Po úspěchu jedné generace následuje nutkání začít stejný úspěch i u další. Povede se to Audi s jeím nabroušeným kombíkem RS6, který má výkon, za nějž by se nemusel stydět lecjaký supersport?
Zkrátka, někdy se to tak sejde, že v jeden den jsou představeny hned dva podobné vozy. A tak dnes již podruhé usedám a píši o hyperrychlém kombíku z Německa. Tentokrát však nejde o žádnou hvězdu na kapotě, nýbrž o čtyři kruhy Ingolstadské automobilky Audi.
Jejich největší kombi, A6, se dočkalo značně sportovnější verze. Ta je ale tradic pojmenována RS6 Avant, stává se tak jedním z nejrychlejších a nejsilnějších kombíků, které je možné na silnici potkat. Společně s Mercedesem Benz E 63 AMG a BMW M5 touring se bude jednat o opravdu nejrychlejší způsoby, jak se dostat na rodinnou dovolenou a zpět.
Audi použilo pro svůj nejsilnější vůz (ano, opravdu překonává i sporťák R8) dvěma turbodmychadly dopovaný vidlicový desetiválec o objemu 5 litrů. Ten se sebe dává hrozivý výkon 580 koní (426 kW) a pneumatiky trhající točivý moment 650 Nm. Motor je založen na tom, který používá Audi S6 či S8, jen to turbo přebývá...
Srovnejme si největší konkurenty. Merdcedes u svého E63 AMG deklaruje výkon 378 kW, tedy 514 koní. To při hmotnosti 1955 kg dává zrychlení za 4,6 sekundy. Za vše může atmosferický motor o objemu 6,2 litru. BMW M5 touring má 507 koní, ale zato hmotnost jen 1800 kg. Vyšponovaný pětilitr dokáže kombíka na stovku dotlačit za 4,8 sekundy.
Audi je tedy s rezervou nejsilnější. Jejích 580 turbokoní však stačí na zrychlení za „celých“ 4,6 sekundy. Kde je háček? V hmotnosti. RS6 je prostě těžká, oba konkurenty ve váze „zahanbuje“ svými dvěma tunami a k tomu přidává ještě 25 kilo navrch. A to nevěští nic dobrého. Je jasné, že pohon všech kol Quattro si také nějaké to kilo vezme, ale...
Ale i přesto, bral bych ho... Těšme se na duben příštího roku.
Na závěr ještě špionážní video z jízd nového kombíku. Na severní smyčce mu dávali co proto.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.