Trvalo to, ale dočkali jsme se. Nejmenší, ale i nejdůležitější kombi s trojcípou hvezdou v chladiči je právě představeno. Uvidíme ho již ve Frankfurtu, co nám nabídne?
Po stovkách špionážních fotografií, tisících retuší a milionech spekulací je to konečně tu. Luxusní, prostorný a zároveň sportovní kombi Mercedes se přišel poprvé podívat na svět v celé své kráse, shodil kamufláže a je tu.
Základ je jasný. Je to kombík třídy C, proto je většina komponent shodná či odvozená od sedanu C, který byl představen už před půl rokem. Příď proto nedostála žádných změn, ty se odehrály především za zadními sedadly.
Po shlédnutí jediné fotky z profilu je jasné, že se Mercedes vydal cestou spíše praktickou, než líbivou. Střecha se na konci zvažuje v poměrně ostrém úhlu a tím pádem ponechává další důležité litříky pro bagáž. Moderní zakulacení zádě, které je sice pohledné, ale ubírá milimetry prostoru, se zde neudálo. Mercedes tak působí jako klasické kombi, kterým ve skutečnosti i je.
Kufr totiž pojme velmi slušných 485 litrů, čímž překovává naprostou většinu svých soupeřů. Po sklopení sedadel se naskytne prostor velmi slušných 1500 litrů. Jste-li líní, pohodlní, chromí či jen hračičkové, můžete si doobjednat i elektrické ovládání víka kufru.
Motorová paleta neskýtá výraznějších překvapení, je, nikoliv překvapivě, odvozena od sedanu. Nejprodávanější u nás budou pravděpodobně dieselové motorizace, základ tvoří 136koňová C 200 CDI (100 kW, 270 Nm), více rychlosti dodá C 220 CDI s výkonem 170 koní (125 kW, 400 Nm) a vrcholnou vznětovou motorizací se stane C 320 CDI, který pohání 225 ořů (165 kW, 510 Nm).
Nezapomínejme na benzíny, v nabídce jsou hned dva přeplňované a to kompresorem. Jsou to C 180 kompressor a C 200 kompressor, ty dávají slušný výkon 156 a 184 koní (115, 135 kW; 230, 250 Nm). Paletu doplní šestiválce C 230 o 205 koních (150 kW,245 Nm), C 280, který produkuje 231 koní (170 kW, 300 Nm) a prozatím nejsilnější C 350 s výkonem 272 koní (200 kW, 350 Nm).
Zanedlouho však přijde i velmi rychlá C 63 AMG a to bude teprve hyperrychlé stěhování. Je možné, že se představí již ve Frankfurtu, kde bude představena i standardní verze kombíků.
zdroj: Mercedes-Benz
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?