Nový diesel pro BMW X5

X5
X5, foto: BMW Group
Jan Fiala 3. září 2007 09:15
Sdílej:

Zcela nový řadový šestiválcový dieselový motor, vybavený technologií dvojitého přeplňování, jakož i rozsáhlá vylepšení, snižující spotřebu paliva doposud nabízených motorů - to jsou asi nejzásadnější změny, kterých se BMW X5 dočká v provedení modelového roku 2008.

Nový dieselový motor bude dávat maximální výkon 210 kW/286 koní a nejvyšší točivý moment bude vrcholit na hodnotě 580 Nm. Díky tomu bude BMW X5 3.0sd disponovat nejen patřičným zrychlením a odpovídajícími dynamickými vlastnostmi, ale současně bude dosahovat přijatelné spotřeby nafty - v kombinovaném cyklu dosáhne spotřeba 8,2 litru na 100 kilometrů.

Podobných poměrů jízdní dynamiky a spotřeby paliva budou dosahovat i další motorizace BMW X5, a o díky strategii, nazvané EfficientDynamics. Tato vylepšení se projeví na zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí o 4 - 7 procent, při zachování stávajících výkonových parametrů.

Nový řadový šestiválcový diesel pod kapotou BMW X5 3.0sd bude vybaven technologií dvojitého přeplňování Twin Turbo, díky níž bude nejen patřičně výkonný, lae zároveň také velmi úsporný. Nejvyšší výkon 210 kW/286 koní bude k dispozici ve 4400 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu 580 Nm pak bude dosahováno v 1750 otáčkách. BMW X5 3.0sd díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 7,0 sekundy, přičemž kombinovaná spotřeba vozu bude 8,2 l/100 km. Dojezd BMW X5 3.0sd tak bude až  1035 kilometrů.

Všechna BMW X5 v provedení modelového roku 2008 získají mnoho vylepšení, směřujících ke snížení spotřeby paliva a úrovně emisí škodlivin. Použit bude například systém využití energie při brzdění Brake Energy Regeneration. Další úspory paliva bude dosaženo odpojováním řemenem poháněného kompresoru klimatizace v případě, že je klimatizace vypnuta.

Pneumatiky budou mít snížený valivý odpor, vodní pumpa se bude také zapojovat jen v případě potřeby, dalších úspor bude dosaženo optimalizacemi na systému pohonu všech kol a na posilovači řízení. Všechny vozy navíc dostanou vylepšený aerodynamický balíček, jehož součástí budou automaticky otevírané a uzavírané chladicí klapky, což v určitých situacích sníží odpor vzduchu. Co se týká úspory paliva, dosáhne nově BMW X5 4.8i s benzinovým osmiválcem o výkonu 261 kW/355 koní o 4 procenta nižší spotřeby - v kombinovaném cyklu to znamená 12,0 l/100 km. U řadového benzinového šestiválce BMW X5 3.0si o výkonu 200 kW/272 koní bude nově spotřeba činit 10,2 l/100 km, což znamená úsporu 6 procent. A konečně u stávajícího řadového dieselového šestiválce BMW X5 3.0d o výkonu 173 kW/235 koní se sníží kombinovaná spotřeba na 8,1 l/100 km, což proti modelovému roku 2007 znamená úsporu 7 procent.

Zdroj: BMW

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?