Renault Kangoo, jako novinka i koncept

Marek Litzman, 12. září 2007, 09:21 Google+

Po deseti letech konečně dostává Renault Kangoo svého nástupce. Ten ničím nepřekvapuje ani nešokuje, jede v zaběhnuté linii dál a jen vylepšuje to, co již bylo třeba modernizovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kangoo

Kangoo | foto: Renault

Sdílejte článek

 Od roku 1997, kdy byla představena první generace Kangooa, bylo prodáno již 2 a čtvrt milionu vozů s touto značkou. Vzhledem k tomu, že téměř všichni konkurenti chystají novou generaci, Renault nezahálí a nástupce představuje již nyní, na autosalonu ve Frankfurtu.

Jak to tak bývá, syn předčit svého předka ve velikosti. Novinka je o nemalých 18 cm delší, než jeho předchůdce. Tím dává mnohem více prostoru posádce a mimoděk také i prostor pro jiný, menší model.

Renault se tuto polododávku pokusil uživatelským komfortem přivést blíže k automobilové produkci, vše je tedy komfortnější a lepší, na druhou stranu, ve Francii nezapomněli ani na praktickou stránku věci. 660 litrů, to je základní hodnota zavazadlového prostoru. Po sklopení sedadel naroste na téměř 3 metry krychlové, přesněji na hodnotu 2866 litrů.

Dalších 77 litrů se skrývá ve všech možných odkládacích prostorách v interiéru.

Motorová paleta zahrnuje především diesely 1,5 dCi, s výkonovými stupni 105, 85 a 70 koní. Dva slabší plní podmínky pro značku eko2, vypouštějí tedy méně, než 140 g CO2/km. Nejsilnější verze zase disponuje filtrem pevných částic.

To vše doplňují dvě 1,6 s výkonem 90 a 105 koní.

Výbava je podobný tomu,co nalezneme u osobní produkce, v základu jsou 2 airbagy, ABS. Připlatit si zákazník může za ESP, další 4 airbagy, automatické spínání světel, dešťový senzor či automatická klimatizace.

Na výstavě však nezůstalo u jediného Kangooa. Ten druhý dostal přívlastek compact concept, jde o studii malého vozu odvozeného od Renaultu Kangoo. Koncept je zaměřen spíše na mladší generaci, to naznačuje už pohon všech kol a vyšší světlá výška, čímž lehce míří i do teritoria, které by chtěla zanedlouho okupovat Škoda se svým modelem Yeti.

Pod kapotou je diesel 1,5 dCi s výkonem 105 koní. Pro 3,9 metru dlouhý vůz dostatek výkonu.

Prorokuji, že compact nevidíme ve svém životě naposledy. Do roka a do dne...

 

zdroj: Renault

Vytisknout

Diskuze: Renault Kangoo, jako novinka i koncept

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

IS-F

Ani Lexus ve Frankfurtu nezahálí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud