Nová generace Hondy Accord je tu. Není to však důvod k oslavám, pokud nebydlíte v USA.
Honda Accord, jedno jméno, více tváří. Již delší dobu se prodává evropská a americká verze odděleně, jsou to dva různé vozy. Proto, když nyní představuji novou verzi Accordu, jedná se výhradně o verzi pro USA, která se do Evropy dostane jedině ve formě individuálních dovozů.
Co nám US Accord nabídne? Podobně jako v Evropě, jsou nabízeny dvě karoserie. Není to však sedan a kombi, ale sedan a kupé. Obě mají velmi vyvážené, ostře řezané linie, dynamické a jasné tvary. Design nechť si posoudí každý sám, mohu jen říct, že mně osobně se velmi líbí.
Pou kapotou budou nabízeny typicky americké motory, základem bude 2,4 s výkonem 200 koní (147 kW, 230 Nm) pro kupé a 180 koní (134kW, 255 Nm) pro sedan. Tento čtyřválec bude nabízen s pětistupňovým manuálem i automatem.
Silnější bude 3,5 V6, který dodá výkon 273 koní (204 kW) a točivý moment 339 Nm. Honda využívá variabilní časování ventilů i-VTEC a variabilní použití válců (VCM), motor totiž umí, v zájmu snížení spotřeby, jet na 6, 4 nebo jen 3 válce.
Na všech kolech jsou kotoučové brzdy vybavené ABS, ráfky mají průměr 17 či 18 palců.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.