Trvalo to, ale dočkali jsme se. Nejmenší, ale i nejdůležitější kombi s trojcípou hvezdou v chladiči je právě představeno. Uvidíme ho již ve Frankfurtu, co nám nabídne?
Po stovkách špionážních fotografií, tisících retuší a milionech spekulací je to konečně tu. Luxusní, prostorný a zároveň sportovní kombi Mercedes se přišel poprvé podívat na svět v celé své kráse, shodil kamufláže a je tu.
Základ je jasný. Je to kombík třídy C, proto je většina komponent shodná či odvozená od sedanu C, který byl představen už před půl rokem. Příď proto nedostála žádných změn, ty se odehrály především za zadními sedadly.
Po shlédnutí jediné fotky z profilu je jasné, že se Mercedes vydal cestou spíše praktickou, než líbivou. Střecha se na konci zvažuje v poměrně ostrém úhlu a tím pádem ponechává další důležité litříky pro bagáž. Moderní zakulacení zádě, které je sice pohledné, ale ubírá milimetry prostoru, se zde neudálo. Mercedes tak působí jako klasické kombi, kterým ve skutečnosti i je.
Kufr totiž pojme velmi slušných 485 litrů, čímž překovává naprostou většinu svých soupeřů. Po sklopení sedadel se naskytne prostor velmi slušných 1500 litrů. Jste-li líní, pohodlní, chromí či jen hračičkové, můžete si doobjednat i elektrické ovládání víka kufru.
Motorová paleta neskýtá výraznějších překvapení, je, nikoliv překvapivě, odvozena od sedanu. Nejprodávanější u nás budou pravděpodobně dieselové motorizace, základ tvoří 136koňová C 200 CDI (100 kW, 270 Nm), více rychlosti dodá C 220 CDI s výkonem 170 koní (125 kW, 400 Nm) a vrcholnou vznětovou motorizací se stane C 320 CDI, který pohání 225 ořů (165 kW, 510 Nm).
Nezapomínejme na benzíny, v nabídce jsou hned dva přeplňované a to kompresorem. Jsou to C 180 kompressor a C 200 kompressor, ty dávají slušný výkon 156 a 184 koní (115, 135 kW; 230, 250 Nm). Paletu doplní šestiválce C 230 o 205 koních (150 kW,245 Nm), C 280, který produkuje 231 koní (170 kW, 300 Nm) a prozatím nejsilnější C 350 s výkonem 272 koní (200 kW, 350 Nm).
Zanedlouho však přijde i velmi rychlá C 63 AMG a to bude teprve hyperrychlé stěhování. Je možné, že se představí již ve Frankfurtu, kde bude představena i standardní verze kombíků.
zdroj: Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.