Zcela nový řadový šestiválcový dieselový motor, vybavený technologií dvojitého přeplňování, jakož i rozsáhlá vylepšení, snižující spotřebu paliva doposud nabízených motorů - to jsou asi nejzásadnější změny, kterých se BMW X5 dočká v provedení modelového roku 2008.
Nový dieselový motor bude dávat maximální výkon 210 kW/286 koní a nejvyšší točivý moment bude vrcholit na hodnotě 580 Nm. Díky tomu bude BMW X5 3.0sd disponovat nejen patřičným zrychlením a odpovídajícími dynamickými vlastnostmi, ale současně bude dosahovat přijatelné spotřeby nafty - v kombinovaném cyklu dosáhne spotřeba 8,2 litru na 100 kilometrů.
Podobných poměrů jízdní dynamiky a spotřeby paliva budou dosahovat i další motorizace BMW X5, a o díky strategii, nazvané EfficientDynamics. Tato vylepšení se projeví na zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí o 4 - 7 procent, při zachování stávajících výkonových parametrů.
Nový řadový šestiválcový diesel pod kapotou BMW X5 3.0sd bude vybaven technologií dvojitého přeplňování Twin Turbo, díky níž bude nejen patřičně výkonný, lae zároveň také velmi úsporný. Nejvyšší výkon 210 kW/286 koní bude k dispozici ve 4400 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu 580 Nm pak bude dosahováno v 1750 otáčkách. BMW X5 3.0sd díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 7,0 sekundy, přičemž kombinovaná spotřeba vozu bude 8,2 l/100 km. Dojezd BMW X5 3.0sd tak bude až 1035 kilometrů.
Všechna BMW X5 v provedení modelového roku 2008 získají mnoho vylepšení, směřujících ke snížení spotřeby paliva a úrovně emisí škodlivin. Použit bude například systém využití energie při brzdění Brake Energy Regeneration. Další úspory paliva bude dosaženo odpojováním řemenem poháněného kompresoru klimatizace v případě, že je klimatizace vypnuta.
Pneumatiky budou mít snížený valivý odpor, vodní pumpa se bude také zapojovat jen v případě potřeby, dalších úspor bude dosaženo optimalizacemi na systému pohonu všech kol a na posilovači řízení. Všechny vozy navíc dostanou vylepšený aerodynamický balíček, jehož součástí budou automaticky otevírané a uzavírané chladicí klapky, což v určitých situacích sníží odpor vzduchu. Co se týká úspory paliva, dosáhne nově BMW X5 4.8i s benzinovým osmiválcem o výkonu 261 kW/355 koní o 4 procenta nižší spotřeby - v kombinovaném cyklu to znamená 12,0 l/100 km. U řadového benzinového šestiválce BMW X5 3.0si o výkonu 200 kW/272 koní bude nově spotřeba činit 10,2 l/100 km, což znamená úsporu 6 procent. A konečně u stávajícího řadového dieselového šestiválce BMW X5 3.0d o výkonu 173 kW/235 koní se sníží kombinovaná spotřeba na 8,1 l/100 km, což proti modelovému roku 2007 znamená úsporu 7 procent.
Zdroj: BMW
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?