Nový diesel pro BMW X5

Jan Fiala, 3. září 2007, 09:15 Google+

Zcela nový řadový šestiválcový dieselový motor, vybavený technologií dvojitého přeplňování, jakož i rozsáhlá vylepšení, snižující spotřebu paliva doposud nabízených motorů - to jsou asi nejzásadnější změny, kterých se BMW X5 dočká v provedení modelového roku 2008.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
X5

X5 | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Nový dieselový motor bude dávat maximální výkon 210 kW/286 koní a nejvyšší točivý moment bude vrcholit na hodnotě 580 Nm. Díky tomu bude BMW X5 3.0sd disponovat nejen patřičným zrychlením a odpovídajícími dynamickými vlastnostmi, ale současně bude dosahovat přijatelné spotřeby nafty - v kombinovaném cyklu dosáhne spotřeba 8,2 litru na 100 kilometrů.

Podobných poměrů jízdní dynamiky a spotřeby paliva budou dosahovat i další motorizace BMW X5, a o díky strategii, nazvané EfficientDynamics. Tato vylepšení se projeví na zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí o 4 - 7 procent, při zachování stávajících výkonových parametrů.

Nový řadový šestiválcový diesel pod kapotou BMW X5 3.0sd bude vybaven technologií dvojitého přeplňování Twin Turbo, díky níž bude nejen patřičně výkonný, lae zároveň také velmi úsporný. Nejvyšší výkon 210 kW/286 koní bude k dispozici ve 4400 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu 580 Nm pak bude dosahováno v 1750 otáčkách. BMW X5 3.0sd díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 7,0 sekundy, přičemž kombinovaná spotřeba vozu bude 8,2 l/100 km. Dojezd BMW X5 3.0sd tak bude až  1035 kilometrů.

Všechna BMW X5 v provedení modelového roku 2008 získají mnoho vylepšení, směřujících ke snížení spotřeby paliva a úrovně emisí škodlivin. Použit bude například systém využití energie při brzdění Brake Energy Regeneration. Další úspory paliva bude dosaženo odpojováním řemenem poháněného kompresoru klimatizace v případě, že je klimatizace vypnuta.

Pneumatiky budou mít snížený valivý odpor, vodní pumpa se bude také zapojovat jen v případě potřeby, dalších úspor bude dosaženo optimalizacemi na systému pohonu všech kol a na posilovači řízení. Všechny vozy navíc dostanou vylepšený aerodynamický balíček, jehož součástí budou automaticky otevírané a uzavírané chladicí klapky, což v určitých situacích sníží odpor vzduchu.

Co se týká úspory paliva, dosáhne nově BMW X5 4.8i s benzinovým osmiválcem o výkonu 261 kW/355 koní o 4 procenta nižší spotřeby - v kombinovaném cyklu to znamená 12,0 l/100 km. U řadového benzinového šestiválce BMW X5 3.0si o výkonu 200 kW/272 koní bude nově spotřeba činit 10,2 l/100 km, což znamená úsporu 6 procent. A konečně u stávajícího řadového dieselového šestiválce BMW X5 3.0d o výkonu 173 kW/235 koní se sníží kombinovaná spotřeba na 8,1 l/100 km, což proti modelovému roku 2007 znamená úsporu 7 procent.

Zdroj: BMW

Vytisknout

Diskuze: Nový diesel pro BMW X5

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Quattroporte GT S

Maserati Quattroporte Sport GT S

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud