Po úspěchu jedné generace následuje nutkání začít stejný úspěch i u další. Povede se to Audi s jeím nabroušeným kombíkem RS6, který má výkon, za nějž by se nemusel stydět lecjaký supersport?
Zkrátka, někdy se to tak sejde, že v jeden den jsou představeny hned dva podobné vozy. A tak dnes již podruhé usedám a píši o hyperrychlém kombíku z Německa. Tentokrát však nejde o žádnou hvězdu na kapotě, nýbrž o čtyři kruhy Ingolstadské automobilky Audi.
Jejich největší kombi, A6, se dočkalo značně sportovnější verze. Ta je ale tradic pojmenována RS6 Avant, stává se tak jedním z nejrychlejších a nejsilnějších kombíků, které je možné na silnici potkat. Společně s Mercedesem Benz E 63 AMG a BMW M5 touring se bude jednat o opravdu nejrychlejší způsoby, jak se dostat na rodinnou dovolenou a zpět.
Audi použilo pro svůj nejsilnější vůz (ano, opravdu překonává i sporťák R8) dvěma turbodmychadly dopovaný vidlicový desetiválec o objemu 5 litrů. Ten se sebe dává hrozivý výkon 580 koní (426 kW) a pneumatiky trhající točivý moment 650 Nm. Motor je založen na tom, který používá Audi S6 či S8, jen to turbo přebývá...
Srovnejme si největší konkurenty. Merdcedes u svého E63 AMG deklaruje výkon 378 kW, tedy 514 koní. To při hmotnosti 1955 kg dává zrychlení za 4,6 sekundy. Za vše může atmosferický motor o objemu 6,2 litru. BMW M5 touring má 507 koní, ale zato hmotnost jen 1800 kg. Vyšponovaný pětilitr dokáže kombíka na stovku dotlačit za 4,8 sekundy.
Audi je tedy s rezervou nejsilnější. Jejích 580 turbokoní však stačí na zrychlení za „celých“ 4,6 sekundy. Kde je háček? V hmotnosti. RS6 je prostě těžká, oba konkurenty ve váze „zahanbuje“ svými dvěma tunami a k tomu přidává ještě 25 kilo navrch. A to nevěští nic dobrého. Je jasné, že pohon všech kol Quattro si také nějaké to kilo vezme, ale...
Ale i přesto, bral bych ho... Těšme se na duben příštího roku.
Na závěr ještě špionážní video z jízd nového kombíku. Na severní smyčce mu dávali co proto.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?