Maserati Quattroporte Sport GT S

Jan Fiala, 2. září 2007, 22:35 Google+

Na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu se ve světové premiéře představí Maserati Quattroporte Sport GT S. Půjde pochopitelně, jak již koneckonců napovídá pojmenování modelu, o nejsportovnější verzi vlajkové lodi značky Maserati.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Quattroporte GT S

Quattroporte GT S | foto: Maserati

Sdílejte článek

Nové Quattroporte Sport GT S bylo vyvinuto především pro zákazníky, kteří touží po skutečně sportovní jízdě sedanem této luxusní značky. Přestože je vůz vybaven automatickou šestistupňovou převodovkou, vyznačuje se výjimečnými dynamickými vlastnostmi, bezprostřední odezvou na pokyny řidiče a precizní ovladatelností.

Těchto vlastností bylo dosaženo pomocí nového podvozku a jeho nastavení s pomocí dat závodního set-upu. Podvozek dostal tužší pružiny i tlumiče a byl snížen vepředu o 10 mm a vzadu o 25 mm.

Quattroporte Sport GT S také dostalo unikátní brzdový systém, který vznikl ve spolupráci se specialistou na brzdy, firmou Brembo. Systém využívá inovativní technologie kompozitních, křížně vrtaných kotoučů, které byly u "obyčejného" cestovního vozu použity vůbec poprvé.

Narozdíl od tradičních kovových kotoučů jsou kompozitní, křížně vrtané kotoučevyrobeny ze dvou materiálů - lité oceli a hliníku. Toto složení optimalizuje brzdicí schopnosti, zlepšuje výkon brzd v těch nejextrémnějších situacích a navíc poskytuje lepší odolnost proti vadnutí i při těch nejvyšších teplotách. Brzdový systém Quattroporte Sport GT S na přední nápravě využívá nových jednodílných šestipístkových brzdičů.

Vůz je rovněž obut do speciálně pro tento model vyvinutých pneumatik o rozměru 245/35 R20 vepředu a 295/30 R20 vzadu. Tyto, v porovnání s modelem Quattroporte širší, pneumatiky pak propůjčují vozu lepší trakci, přičemž vlastní směs lépe odpovídá vylepšeným vlastnostem brzd a podvozku, takže je dosahováno ještě lepší ovladatelnosti a tím ještě silnějších zážitků při jízdě.

Exteriér nového Quattroporte Sport GT S je výrazný, přesto však nepříliš nápadný. Přední chromovaná černá mřížka chladiče je prvkem, který tento sportovní model odlišuje od Maserati Quattroporte. Dalšími detaily jsou černě lakované rámy oken, dvojité koncovky výfuku a kliky dveří, lakované v barvě karoserie.

Quattroporte Sport GT S stojí na krásných dvacetipalcových litých kolech v designu Dark Chrome se sedmi paprsky.

Také v nabídce materiálů interiéru zohledňuje Quattroporte Sport GT S dynamický charakter vozu. Tradiční kůže Poltrona Frau je kombinována s Alcantarou, která je použita na střední části sedaček, dveřní výplně a střed volantu. Dříve používalo Maserati Alcantaru v interiéru soutěžních modelů Trofeo a MC12.

Panel přístrojů je vyroben v designu materiálu z uhlíkových vláken a hliníku. Komfort cestujících vzadu byl zvýšen použitím nových, anatomičtěji tvarovaných sedaček.

Zdroj: Maserati

Vytisknout

Diskuze: Maserati Quattroporte Sport GT S

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota bude přímo podporovat iPod

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud