Volkswagen se svým nejmenším dodávkovým vozem, modelem Caddy, sklízí již řadu let mnoho úspěchů. Na základě prodejů tak v minulosti vznikla i osobní verze této dodávky, model Caddy Life, který je přímým konkurentem vozů Citroen Berlingo, Peugeot Partner nebo Renault Kangoo.
Ale to vše se zdá šéfům Volkswagenu malé, a chtěli proto přijít s něčím, co konkurence nemá. A tímto modelem se stává prodloužené Caddy - Caddy Maxi. Tento nový vůz tak v sobě spojuje osvědčené kvality malé dodávky s univerzálností kompaktního minibusu. V porovnání se standardním Caddy se délka modelu Maxi zvětšila z 441 cm na 488 cm, tedy o takřka půl metru. Díky tomu jde o výjimečně prostorný vůz, který může přepravit až 4200 litrů nákladu (v dodávkové verzi). Navíc je tento vůz vybaven motorem, který pro standardní Caddy není v nabídce - jde o známý dvoulitrový turbodiesel o výkonu 103 kW, který dává maxmální točivý moment 320 Nm.
Caddy Maxi je tak jedním z největších vozů v kategorii malých dodávek a minibusů. Přepravní kapacita činí až 4.2 m3, nosnost 800 kilogramů, za vůz lze zapřáhnout brzděný přívěs o hmotnosti 1500 kilogramů a zavazadlový prostor může mít délku až 2250 milimetrů v závislosti na konfiguraci vozu. Pokud je vůz ve verzi Life, může v maximálním komfortu přepravit až sedm pasažérů.
Design vozu je kompletně převzat z modelu Caddy. Rozdíly jsou jen v zadní části vozu. Větší délka byla rozložena do o 151 milimetrů delšího zadního převisu karoserie a 319 milimetrů mezi bočními posuvnými dveřmi a zadní nápravou. Rozvor se tak prodloužil na hodnotu 3002 milimetrů.
Caddy Maxi Life byl navržen jako monibus pro sedm osob. Je schopen přepravit pasažéru i jejich zavazadla s maximálním komfortem na třech řadách sedaček v konfiguraci 2/3/2. Charakteristickou výbavou Caddy Maxi Life jsou dvoje boční posuvné dveře a nárazníky lakované v barvě vozu. Oproti verzi Caddy je v modelu Maxi zvětšen prostor mezi druhou a třetí řadou sedaček o 50 mm. A i když jsou obsazena všechna sedadla, stále je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 380 litrů. V případě, že je třetí řada sedaček vyjmuta (což lze provést několika jednoduchými kroky), zvětší se objem pro zavazadla na 1350 litrů.
Caddy Maxi bude nabízen jen ve třech motorizacích. Pokud dáváte přednost benzinovým motorům, nebudete mít na výběr a budete muset sáhnout po po motoru o objemu 1.6 a výkonu 75 kW. O něco lépe na tom budou příznivci nafty - ti budou moci volit mezi dvoulitrovým motorem TDI o výkonu 103 kW nebo osvědčeným starším motrem 1.9 TDI s výkone 77 kW. Pro oba dieselové motory bude standardně dodáván také filtr pevných částic DPF, motor 1.9 pak bude moci být kombinován s převodovkou DSG.
Volkswagen bude nabízet tři verze vozu Caddy Maxi, které budou speciálně vybaveny podle potřeb příslušné klientely. První z modelů bude Caddy Maxi Life, který v podobě sedmimístného osobního vozu přijde na trh v průběhu podzimu letošního roku. Začátkem roku 2008 bude následován verzí Caddy Maxi Kombi a posléze čistokrevnou dodávkou Caddy Maxi Kasten.
Zdroj: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.