Po úspěchu jedné generace následuje nutkání začít stejný úspěch i u další. Povede se to Audi s jeím nabroušeným kombíkem RS6, který má výkon, za nějž by se nemusel stydět lecjaký supersport?
Zkrátka, někdy se to tak sejde, že v jeden den jsou představeny hned dva podobné vozy. A tak dnes již podruhé usedám a píši o hyperrychlém kombíku z Německa. Tentokrát však nejde o žádnou hvězdu na kapotě, nýbrž o čtyři kruhy Ingolstadské automobilky Audi.
Jejich největší kombi, A6, se dočkalo značně sportovnější verze. Ta je ale tradic pojmenována RS6 Avant, stává se tak jedním z nejrychlejších a nejsilnějších kombíků, které je možné na silnici potkat. Společně s Mercedesem Benz E 63 AMG a BMW M5 touring se bude jednat o opravdu nejrychlejší způsoby, jak se dostat na rodinnou dovolenou a zpět.
Audi použilo pro svůj nejsilnější vůz (ano, opravdu překonává i sporťák R8) dvěma turbodmychadly dopovaný vidlicový desetiválec o objemu 5 litrů. Ten se sebe dává hrozivý výkon 580 koní (426 kW) a pneumatiky trhající točivý moment 650 Nm. Motor je založen na tom, který používá Audi S6 či S8, jen to turbo přebývá...
Srovnejme si největší konkurenty. Merdcedes u svého E63 AMG deklaruje výkon 378 kW, tedy 514 koní. To při hmotnosti 1955 kg dává zrychlení za 4,6 sekundy. Za vše může atmosferický motor o objemu 6,2 litru. BMW M5 touring má 507 koní, ale zato hmotnost jen 1800 kg. Vyšponovaný pětilitr dokáže kombíka na stovku dotlačit za 4,8 sekundy.
Audi je tedy s rezervou nejsilnější. Jejích 580 turbokoní však stačí na zrychlení za „celých“ 4,6 sekundy. Kde je háček? V hmotnosti. RS6 je prostě těžká, oba konkurenty ve váze „zahanbuje“ svými dvěma tunami a k tomu přidává ještě 25 kilo navrch. A to nevěští nic dobrého. Je jasné, že pohon všech kol Quattro si také nějaké to kilo vezme, ale...
Ale i přesto, bral bych ho... Těšme se na duben příštího roku.
Na závěr ještě špionážní video z jízd nového kombíku. Na severní smyčce mu dávali co proto.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.