Nové Audi TT Roadster

TT Roadster
TT Roadster, foto: Audi Press
Martin Kovalčík 22. srpna 2007 19:29
Sdílej:

Otevřený sportovní vůz si uchovává výrazné rysy svého úspěšného předchůdce a ještě je násobí vyšším výkonem, dynamikou a emotivností.

Čisté geometrické linie zařadily design původního modelu TT Roadster mezi klasické kultovní vzory. V jeho nové verzi designéři Audi nejen zachovali osobité kouzlo originálního návrhu, ale ještě je dále vytříbili.

Sportovní charakter nového Audi TT Roadster je zdůrazněn jeho rozměry, které byly ve srovnání s originální verzi vhodně zvětšeny. Jeho rozvor byl prodloužen o 46 mm na 2468 mm, šířka vzrostla o 78 mm na 1842 mm a délka o 137 mm na 4178 mm.

Stejně jako u Audi TT Coupé se i ze zadní hrany víka zavazadlového prostoru TT Roadsteru při rychlosti 120 km/h automaticky vysunuje elektricky aktivovaný spoiler, který zvyšuje přítlak na zadní nápravu.

Tvůrci koncepce modelu Audi TT Roadster se rozhodli pro zachování textilní stahovací střechy, která kromě ocelových a hliníkových výztuh zahrnuje i rozměrné zadní okno, je velmi lehká. Tím se nejen zmenšuje hmotnost vozu, ale zároveň se i snižuje jeho těžiště.

U obou motorizací je sériově dodávána elektrohydraulicky skládaná střecha. Automaticky ovládaná střecha se po stisku tlačítka otevře během dvanácti sekund a lze s ní manipulovat i během jízdy rychlostí do 50 km/h.

Stejně jako Audi TT Coupé i Roadster se dodává se dvěma příčně uloženými zážehovými motory. Zatímco čtyřválec pohání přední kola, motor V6 rozděluje svůj výkon na obě nápravy prostřednictvím stálého pohonu všech kol quattro, který vozu poskytuje nejen dostatek síly, ale zajišťuje mu i výjimečnou jízdní stabilitu. V sériovém provedení jsou oba motory propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, na přání mohou být kombinovány s dvojspojkovou převodovkou S tronic zaručující hladké a bleskové řazení bez znatelného přerušení toku výkonu.

Přeplňovaný čtyřválcový agregát 2.0 TFSI s přímým vstřikováním paliva FSI vyvine výkon 147 kW (200 k) a v rozmezí otáček od 1800 do 5000 min-1 dodává točivý moment 280 Nm. Agregát 3.2 V6 podává výkon 184 kW (250 k) a v rozsahu od 2500 do 3000 otáček dosahuje maximálního točivého momentu 320 Nm.

Cenou se nové Audi TT Roadster příliš neliší od svého předchůdce. Model s motorem 2.0 TFSI stojí 1 053 600 Kč a cena verze 3.2 quattro začíná na 1 251 400 Kč včetně DPH.

zdroj: Audi

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?