Na mezinárodním autosalonu IAA 2007 ve Frankfurtu nad Mohanem uvádí Škoda Auto ve světové premiéře nový model Fabia Combi. Pětidveřový hatchback představený na jarním ženevském autosalonu tak v nabídce doplňuje i všestranná verze karoserie typu kombi.
Nová Fabia Combi obsahuje hlavní designové linie modelu Fabia a svou koncepcí má ambici stát se stylovým rodinným vozem. Ve srovnání s předchozím modelem došlo k mírnému nárůstu vnějších rozměrů karoserie, což se znovu pozitivně projevilo v nabídce vnitřního prostoru zejména pro cestující vzadu. Znatelně vzrostla především velikost zavazadlového prostoru, jehož základní objem nyní činí 480 l, po sklopení zadních dělených sedadel je k dispozici objem 1460 l. Těmito parametry může nová Fabia Combi konkurovat i vozům o třídu výše. Pro Combi je připraveno celkem šest pohonných jednotek, tři benzinové a tři naftové, s rozpětím výkonů od 51 kW do 77 kW (70 k až 105 k).
Doposud Škoda uvolňovala nové informace jen neochotně a po troškách. Nyní je však již k dispozici rozsáhlá fotogalerie nové Fabie Combi včetně snímků z interiéru, a proto můžete sami posoudit všechny drobné designové rozdíly proti hatchbacku.
Na tiskové konferenci v Frankfurtu byla dnes zveřejněna také základní cena nové Fabie Combi. Na verzi Classic s motorem 1.2 HTP o výkonu 51 kW si připravte 285 900 Kč, což proti "staré" Fabii Combi znamená navýšení o 5000 korun. Prodej nové Fabie Combi by měl být zahájen začátkem přístího roku, minimálně do konce letošního roku se totiž počítá s výrobou současného modelu. V návaznosti na představení nové Fabie Combi si pak dovolujeme upozornit na samostatný článek, věnovaný "terénní" verzi Fabia Combi Scout - jde o designově velice povedenou úpravu, která sice nepřinese kvůli absenci pohonu všech kol dramaticky lepší průchodnost terénem, ale pohladí oko a duši každého opravdového fanouška automobilů, a to především v prezentované barevné kombinacio světle modré metalízy a "chromovaných" ochranných plastových dílů v kombinaci s povedenými litými koly.
Zdroj: Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.