Volkswagen se svým nejmenším dodávkovým vozem, modelem Caddy, sklízí již řadu let mnoho úspěchů. Na základě prodejů tak v minulosti vznikla i osobní verze této dodávky, model Caddy Life, který je přímým konkurentem vozů Citroen Berlingo, Peugeot Partner nebo Renault Kangoo.
Ale to vše se zdá šéfům Volkswagenu malé, a chtěli proto přijít s něčím, co konkurence nemá. A tímto modelem se stává prodloužené Caddy - Caddy Maxi. Tento nový vůz tak v sobě spojuje osvědčené kvality malé dodávky s univerzálností kompaktního minibusu. V porovnání se standardním Caddy se délka modelu Maxi zvětšila z 441 cm na 488 cm, tedy o takřka půl metru. Díky tomu jde o výjimečně prostorný vůz, který může přepravit až 4200 litrů nákladu (v dodávkové verzi). Navíc je tento vůz vybaven motorem, který pro standardní Caddy není v nabídce - jde o známý dvoulitrový turbodiesel o výkonu 103 kW, který dává maxmální točivý moment 320 Nm.
Caddy Maxi je tak jedním z největších vozů v kategorii malých dodávek a minibusů. Přepravní kapacita činí až 4.2 m3, nosnost 800 kilogramů, za vůz lze zapřáhnout brzděný přívěs o hmotnosti 1500 kilogramů a zavazadlový prostor může mít délku až 2250 milimetrů v závislosti na konfiguraci vozu. Pokud je vůz ve verzi Life, může v maximálním komfortu přepravit až sedm pasažérů.
Design vozu je kompletně převzat z modelu Caddy. Rozdíly jsou jen v zadní části vozu. Větší délka byla rozložena do o 151 milimetrů delšího zadního převisu karoserie a 319 milimetrů mezi bočními posuvnými dveřmi a zadní nápravou. Rozvor se tak prodloužil na hodnotu 3002 milimetrů.
Caddy Maxi Life byl navržen jako monibus pro sedm osob. Je schopen přepravit pasažéru i jejich zavazadla s maximálním komfortem na třech řadách sedaček v konfiguraci 2/3/2. Charakteristickou výbavou Caddy Maxi Life jsou dvoje boční posuvné dveře a nárazníky lakované v barvě vozu. Oproti verzi Caddy je v modelu Maxi zvětšen prostor mezi druhou a třetí řadou sedaček o 50 mm. A i když jsou obsazena všechna sedadla, stále je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 380 litrů. V případě, že je třetí řada sedaček vyjmuta (což lze provést několika jednoduchými kroky), zvětší se objem pro zavazadla na 1350 litrů.
Caddy Maxi bude nabízen jen ve třech motorizacích. Pokud dáváte přednost benzinovým motorům, nebudete mít na výběr a budete muset sáhnout po po motoru o objemu 1.6 a výkonu 75 kW. O něco lépe na tom budou příznivci nafty - ti budou moci volit mezi dvoulitrovým motorem TDI o výkonu 103 kW nebo osvědčeným starším motrem 1.9 TDI s výkone 77 kW. Pro oba dieselové motory bude standardně dodáván také filtr pevných částic DPF, motor 1.9 pak bude moci být kombinován s převodovkou DSG.
Volkswagen bude nabízet tři verze vozu Caddy Maxi, které budou speciálně vybaveny podle potřeb příslušné klientely. První z modelů bude Caddy Maxi Life, který v podobě sedmimístného osobního vozu přijde na trh v průběhu podzimu letošního roku. Začátkem roku 2008 bude následován verzí Caddy Maxi Kombi a posléze čistokrevnou dodávkou Caddy Maxi Kasten.
Zdroj: Volkswagen
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?