Na mezinárodním autosalonu IAA 2007 ve Frankfurtu nad Mohanem uvádí Škoda Auto ve světové premiéře nový model Fabia Combi. Pětidveřový hatchback představený na jarním ženevském autosalonu tak v nabídce doplňuje i všestranná verze karoserie typu kombi.
Nová Fabia Combi obsahuje hlavní designové linie modelu Fabia a svou koncepcí má ambici stát se stylovým rodinným vozem. Ve srovnání s předchozím modelem došlo k mírnému nárůstu vnějších rozměrů karoserie, což se znovu pozitivně projevilo v nabídce vnitřního prostoru zejména pro cestující vzadu. Znatelně vzrostla především velikost zavazadlového prostoru, jehož základní objem nyní činí 480 l, po sklopení zadních dělených sedadel je k dispozici objem 1460 l. Těmito parametry může nová Fabia Combi konkurovat i vozům o třídu výše. Pro Combi je připraveno celkem šest pohonných jednotek, tři benzinové a tři naftové, s rozpětím výkonů od 51 kW do 77 kW (70 k až 105 k).
Doposud Škoda uvolňovala nové informace jen neochotně a po troškách. Nyní je však již k dispozici rozsáhlá fotogalerie nové Fabie Combi včetně snímků z interiéru, a proto můžete sami posoudit všechny drobné designové rozdíly proti hatchbacku.
Na tiskové konferenci v Frankfurtu byla dnes zveřejněna také základní cena nové Fabie Combi. Na verzi Classic s motorem 1.2 HTP o výkonu 51 kW si připravte 285 900 Kč, což proti "staré" Fabii Combi znamená navýšení o 5000 korun. Prodej nové Fabie Combi by měl být zahájen začátkem přístího roku, minimálně do konce letošního roku se totiž počítá s výrobou současného modelu. V návaznosti na představení nové Fabie Combi si pak dovolujeme upozornit na samostatný článek, věnovaný "terénní" verzi Fabia Combi Scout - jde o designově velice povedenou úpravu, která sice nepřinese kvůli absenci pohonu všech kol dramaticky lepší průchodnost terénem, ale pohladí oko a duši každého opravdového fanouška automobilů, a to především v prezentované barevné kombinacio světle modré metalízy a "chromovaných" ochranných plastových dílů v kombinaci s povedenými litými koly.
Zdroj: Škoda Auto, a.s.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.