Po úspěchu jedné generace následuje nutkání začít stejný úspěch i u další. Povede se to Audi s jeím nabroušeným kombíkem RS6, který má výkon, za nějž by se nemusel stydět lecjaký supersport?
Zkrátka, někdy se to tak sejde, že v jeden den jsou představeny hned dva podobné vozy. A tak dnes již podruhé usedám a píši o hyperrychlém kombíku z Německa. Tentokrát však nejde o žádnou hvězdu na kapotě, nýbrž o čtyři kruhy Ingolstadské automobilky Audi.
Jejich největší kombi, A6, se dočkalo značně sportovnější verze. Ta je ale tradic pojmenována RS6 Avant, stává se tak jedním z nejrychlejších a nejsilnějších kombíků, které je možné na silnici potkat. Společně s Mercedesem Benz E 63 AMG a BMW M5 touring se bude jednat o opravdu nejrychlejší způsoby, jak se dostat na rodinnou dovolenou a zpět.
Audi použilo pro svůj nejsilnější vůz (ano, opravdu překonává i sporťák R8) dvěma turbodmychadly dopovaný vidlicový desetiválec o objemu 5 litrů. Ten se sebe dává hrozivý výkon 580 koní (426 kW) a pneumatiky trhající točivý moment 650 Nm. Motor je založen na tom, který používá Audi S6 či S8, jen to turbo přebývá...
Srovnejme si největší konkurenty. Merdcedes u svého E63 AMG deklaruje výkon 378 kW, tedy 514 koní. To při hmotnosti 1955 kg dává zrychlení za 4,6 sekundy. Za vše může atmosferický motor o objemu 6,2 litru. BMW M5 touring má 507 koní, ale zato hmotnost jen 1800 kg. Vyšponovaný pětilitr dokáže kombíka na stovku dotlačit za 4,8 sekundy.
Audi je tedy s rezervou nejsilnější. Jejích 580 turbokoní však stačí na zrychlení za „celých“ 4,6 sekundy. Kde je háček? V hmotnosti. RS6 je prostě těžká, oba konkurenty ve váze „zahanbuje“ svými dvěma tunami a k tomu přidává ještě 25 kilo navrch. A to nevěští nic dobrého. Je jasné, že pohon všech kol Quattro si také nějaké to kilo vezme, ale...
Ale i přesto, bral bych ho... Těšme se na duben příštího roku.
Na závěr ještě špionážní video z jízd nového kombíku. Na severní smyčce mu dávali co proto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.