De Lorean, proslavený svým typem DMC-12, se vrací. Věříme, že to bude opět stát za to!
Viděli jste trilogii Návrat do budoucnosti (Back to the future)? Pokud ano, možná si vzpomenete na opravdu velmi futuristicky vyhlížející auto, které ve filmu účinkovalo. Ve skutečnosti to byl sériový De Lorean DMC-12, který byl pouze ověšen mnoha doplňky tak, aby nevypadal jen futuristicky, ale opravdu jako z budoucnosti.
De Loreanů se vyrobilo několik tisíc kusů, mnohé jsou stále v provozu. Skvostnou karoserii má na svědomí mistr automobilového designu Giorgetto Giugarro a je třeba říct, že ohromí i dnes. Vlastně možná ještě více než kdy dřív. Pod kapotou se skrýval šestiválec o objemu 2,8 litru, v plánu byla i čtyřdveřová verze.
Nyní to však vypadá tak, že by mohl vzniknout další vůz se značkou De Lorean. Společnost byla totiž v roce 1995 obnovena, poté, co roku 1982 zkrachovala. Dosud vyráběla náhradní díly, po kterých fanoušci De Loreanu prahli. Začíná se blýskat na lepší časy. Nepůjde sice o společnost se dvěma a půl tisíci zaměstnanci, jak tomu bylo v roce 1981, ale o malou továrničku na auta snů. Podle informací, které zatím máme, budou z továrny vyjíždět přibližně 2 vozy měsíčně, roční produkce by tak neměla přesáhnout 30 kusů.
Zajímavé je ovšem i to, jakým způsobem se chce automobilka vracet ke kořenům, nový model má být totiž z 80% původní De Lorean. Přesto to však nebude identické auto. Jeden ručně vyrobený kousek přijde na 57 500 dolarů, tedy asi 1,2 milionu korun. Vůz bude možné objednat i v Evropě.
Na titulním obrázku je původní De Lorean z počátku osmdesátých let.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.