De Lorean, proslavený svým typem DMC-12, se vrací. Věříme, že to bude opět stát za to!
Viděli jste trilogii Návrat do budoucnosti (Back to the future)? Pokud ano, možná si vzpomenete na opravdu velmi futuristicky vyhlížející auto, které ve filmu účinkovalo. Ve skutečnosti to byl sériový De Lorean DMC-12, který byl pouze ověšen mnoha doplňky tak, aby nevypadal jen futuristicky, ale opravdu jako z budoucnosti.
De Loreanů se vyrobilo několik tisíc kusů, mnohé jsou stále v provozu. Skvostnou karoserii má na svědomí mistr automobilového designu Giorgetto Giugarro a je třeba říct, že ohromí i dnes. Vlastně možná ještě více než kdy dřív. Pod kapotou se skrýval šestiválec o objemu 2,8 litru, v plánu byla i čtyřdveřová verze.
Nyní to však vypadá tak, že by mohl vzniknout další vůz se značkou De Lorean. Společnost byla totiž v roce 1995 obnovena, poté, co roku 1982 zkrachovala. Dosud vyráběla náhradní díly, po kterých fanoušci De Loreanu prahli. Začíná se blýskat na lepší časy. Nepůjde sice o společnost se dvěma a půl tisíci zaměstnanci, jak tomu bylo v roce 1981, ale o malou továrničku na auta snů. Podle informací, které zatím máme, budou z továrny vyjíždět přibližně 2 vozy měsíčně, roční produkce by tak neměla přesáhnout 30 kusů.
Zajímavé je ovšem i to, jakým způsobem se chce automobilka vracet ke kořenům, nový model má být totiž z 80% původní De Lorean. Přesto to však nebude identické auto. Jeden ručně vyrobený kousek přijde na 57 500 dolarů, tedy asi 1,2 milionu korun. Vůz bude možné objednat i v Evropě.
Na titulním obrázku je původní De Lorean z počátku osmdesátých let.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.