Na mezinárodním autosalonu IAA 2007 ve Frankfurtu nad Mohanem uvádí Škoda Auto ve světové premiéře nový model Fabia Combi. Pětidveřový hatchback představený na jarním ženevském autosalonu tak v nabídce doplňuje i všestranná verze karoserie typu kombi.
Nová Fabia Combi obsahuje hlavní designové linie modelu Fabia a svou koncepcí má ambici stát se stylovým rodinným vozem. Ve srovnání s předchozím modelem došlo k mírnému nárůstu vnějších rozměrů karoserie, což se znovu pozitivně projevilo v nabídce vnitřního prostoru zejména pro cestující vzadu. Znatelně vzrostla především velikost zavazadlového prostoru, jehož základní objem nyní činí 480 l, po sklopení zadních dělených sedadel je k dispozici objem 1460 l. Těmito parametry může nová Fabia Combi konkurovat i vozům o třídu výše. Pro Combi je připraveno celkem šest pohonných jednotek, tři benzinové a tři naftové, s rozpětím výkonů od 51 kW do 77 kW (70 k až 105 k).
Doposud Škoda uvolňovala nové informace jen neochotně a po troškách. Nyní je však již k dispozici rozsáhlá fotogalerie nové Fabie Combi včetně snímků z interiéru, a proto můžete sami posoudit všechny drobné designové rozdíly proti hatchbacku.
Na tiskové konferenci v Frankfurtu byla dnes zveřejněna také základní cena nové Fabie Combi. Na verzi Classic s motorem 1.2 HTP o výkonu 51 kW si připravte 285 900 Kč, což proti "staré" Fabii Combi znamená navýšení o 5000 korun. Prodej nové Fabie Combi by měl být zahájen začátkem přístího roku, minimálně do konce letošního roku se totiž počítá s výrobou současného modelu. V návaznosti na představení nové Fabie Combi si pak dovolujeme upozornit na samostatný článek, věnovaný "terénní" verzi Fabia Combi Scout - jde o designově velice povedenou úpravu, která sice nepřinese kvůli absenci pohonu všech kol dramaticky lepší průchodnost terénem, ale pohladí oko a duši každého opravdového fanouška automobilů, a to především v prezentované barevné kombinacio světle modré metalízy a "chromovaných" ochranných plastových dílů v kombinaci s povedenými litými koly.
Zdroj: Škoda Auto, a.s.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?