Subaru představuje na 62. frankfurtském autosalonu svoji horkou novinku pro nejnižší segment evropského trhu. Model Justy bude na českém trhu nabízen už v říjnu letošního roku a jeho cena by měla být někde kolem 300 000 Kč.
Výrobce označuje novou Justy jako entry-model a slibuje výjimečnou manévrovatelnost, velký vnitřní prostor a díky efektivnímu litrovému benzínovému motoru malou spotřebu s nízkou úrovní emisních hodnot.
A to je přesně to, co Subaru pro své zákazníky údajně hledalo, jedinečnou kombinaci výkonnosti, ekonomiky provozu a vztahu k životnímu prostředí. Zdůraznění ochrany životního prostředí bylo totiž základním požadavkem při zadání modelu výrobci, kterým je Fuji Heavy Industries. Nová Justy bude subdodávána společností Daihatsu Motor Co., Ltd.
Celkové rozměry vozu jsou: délka 3,610 m, šířka 1,665 m a výška 1,550 m. Motor obsahu 1000 ccm je benzínový řadový tříválec DOHC se 12 ventily. Maximální výkon je dosažen při 6000 ot/min a činí 51 kW. Maximální točivý moment je udán hodnotou 94 Nm při 3600 ot/min. Spotřeba odpovídá objemu hnacího agregátu: 6,1 / 4,4 / 5,0 l/100 km. Emise CO2 klesly pod důležitou hranici 120 g/km.
Vůz je obut do třinácti nebo čtrnácti palcových kol, hnaná je přední náprava, však pouze manuální. Vůz je vybaven airbagy, elektronickými systémy ABS a EBD, ovládání zrcátek a oken elektrickým pohonem, k dispozici je klimatizace a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Základní výbava bude ale upřesněna až s příchodem vozu do prodejen.
Těžko říci jak si Justy povede, konkurence je ostrá a záležet bude především na základní výbavě a stanovené výši její ceny...
Zdroj: Tisková zpráva Subaru ČRElektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?