Nová generace Hondy Accord je tu. Není to však důvod k oslavám, pokud nebydlíte v USA.
Honda Accord, jedno jméno, více tváří. Již delší dobu se prodává evropská a americká verze odděleně, jsou to dva různé vozy. Proto, když nyní představuji novou verzi Accordu, jedná se výhradně o verzi pro USA, která se do Evropy dostane jedině ve formě individuálních dovozů.
Co nám US Accord nabídne? Podobně jako v Evropě, jsou nabízeny dvě karoserie. Není to však sedan a kombi, ale sedan a kupé. Obě mají velmi vyvážené, ostře řezané linie, dynamické a jasné tvary. Design nechť si posoudí každý sám, mohu jen říct, že mně osobně se velmi líbí.
Pou kapotou budou nabízeny typicky americké motory, základem bude 2,4 s výkonem 200 koní (147 kW, 230 Nm) pro kupé a 180 koní (134kW, 255 Nm) pro sedan. Tento čtyřválec bude nabízen s pětistupňovým manuálem i automatem.
Silnější bude 3,5 V6, který dodá výkon 273 koní (204 kW) a točivý moment 339 Nm. Honda využívá variabilní časování ventilů i-VTEC a variabilní použití válců (VCM), motor totiž umí, v zájmu snížení spotřeby, jet na 6, 4 nebo jen 3 válce.
Na všech kolech jsou kotoučové brzdy vybavené ABS, ráfky mají průměr 17 či 18 palců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.