Škoda Auto na letošním autosalonu ve Frankfurtu mimo jiné představuje i nové, ekologicky zaměřené modely Škoda. Pro začátek půjde o novou Fabii a Fabii Combi v provedení GreenLine, později se k nim přidí model Octavia Combi FlexiFuel.
Octavia s benzinovým motorem, upraveným pro spalování směsi 85 procent lihu a 15 procent benzinu, bude primárně určena pro prodej na trhu ve Švédsku, kde se začne prodávat na konci letošního roku.
Zajímavější jsou tak pro nás oba nově představené modely Fabia GreenLine, tedy hatchback a kombi, která dostanou pod kapotu silnější z nabízených dieselových tříválců, tedy motor o výkonu 59kW. Ten bude doplněn filtrem pevných částic DPF, což má dramaticky snížit emise škodlivin. Protože však škodlivé nejsou pouze pevné částice (saze), ale především skleníkové plyny, budou vozy řady GreenLine dosahovat i nižší spotřeby paliva a tím pádem také produkovat méně oxidu uhličitého, jehož emise by měly klesnout pod 110 g na kilometr, což odpovídá spotřebě cca 4,1 litru nafty na 100 km.
Škodovka chce této úrovně spotřeby dosáhnout kombinací několika faktorů. Změn se dočká motormanagement, vůz dostane speciální převodovku s delšími převody, pneumatiky Dunlop SP 10 L s nízkým valivým odporem a drobných změn se dočkala i aerodynamika vozu - upraven je přinejmenším přední spoiler a nasávací otvory pro přístup vzduchu k brzdám.
Přinášíme vám fotogalerii snímků nové Fabie GreeLine.
Zdroj: Škoda Auto, a.s.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?