Na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu se ve světové premiéře představí Maserati Quattroporte Sport GT S. Půjde pochopitelně, jak již koneckonců napovídá pojmenování modelu, o nejsportovnější verzi vlajkové lodi značky Maserati.
Nové Quattroporte Sport GT S bylo vyvinuto především pro zákazníky, kteří touží po skutečně sportovní jízdě sedanem této luxusní značky. Přestože je vůz vybaven automatickou šestistupňovou převodovkou, vyznačuje se výjimečnými dynamickými vlastnostmi, bezprostřední odezvou na pokyny řidiče a precizní ovladatelností.
Těchto vlastností bylo dosaženo pomocí nového podvozku a jeho nastavení s pomocí dat závodního set-upu. Podvozek dostal tužší pružiny i tlumiče a byl snížen vepředu o 10 mm a vzadu o 25 mm.
Quattroporte Sport GT S také dostalo unikátní brzdový systém, který vznikl ve spolupráci se specialistou na brzdy, firmou Brembo. Systém využívá inovativní technologie kompozitních, křížně vrtaných kotoučů, které byly u "obyčejného" cestovního vozu použity vůbec poprvé.
Narozdíl od tradičních kovových kotoučů jsou kompozitní, křížně vrtané kotoučevyrobeny ze dvou materiálů - lité oceli a hliníku. Toto složení optimalizuje brzdicí schopnosti, zlepšuje výkon brzd v těch nejextrémnějších situacích a navíc poskytuje lepší odolnost proti vadnutí i při těch nejvyšších teplotách. Brzdový systém Quattroporte Sport GT S na přední nápravě využívá nových jednodílných šestipístkových brzdičů.
Vůz je rovněž obut do speciálně pro tento model vyvinutých pneumatik o rozměru 245/35 R20 vepředu a 295/30 R20 vzadu. Tyto, v porovnání s modelem Quattroporte širší, pneumatiky pak propůjčují vozu lepší trakci, přičemž vlastní směs lépe odpovídá vylepšeným vlastnostem brzd a podvozku, takže je dosahováno ještě lepší ovladatelnosti a tím ještě silnějších zážitků při jízdě.
Exteriér nového Quattroporte Sport GT S je výrazný, přesto však nepříliš nápadný. Přední chromovaná černá mřížka chladiče je prvkem, který tento sportovní model odlišuje od Maserati Quattroporte. Dalšími detaily jsou černě lakované rámy oken, dvojité koncovky výfuku a kliky dveří, lakované v barvě karoserie.
Quattroporte Sport GT S stojí na krásných dvacetipalcových litých kolech v designu Dark Chrome se sedmi paprsky.
Také v nabídce materiálů interiéru zohledňuje Quattroporte Sport GT S dynamický charakter vozu. Tradiční kůže Poltrona Frau je kombinována s Alcantarou, která je použita na střední části sedaček, dveřní výplně a střed volantu. Dříve používalo Maserati Alcantaru v interiéru soutěžních modelů Trofeo a MC12.
Panel přístrojů je vyroben v designu materiálu z uhlíkových vláken a hliníku. Komfort cestujících vzadu byl zvýšen použitím nových, anatomičtěji tvarovaných sedaček.
Zdroj: Maserati
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?