Mini jako kombi!

Jan Fiala, 25. srpna 2007, 09:25 Google+

Nový člen rodiny vozů MINI nabídne flexibilitu, zábavu i výkon. Je konec dohadům - nové MINI Clubman skutečně rozšíří modelovou řadu MINI. Premiéra vozu se uskuteční na podzim letošního roku a do prodeje, který v Evropě začne v listopadu, přijdou zpočátku tři verze:

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Clubman

Clubman | foto: MINI

Sdílejte článek

MINI Cooper Clubman, MINI Cooper D Clubman a MINI Cooper S Clubman.

Na americký trh se dostanou verze MINI Cooper Clubman a MINI Cooper S Clubman, a to počátkem roku 2008. Cena vozu by se měla pohybovat nad cenovou úrovní modelů Mini s pevnou střechou a pod cenou modelů se střechou odnímatelnou.

V porovnání se standardní podvozkovou platformou nabídne model Clubman o 8 cm více místo pro nohy cestujícím na zadních sedačkách  a pochopitelně také více místa pro zavazadla. Na straně spolujezdce jsou nově malá pomocná dvířka, která usnadňují nástup cestujících na zadní sedačky - konfigurace vozu tedy je, s trochou nadsázky, tříapůldveřový kombík. Zavazadlový prostor je přitom přístupný dělenými dveřmi.
MINI Clubman je vpodstatě moderním nástupcem legendárních klasických minikombíků Morris Mini Traveller, Austin Mini Countryman, a Mini Clubman Estate.

Při debutu budou pro MINI Clubman k dispozici 3 motorizace. První z nich bude benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru s dvojitým přeplňováním, přímým vstřikem paliva a maximálním výkonem 175 koní v 5500 otáčkách za minutu. Motor bude k dispozici pro verzi MINI Cooper S Clubman a nabídne nejvyšší výkonovou úroveň. Vůz s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,6 sekundy při kombinované mspotřebě paliva 6,3 l/100km. Maximální rychlost vozu přitom bude 224 km/h.

Pro MINI Cooper Clubman bude k dispozici benzinový čtyřválec stejného objemu 1,6 litru, avšak atmosféricky plněný. Motor dává výkon 120 koní v 6600 otáčkách za minutu a je vybaven systémem proměnného časováním ventilů, díky čemuž se chlubí výborným výkonem při skvělé spotřebě paliva.
S tímto motorem zrychlí vůz z klidu na 100 km/h za 9,8 sekundy, dosáhne maximální rychlosti 201 km/h a spotřeba paliva přitom bude činit pouze 5,5 l/100km.

Pro MINI Cooper D Clubman je samozřejmě k dispozici dieselový motor, poskytující vysoký točivý moment a nízkou úroveň emisí škodlivin. Tento motor bude prozatím v nabídce pouze pro evropské trhy. Dieselový čtyřválec o zdvihovém objemu 1,6 litru dodává maximální výkon 110 koní při 4000 otáčkách za minutu. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,4 sekundy, dosáhnem maximální rychlosti 193 km/h a to při kombinované spotřebě paliva 4,1 l/100km.

MINI Cooper Clubman a MINI Cooper D Clubman budou standardně jezdit na patnáctipalcových kolech, zatímco MINI Cooper S Clubman dostane kola šestnáctipalcová, a na nich budou montovány pneumatiky runflat, umožňující jízdu umozenou rychlostí i po úniku vzduchu.
Standardní výbavoiu bude elektrický posilovač řízení EPAS, který nabídne v porovnání s konvenčním hydraulickým posilovačem úsporu hmotnosti, lepší citlivost řízení a také úsporu paliva - systém je totiž aktivován pouze při otáčení volantem, tedy v případě potřeby.
K bezpečnostní výbavě MINI Clubman budou dále patřit antiblokovací systém ABS, systém elektronického rozdělení brzdné síly EBD, systém pro podporu brzdění v zatáčkách CBC a systém dynamické kontroly stability vozu DSC s integrovanou funkcí rozjezdu do kopce hill start-off. Brzdový systém je navíc vybaven brzdovým asistentem BA.

MINI Cooper S Clubman, MINI Cooper Clubman a MINI Cooper D Clubman budou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou. Volitelně bude k dispozici také šestistupňový automat s funkcí ručního řazení převodových stupňů pádly pod volantem.


MINI Clubman bude také vybaven dvěma zajímavými funkcemi pro snížení spotřeby paliva. První z nich bude systém, nazvaný Brake Energy Regeneration. Půjde o to, že při brzdění (ať již motorem či provozními brzdami) bude elektrická energie pro palubní síť vyráběna nikoliv motorem (ze spalování paliva), nýbrž bude získávána právě brzděním.
Naopak při plné akceleraci bude alternátor také odpojen, aby veškerá síla motoru byla využita pro zrychlování, a po tuto omezenou dobu budou elektrické spotřebiče napájeny z baterie.


Druhou novinkou je funkce Auto Start Stop u vozů s manuální převodovkou. Ta zajistí, že po zastavení vozu (například na křižovatce), zařazení neutrálu a uvolnění plynového pedálu bude motor zastaven. Po opětovném sešlápnutí plynového pedálu při rozjezdu pak bude motor opět automaticky nastartován, údajně bez znatelné časové prodlevy.Především v městském provozu by tento systém měl přinést znatelnou úsporu paliva a snížení množství produkovaných emisí.

Zdroj: Mini

Vytisknout

Diskuze: Mini jako kombi!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

A5

Nové motory pro Audi A5

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud