Škoda Auto na letošním autosalonu ve Frankfurtu mimo jiné představuje i nové, ekologicky zaměřené modely Škoda. Pro začátek půjde o novou Fabii a Fabii Combi v provedení GreenLine, později se k nim přidí model Octavia Combi FlexiFuel.
Octavia s benzinovým motorem, upraveným pro spalování směsi 85 procent lihu a 15 procent benzinu, bude primárně určena pro prodej na trhu ve Švédsku, kde se začne prodávat na konci letošního roku.
Zajímavější jsou tak pro nás oba nově představené modely Fabia GreenLine, tedy hatchback a kombi, která dostanou pod kapotu silnější z nabízených dieselových tříválců, tedy motor o výkonu 59kW. Ten bude doplněn filtrem pevných částic DPF, což má dramaticky snížit emise škodlivin. Protože však škodlivé nejsou pouze pevné částice (saze), ale především skleníkové plyny, budou vozy řady GreenLine dosahovat i nižší spotřeby paliva a tím pádem také produkovat méně oxidu uhličitého, jehož emise by měly klesnout pod 110 g na kilometr, což odpovídá spotřebě cca 4,1 litru nafty na 100 km.
Škodovka chce této úrovně spotřeby dosáhnout kombinací několika faktorů. Změn se dočká motormanagement, vůz dostane speciální převodovku s delšími převody, pneumatiky Dunlop SP 10 L s nízkým valivým odporem a drobných změn se dočkala i aerodynamika vozu - upraven je přinejmenším přední spoiler a nasávací otvory pro přístup vzduchu k brzdám.
Přinášíme vám fotogalerii snímků nové Fabie GreeLine.
Zdroj: Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.