Trvalo to, ale dočkali jsme se. Nejmenší, ale i nejdůležitější kombi s trojcípou hvezdou v chladiči je právě představeno. Uvidíme ho již ve Frankfurtu, co nám nabídne?
Po stovkách špionážních fotografií, tisících retuší a milionech spekulací je to konečně tu. Luxusní, prostorný a zároveň sportovní kombi Mercedes se přišel poprvé podívat na svět v celé své kráse, shodil kamufláže a je tu.
Základ je jasný. Je to kombík třídy C, proto je většina komponent shodná či odvozená od sedanu C, který byl představen už před půl rokem. Příď proto nedostála žádných změn, ty se odehrály především za zadními sedadly.
Po shlédnutí jediné fotky z profilu je jasné, že se Mercedes vydal cestou spíše praktickou, než líbivou. Střecha se na konci zvažuje v poměrně ostrém úhlu a tím pádem ponechává další důležité litříky pro bagáž. Moderní zakulacení zádě, které je sice pohledné, ale ubírá milimetry prostoru, se zde neudálo. Mercedes tak působí jako klasické kombi, kterým ve skutečnosti i je.
Kufr totiž pojme velmi slušných 485 litrů, čímž překovává naprostou většinu svých soupeřů. Po sklopení sedadel se naskytne prostor velmi slušných 1500 litrů. Jste-li líní, pohodlní, chromí či jen hračičkové, můžete si doobjednat i elektrické ovládání víka kufru.
Motorová paleta neskýtá výraznějších překvapení, je, nikoliv překvapivě, odvozena od sedanu. Nejprodávanější u nás budou pravděpodobně dieselové motorizace, základ tvoří 136koňová C 200 CDI (100 kW, 270 Nm), více rychlosti dodá C 220 CDI s výkonem 170 koní (125 kW, 400 Nm) a vrcholnou vznětovou motorizací se stane C 320 CDI, který pohání 225 ořů (165 kW, 510 Nm).
Nezapomínejme na benzíny, v nabídce jsou hned dva přeplňované a to kompresorem. Jsou to C 180 kompressor a C 200 kompressor, ty dávají slušný výkon 156 a 184 koní (115, 135 kW; 230, 250 Nm). Paletu doplní šestiválce C 230 o 205 koních (150 kW,245 Nm), C 280, který produkuje 231 koní (170 kW, 300 Nm) a prozatím nejsilnější C 350 s výkonem 272 koní (200 kW, 350 Nm).
Zanedlouho však přijde i velmi rychlá C 63 AMG a to bude teprve hyperrychlé stěhování. Je možné, že se představí již ve Frankfurtu, kde bude představena i standardní verze kombíků.
zdroj: Mercedes-Benz
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.