Terénní SUV Porsche Cayenne je vozem, který se neztratí na silnici, v terénu, ale ani v prodejních statistikách. Není divu, že Porsche si jej velmi cení a stále ho vylepšuje, proto také představil novou verzi GTS.
Premiérové odhalení GTS čeká kde jinde, než na Frankfurtském autosalonu. Motor má zvýšený objem z původních 4,5 na 4,8 litru, stejně jako u současné verze Cayenne S, ovšem výkon je posunut o 20 koní na poctivých 405 (298 kw) v 6.500 ot/min. Maximální točivý moment zůstává na 500 Nm v 3.500 ot/min. Nový převodový poměr 4,1:1 katapultuje SUV na stovku za 6,1 vteřiny, což je o 0,5 vteřiny rychleji než verze S.
Klasikou zůstává špičkový trakční systém za všech situací PTM (Porsche Traction Management) a pohon všech kol, ve spolupráci s komfortním, ale také sportovním podvozkem s aktivním nastavením PASM, díky němuž vás na českých sinicích nepřekvapí opravdu nic. Interiér se dočkal menších změn v čalounění v kombinaci kůže s alcantarou, pohodlí vozu mají vylepšit sedáky s lepším tvarováním. GTS se vozí na obřích 21 palcových kolech s pneumatikami 295/35 R21. Exkluzivně pro tento model je také vyhrazena barva karosérie – GTS červená a zlatá nordischmetallic.
Spotřeba tohoto monstra je dle EU norem 13,9 l/ 100km. V prodeji by se měl objevit v únoru 2008 s cenou okolo dvou milionu korun.
zdroj: Porsche
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.