Renault Kangoo, jako novinka i koncept

Marek Litzman, 12. září 2007, 09:21 Google+

Po deseti letech konečně dostává Renault Kangoo svého nástupce. Ten ničím nepřekvapuje ani nešokuje, jede v zaběhnuté linii dál a jen vylepšuje to, co již bylo třeba modernizovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kangoo

Kangoo | foto: Renault

Sdílejte článek

 Od roku 1997, kdy byla představena první generace Kangooa, bylo prodáno již 2 a čtvrt milionu vozů s touto značkou. Vzhledem k tomu, že téměř všichni konkurenti chystají novou generaci, Renault nezahálí a nástupce představuje již nyní, na autosalonu ve Frankfurtu.

Jak to tak bývá, syn předčit svého předka ve velikosti. Novinka je o nemalých 18 cm delší, než jeho předchůdce. Tím dává mnohem více prostoru posádce a mimoděk také i prostor pro jiný, menší model.

Renault se tuto polododávku pokusil uživatelským komfortem přivést blíže k automobilové produkci, vše je tedy komfortnější a lepší, na druhou stranu, ve Francii nezapomněli ani na praktickou stránku věci. 660 litrů, to je základní hodnota zavazadlového prostoru. Po sklopení sedadel naroste na téměř 3 metry krychlové, přesněji na hodnotu 2866 litrů.

Dalších 77 litrů se skrývá ve všech možných odkládacích prostorách v interiéru.

Motorová paleta zahrnuje především diesely 1,5 dCi, s výkonovými stupni 105, 85 a 70 koní. Dva slabší plní podmínky pro značku eko2, vypouštějí tedy méně, než 140 g CO2/km. Nejsilnější verze zase disponuje filtrem pevných částic.

To vše doplňují dvě 1,6 s výkonem 90 a 105 koní.

Výbava je podobný tomu,co nalezneme u osobní produkce, v základu jsou 2 airbagy, ABS. Připlatit si zákazník může za ESP, další 4 airbagy, automatické spínání světel, dešťový senzor či automatická klimatizace.

Na výstavě však nezůstalo u jediného Kangooa. Ten druhý dostal přívlastek compact concept, jde o studii malého vozu odvozeného od Renaultu Kangoo. Koncept je zaměřen spíše na mladší generaci, to naznačuje už pohon všech kol a vyšší světlá výška, čímž lehce míří i do teritoria, které by chtěla zanedlouho okupovat Škoda se svým modelem Yeti.

Pod kapotou je diesel 1,5 dCi s výkonem 105 koní. Pro 3,9 metru dlouhý vůz dostatek výkonu.

Prorokuji, že compact nevidíme ve svém životě naposledy. Do roka a do dne...

 

zdroj: Renault

Vytisknout

Diskuze: Renault Kangoo, jako novinka i koncept

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

IS-F

Ani Lexus ve Frankfurtu nezahálí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud