Zcela nový řadový šestiválcový dieselový motor, vybavený technologií dvojitého přeplňování, jakož i rozsáhlá vylepšení, snižující spotřebu paliva doposud nabízených motorů - to jsou asi nejzásadnější změny, kterých se BMW X5 dočká v provedení modelového roku 2008.
Nový dieselový motor bude dávat maximální výkon 210 kW/286 koní a nejvyšší točivý moment bude vrcholit na hodnotě 580 Nm. Díky tomu bude BMW X5 3.0sd disponovat nejen patřičným zrychlením a odpovídajícími dynamickými vlastnostmi, ale současně bude dosahovat přijatelné spotřeby nafty - v kombinovaném cyklu dosáhne spotřeba 8,2 litru na 100 kilometrů.
Podobných poměrů jízdní dynamiky a spotřeby paliva budou dosahovat i další motorizace BMW X5, a o díky strategii, nazvané EfficientDynamics. Tato vylepšení se projeví na zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí o 4 - 7 procent, při zachování stávajících výkonových parametrů.
Nový řadový šestiválcový diesel pod kapotou BMW X5 3.0sd bude vybaven technologií dvojitého přeplňování Twin Turbo, díky níž bude nejen patřičně výkonný, lae zároveň také velmi úsporný. Nejvyšší výkon 210 kW/286 koní bude k dispozici ve 4400 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu 580 Nm pak bude dosahováno v 1750 otáčkách. BMW X5 3.0sd díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 7,0 sekundy, přičemž kombinovaná spotřeba vozu bude 8,2 l/100 km. Dojezd BMW X5 3.0sd tak bude až 1035 kilometrů.
Všechna BMW X5 v provedení modelového roku 2008 získají mnoho vylepšení, směřujících ke snížení spotřeby paliva a úrovně emisí škodlivin. Použit bude například systém využití energie při brzdění Brake Energy Regeneration. Další úspory paliva bude dosaženo odpojováním řemenem poháněného kompresoru klimatizace v případě, že je klimatizace vypnuta.
Pneumatiky budou mít snížený valivý odpor, vodní pumpa se bude také zapojovat jen v případě potřeby, dalších úspor bude dosaženo optimalizacemi na systému pohonu všech kol a na posilovači řízení. Všechny vozy navíc dostanou vylepšený aerodynamický balíček, jehož součástí budou automaticky otevírané a uzavírané chladicí klapky, což v určitých situacích sníží odpor vzduchu. Co se týká úspory paliva, dosáhne nově BMW X5 4.8i s benzinovým osmiválcem o výkonu 261 kW/355 koní o 4 procenta nižší spotřeby - v kombinovaném cyklu to znamená 12,0 l/100 km. U řadového benzinového šestiválce BMW X5 3.0si o výkonu 200 kW/272 koní bude nově spotřeba činit 10,2 l/100 km, což znamená úsporu 6 procent. A konečně u stávajícího řadového dieselového šestiválce BMW X5 3.0d o výkonu 173 kW/235 koní se sníží kombinovaná spotřeba na 8,1 l/100 km, což proti modelovému roku 2007 znamená úsporu 7 procent.
Zdroj: BMW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.