Škoda Auto na letošním autosalonu ve Frankfurtu mimo jiné představuje i nové, ekologicky zaměřené modely Škoda. Pro začátek půjde o novou Fabii a Fabii Combi v provedení GreenLine, později se k nim přidí model Octavia Combi FlexiFuel.
Octavia s benzinovým motorem, upraveným pro spalování směsi 85 procent lihu a 15 procent benzinu, bude primárně určena pro prodej na trhu ve Švédsku, kde se začne prodávat na konci letošního roku.
Zajímavější jsou tak pro nás oba nově představené modely Fabia GreenLine, tedy hatchback a kombi, která dostanou pod kapotu silnější z nabízených dieselových tříválců, tedy motor o výkonu 59kW. Ten bude doplněn filtrem pevných částic DPF, což má dramaticky snížit emise škodlivin. Protože však škodlivé nejsou pouze pevné částice (saze), ale především skleníkové plyny, budou vozy řady GreenLine dosahovat i nižší spotřeby paliva a tím pádem také produkovat méně oxidu uhličitého, jehož emise by měly klesnout pod 110 g na kilometr, což odpovídá spotřebě cca 4,1 litru nafty na 100 km.
Škodovka chce této úrovně spotřeby dosáhnout kombinací několika faktorů. Změn se dočká motormanagement, vůz dostane speciální převodovku s delšími převody, pneumatiky Dunlop SP 10 L s nízkým valivým odporem a drobných změn se dočkala i aerodynamika vozu - upraven je přinejmenším přední spoiler a nasávací otvory pro přístup vzduchu k brzdám.
Přinášíme vám fotogalerii snímků nové Fabie GreeLine.
Zdroj: Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.