Subaru představuje na 62. frankfurtském autosalonu svoji horkou novinku pro nejnižší segment evropského trhu. Model Justy bude na českém trhu nabízen už v říjnu letošního roku a jeho cena by měla být někde kolem 300 000 Kč.
Výrobce označuje novou Justy jako entry-model a slibuje výjimečnou manévrovatelnost, velký vnitřní prostor a díky efektivnímu litrovému benzínovému motoru malou spotřebu s nízkou úrovní emisních hodnot.
A to je přesně to, co Subaru pro své zákazníky údajně hledalo, jedinečnou kombinaci výkonnosti, ekonomiky provozu a vztahu k životnímu prostředí. Zdůraznění ochrany životního prostředí bylo totiž základním požadavkem při zadání modelu výrobci, kterým je Fuji Heavy Industries. Nová Justy bude subdodávána společností Daihatsu Motor Co., Ltd.
Celkové rozměry vozu jsou: délka 3,610 m, šířka 1,665 m a výška 1,550 m. Motor obsahu 1000 ccm je benzínový řadový tříválec DOHC se 12 ventily. Maximální výkon je dosažen při 6000 ot/min a činí 51 kW. Maximální točivý moment je udán hodnotou 94 Nm při 3600 ot/min. Spotřeba odpovídá objemu hnacího agregátu: 6,1 / 4,4 / 5,0 l/100 km. Emise CO2 klesly pod důležitou hranici 120 g/km.
Vůz je obut do třinácti nebo čtrnácti palcových kol, hnaná je přední náprava, však pouze manuální. Vůz je vybaven airbagy, elektronickými systémy ABS a EBD, ovládání zrcátek a oken elektrickým pohonem, k dispozici je klimatizace a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Základní výbava bude ale upřesněna až s příchodem vozu do prodejen.
Těžko říci jak si Justy povede, konkurence je ostrá a záležet bude především na základní výbavě a stanovené výši její ceny...
Zdroj: Tisková zpráva Subaru ČRMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.