Na mezinárodním autosalonu IAA 2007 ve Frankfurtu nad Mohanem uvádí Škoda Auto ve světové premiéře nový model Fabia Combi. Pětidveřový hatchback představený na jarním ženevském autosalonu tak v nabídce doplňuje i všestranná verze karoserie typu kombi.
Nová Fabia Combi obsahuje hlavní designové linie modelu Fabia a svou koncepcí má ambici stát se stylovým rodinným vozem. Ve srovnání s předchozím modelem došlo k mírnému nárůstu vnějších rozměrů karoserie, což se znovu pozitivně projevilo v nabídce vnitřního prostoru zejména pro cestující vzadu. Znatelně vzrostla především velikost zavazadlového prostoru, jehož základní objem nyní činí 480 l, po sklopení zadních dělených sedadel je k dispozici objem 1460 l. Těmito parametry může nová Fabia Combi konkurovat i vozům o třídu výše. Pro Combi je připraveno celkem šest pohonných jednotek, tři benzinové a tři naftové, s rozpětím výkonů od 51 kW do 77 kW (70 k až 105 k).
Doposud Škoda uvolňovala nové informace jen neochotně a po troškách. Nyní je však již k dispozici rozsáhlá fotogalerie nové Fabie Combi včetně snímků z interiéru, a proto můžete sami posoudit všechny drobné designové rozdíly proti hatchbacku.
Na tiskové konferenci v Frankfurtu byla dnes zveřejněna také základní cena nové Fabie Combi. Na verzi Classic s motorem 1.2 HTP o výkonu 51 kW si připravte 285 900 Kč, což proti "staré" Fabii Combi znamená navýšení o 5000 korun. Prodej nové Fabie Combi by měl být zahájen začátkem přístího roku, minimálně do konce letošního roku se totiž počítá s výrobou současného modelu. V návaznosti na představení nové Fabie Combi si pak dovolujeme upozornit na samostatný článek, věnovaný "terénní" verzi Fabia Combi Scout - jde o designově velice povedenou úpravu, která sice nepřinese kvůli absenci pohonu všech kol dramaticky lepší průchodnost terénem, ale pohladí oko a duši každého opravdového fanouška automobilů, a to především v prezentované barevné kombinacio světle modré metalízy a "chromovaných" ochranných plastových dílů v kombinaci s povedenými litými koly.
Zdroj: Škoda Auto, a.s.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.