De Lorean jde kupředu minulosti

Marek Litzman, 22. srpna 2007, 12:38 Google+

De Lorean, proslavený svým typem DMC-12, se vrací. Věříme, že to bude opět stát za to!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
DMC-12

DMC-12 | foto: conceptcarz.com

Sdílejte článek

Viděli jste trilogii Návrat do budoucnosti (Back to the future)? Pokud ano, možná si vzpomenete na opravdu velmi futuristicky vyhlížející auto, které ve filmu účinkovalo. Ve skutečnosti to byl sériový De Lorean DMC-12, který byl pouze ověšen mnoha doplňky tak, aby nevypadal jen futuristicky, ale opravdu jako z budoucnosti.

De Loreanů se vyrobilo několik tisíc kusů, mnohé jsou stále v provozu. Skvostnou karoserii má na svědomí mistr automobilového designu Giorgetto Giugarro a je třeba říct, že ohromí i dnes. Vlastně možná ještě více než kdy dřív. Pod kapotou se skrýval šestiválec o objemu 2,8 litru, v plánu byla i čtyřdveřová verze.

Nyní to však vypadá tak, že by mohl vzniknout další vůz se značkou De Lorean. Společnost byla totiž v roce 1995 obnovena, poté, co roku 1982 zkrachovala. Dosud vyráběla náhradní díly, po kterých fanoušci De Loreanu prahli. Začíná se blýskat na lepší časy. Nepůjde sice o společnost se dvěma a půl tisíci zaměstnanci, jak tomu bylo v roce 1981, ale o malou továrničku na auta snů. Podle informací, které zatím máme, budou z továrny vyjíždět přibližně 2 vozy měsíčně, roční produkce by tak neměla přesáhnout 30 kusů.

Zajímavé je ovšem i to, jakým způsobem se chce automobilka vracet ke kořenům, nový model má být totiž z 80% původní De Lorean. Přesto to však nebude identické auto. Jeden ručně vyrobený kousek přijde na 57 500 dolarů, tedy asi 1,2 milionu korun. Vůz bude možné objednat i v Evropě.

Na titulním obrázku je původní De Lorean z počátku osmdesátých let.

Vytisknout

Diskuze: De Lorean jde kupředu minulosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Laguna

Renault Laguna nabídne tříletou záruku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud