagy, automatické spínání světel, dešťový senzor či automatická klimatizace.
Na výstavě však nezůstalo u jediného Kangooa. Ten druhý dostal přívlastek compact concept, jde o studii malého vozu odvozeného od Renaultu Kangoo. Koncept je zaměřen spíše na mladší generaci, to naznačuje už pohon všech kol a vyšší světlá výška, čímž lehce míří i do teritoria, které by chtěla zanedlouho okupovat Škoda se svým modelem Yeti.
Pod kapotou je diesel 1,5 dCi s výkonem 105 koní. Pro 3,9 metru dlouhý vůz dostatek výkonu.
Prorokuji, že compact nevidíme ve svém životě naposledy. Do roka a do dne...
zdroj: Renault
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.