Na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu se ve světové premiéře představí Maserati Quattroporte Sport GT S. Půjde pochopitelně, jak již koneckonců napovídá pojmenování modelu, o nejsportovnější verzi vlajkové lodi značky Maserati.
Nové Quattroporte Sport GT S bylo vyvinuto především pro zákazníky, kteří touží po skutečně sportovní jízdě sedanem této luxusní značky. Přestože je vůz vybaven automatickou šestistupňovou převodovkou, vyznačuje se výjimečnými dynamickými vlastnostmi, bezprostřední odezvou na pokyny řidiče a precizní ovladatelností.
Těchto vlastností bylo dosaženo pomocí nového podvozku a jeho nastavení s pomocí dat závodního set-upu. Podvozek dostal tužší pružiny i tlumiče a byl snížen vepředu o 10 mm a vzadu o 25 mm.
Quattroporte Sport GT S také dostalo unikátní brzdový systém, který vznikl ve spolupráci se specialistou na brzdy, firmou Brembo. Systém využívá inovativní technologie kompozitních, křížně vrtaných kotoučů, které byly u "obyčejného" cestovního vozu použity vůbec poprvé.
Narozdíl od tradičních kovových kotoučů jsou kompozitní, křížně vrtané kotoučevyrobeny ze dvou materiálů - lité oceli a hliníku. Toto složení optimalizuje brzdicí schopnosti, zlepšuje výkon brzd v těch nejextrémnějších situacích a navíc poskytuje lepší odolnost proti vadnutí i při těch nejvyšších teplotách. Brzdový systém Quattroporte Sport GT S na přední nápravě využívá nových jednodílných šestipístkových brzdičů.
Vůz je rovněž obut do speciálně pro tento model vyvinutých pneumatik o rozměru 245/35 R20 vepředu a 295/30 R20 vzadu. Tyto, v porovnání s modelem Quattroporte širší, pneumatiky pak propůjčují vozu lepší trakci, přičemž vlastní směs lépe odpovídá vylepšeným vlastnostem brzd a podvozku, takže je dosahováno ještě lepší ovladatelnosti a tím ještě silnějších zážitků při jízdě.
Exteriér nového Quattroporte Sport GT S je výrazný, přesto však nepříliš nápadný. Přední chromovaná černá mřížka chladiče je prvkem, který tento sportovní model odlišuje od Maserati Quattroporte. Dalšími detaily jsou černě lakované rámy oken, dvojité koncovky výfuku a kliky dveří, lakované v barvě karoserie.
Quattroporte Sport GT S stojí na krásných dvacetipalcových litých kolech v designu Dark Chrome se sedmi paprsky.
Také v nabídce materiálů interiéru zohledňuje Quattroporte Sport GT S dynamický charakter vozu. Tradiční kůže Poltrona Frau je kombinována s Alcantarou, která je použita na střední části sedaček, dveřní výplně a střed volantu. Dříve používalo Maserati Alcantaru v interiéru soutěžních modelů Trofeo a MC12.
Panel přístrojů je vyroben v designu materiálu z uhlíkových vláken a hliníku. Komfort cestujících vzadu byl zvýšen použitím nových, anatomičtěji tvarovaných sedaček.
Zdroj: Maserati
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.