Terénní SUV Porsche Cayenne je vozem, který se neztratí na silnici, v terénu, ale ani v prodejních statistikách. Není divu, že Porsche si jej velmi cení a stále ho vylepšuje, proto také představil novou verzi GTS.
Premiérové odhalení GTS čeká kde jinde, než na Frankfurtském autosalonu. Motor má zvýšený objem z původních 4,5 na 4,8 litru, stejně jako u současné verze Cayenne S, ovšem výkon je posunut o 20 koní na poctivých 405 (298 kw) v 6.500 ot/min. Maximální točivý moment zůstává na 500 Nm v 3.500 ot/min. Nový převodový poměr 4,1:1 katapultuje SUV na stovku za 6,1 vteřiny, což je o 0,5 vteřiny rychleji než verze S.
Klasikou zůstává špičkový trakční systém za všech situací PTM (Porsche Traction Management) a pohon všech kol, ve spolupráci s komfortním, ale také sportovním podvozkem s aktivním nastavením PASM, díky němuž vás na českých sinicích nepřekvapí opravdu nic. Interiér se dočkal menších změn v čalounění v kombinaci kůže s alcantarou, pohodlí vozu mají vylepšit sedáky s lepším tvarováním. GTS se vozí na obřích 21 palcových kolech s pneumatikami 295/35 R21. Exkluzivně pro tento model je také vyhrazena barva karosérie – GTS červená a zlatá nordischmetallic.
Spotřeba tohoto monstra je dle EU norem 13,9 l/ 100km. V prodeji by se měl objevit v únoru 2008 s cenou okolo dvou milionu korun.
zdroj: Porsche
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.