Otevřený sportovní vůz si uchovává výrazné rysy svého úspěšného předchůdce a ještě je násobí vyšším výkonem, dynamikou a emotivností.
Čisté geometrické linie zařadily design původního modelu TT Roadster mezi klasické kultovní vzory. V jeho nové verzi designéři Audi nejen zachovali osobité kouzlo originálního návrhu, ale ještě je dále vytříbili.
Sportovní charakter nového Audi TT Roadster je zdůrazněn jeho rozměry, které byly ve srovnání s originální verzi vhodně zvětšeny. Jeho rozvor byl prodloužen o 46 mm na 2468 mm, šířka vzrostla o 78 mm na 1842 mm a délka o 137 mm na 4178 mm.
Stejně jako u Audi TT Coupé se i ze zadní hrany víka zavazadlového prostoru TT Roadsteru při rychlosti 120 km/h automaticky vysunuje elektricky aktivovaný spoiler, který zvyšuje přítlak na zadní nápravu.
Tvůrci koncepce modelu Audi TT Roadster se rozhodli pro zachování textilní stahovací střechy, která kromě ocelových a hliníkových výztuh zahrnuje i rozměrné zadní okno, je velmi lehká. Tím se nejen zmenšuje hmotnost vozu, ale zároveň se i snižuje jeho těžiště.
U obou motorizací je sériově dodávána elektrohydraulicky skládaná střecha. Automaticky ovládaná střecha se po stisku tlačítka otevře během dvanácti sekund a lze s ní manipulovat i během jízdy rychlostí do 50 km/h.
Stejně jako Audi TT Coupé i Roadster se dodává se dvěma příčně uloženými zážehovými motory. Zatímco čtyřválec pohání přední kola, motor V6 rozděluje svůj výkon na obě nápravy prostřednictvím stálého pohonu všech kol quattro, který vozu poskytuje nejen dostatek síly, ale zajišťuje mu i výjimečnou jízdní stabilitu. V sériovém provedení jsou oba motory propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, na přání mohou být kombinovány s dvojspojkovou převodovkou S tronic zaručující hladké a bleskové řazení bez znatelného přerušení toku výkonu.
Přeplňovaný čtyřválcový agregát 2.0 TFSI s přímým vstřikováním paliva FSI vyvine výkon 147 kW (200 k) a v rozmezí otáček od 1800 do 5000 min-1 dodává točivý moment 280 Nm. Agregát 3.2 V6 podává výkon 184 kW (250 k) a v rozsahu od 2500 do 3000 otáček dosahuje maximálního točivého momentu 320 Nm.
Cenou se nové Audi TT Roadster příliš neliší od svého předchůdce. Model s motorem 2.0 TFSI stojí 1 053 600 Kč a cena verze 3.2 quattro začíná na 1 251 400 Kč včetně DPH.
zdroj: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.