Ještě několik dní před plánovanou premiérou se na internetu objevily oficiální snímky nové generace Mazdy 6, nástupce současné, velmi populární šestky. Mazda dosud uveřejnila jedinou oficiální fotografii, která toho příliš neříkala, nová sada je již o mnoho konkrétnější.
Ukazuje ze všech úhlů všechny tři karoserie, tedy sedan, liftback a kombi a dokonce i jejich interiér.
Designem bude příští generace zase o kus dál, sportovním stylingem se pokusí dobít srdce dalších zákazníků. Maska chladiče je lichoběžníková a opravdu velkých rozměrů. Dozadu protažená přední světla mají zajímavou stavbu, mlhovky jsou nezvykle blíže u sebe. Dynamicky působí i štěrbiny ve spodní části předního nárazníku.
Z bočního pohledu půjde o klasicky vyvážený sedan/hatchback, zatímco záď se opět ponese v duchu moderních tvarů. Kapkovité světlomety opět zaujmou netradiční kresbou a vystouplý zadní nárazník dodává pozadí na opravdové síle. Dvě koncovky výfuku, odrazky v nárazníku, zkrátka rychlost od pohledu.
Zato interiér designově trochu pokulhává. Věřím, že ergonomie bude příkladná, ale design se zdá být poněkud strohý a nudný. Uvidíme v reálu.
Pod kapotou Mazdy bude osvědčená technika ze současné generace Mondea, na jehož test se mimochodem můžete těšit v nejbližších dnech. Pokud Mazda dodrží sliby a bude se snažit o snižování hmotnosti, budeme se moci v kombinaci s výborným podvozkem Mondea těšit na opravdu parádní svezení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.