Maserati Quattroporte Sport GT S

Quattroporte GT S
Quattroporte GT S, foto: Maserati
Jan Fiala 2. září 2007 22:35
Sdílej:

Na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu se ve světové premiéře představí Maserati Quattroporte Sport GT S. Půjde pochopitelně, jak již koneckonců napovídá pojmenování modelu, o nejsportovnější verzi vlajkové lodi značky Maserati.

Nové Quattroporte Sport GT S bylo vyvinuto především pro zákazníky, kteří touží po skutečně sportovní jízdě sedanem této luxusní značky. Přestože je vůz vybaven automatickou šestistupňovou převodovkou, vyznačuje se výjimečnými dynamickými vlastnostmi, bezprostřední odezvou na pokyny řidiče a precizní ovladatelností.

Těchto vlastností bylo dosaženo pomocí nového podvozku a jeho nastavení s pomocí dat závodního set-upu. Podvozek dostal tužší pružiny i tlumiče a byl snížen vepředu o 10 mm a vzadu o 25 mm.

Quattroporte Sport GT S také dostalo unikátní brzdový systém, který vznikl ve spolupráci se specialistou na brzdy, firmou Brembo. Systém využívá inovativní technologie kompozitních, křížně vrtaných kotoučů, které byly u "obyčejného" cestovního vozu použity vůbec poprvé.

Narozdíl od tradičních kovových kotoučů jsou kompozitní, křížně vrtané kotoučevyrobeny ze dvou materiálů - lité oceli a hliníku. Toto složení optimalizuje brzdicí schopnosti, zlepšuje výkon brzd v těch nejextrémnějších situacích a navíc poskytuje lepší odolnost proti vadnutí i při těch nejvyšších teplotách. Brzdový systém Quattroporte Sport GT S na přední nápravě využívá nových jednodílných šestipístkových brzdičů.

Vůz je rovněž obut do speciálně pro tento model vyvinutých pneumatik o rozměru 245/35 R20 vepředu a 295/30 R20 vzadu. Tyto, v porovnání s modelem Quattroporte širší, pneumatiky pak propůjčují vozu lepší trakci, přičemž vlastní směs lépe odpovídá vylepšeným vlastnostem brzd a podvozku, takže je dosahováno ještě lepší ovladatelnosti a tím ještě silnějších zážitků při jízdě.

Exteriér nového Quattroporte Sport GT S je výrazný, přesto však nepříliš nápadný. Přední chromovaná černá mřížka chladiče je prvkem, který tento sportovní model odlišuje od Maserati Quattroporte. Dalšími detaily jsou černě lakované rámy oken, dvojité koncovky výfuku a kliky dveří, lakované v barvě karoserie.

Quattroporte Sport GT S stojí na krásných dvacetipalcových litých kolech v designu Dark Chrome se sedmi paprsky.

Také v nabídce materiálů interiéru zohledňuje Quattroporte Sport GT S dynamický charakter vozu. Tradiční kůže Poltrona Frau je kombinována s Alcantarou, která je použita na střední části sedaček, dveřní výplně a střed volantu. Dříve používalo Maserati Alcantaru v interiéru soutěžních modelů Trofeo a MC12.

Panel přístrojů je vyroben v designu materiálu z uhlíkových vláken a hliníku. Komfort cestujících vzadu byl zvýšen použitím nových, anatomičtěji tvarovaných sedaček.

Zdroj: Maserati

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?