Čekání končí, Renault představil novou Lagunu

Marek Litzman, 21. srpna 2007, 12:10 Google+

Lagun prvních dvou generací se prodalo 2,3 milionu, naváže třetí dějství na tento úspěch? Abmicí má dost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Laguna

Laguna | foto: Renault

Sdílejte článek

Tou nejzásadnější ambicí je smytí ze sebe nálepky nespolehlivého vozu. Při vývoji tedy bylo dbáno na kvalitu především, vše má být robustní a dimenzované na dlouhé roky používání. O tom nás ale bude muset přesvědčit až Laguna osobně.

Hned na začátku jsou představeny dvě základní karosářské varianty, liftback (v názvosloví Renaultu hatchback) a kombi.

Motorová nabídka se skládá z benzínových dvoulitrů 2,0 a 2,0 turbo. První má výkon 140 koní (103 kW) a točivý moment 195 Nm. Akcelerace z nuly na 100 se s ním odehraje za 9,1 s, přičemž lze dosáhnout spotřeby 7,9 litru/100 km a emisí CO2 185g/km. Turbo dodá dalších 30 koní na výslednou hodnotu 170 koní (125 kW), spotřeba povyskočí na 8,9.

Základní pohonnou jednotkou bude 1,6. Ta nabídne výkon 110 koní (81 kW) a točivý moment 151 Nm. Časem přijde ještě vrcholná jednotka V6.

Objemově nejmenší bude 1,5 dCi, diesel produkující 110 koní (81 kW) a točivý moment 240 Nm. To vše při spotřebě jen 5,1 litru/100 km a emisích 136 g/km. Stává se tak oficiálně nejekologičtější pohonnou jednotkou, ve skutečnosti ji však chybí filtr pevných částic.

Dieselový dvoulitr bude nabízen hned ve třech výkonových variantách, 130, 150 a 175 koní (96, 110, 127 kW) a o točivém momentu 320, 340 a 380 Nm, spotřeba se pohybuje vždy mezi 6-7 litry.

Nejslabší bude nabízen i ve verzi bez filtru pevných částic, dva silnější ho mají sériově. Všechny diesely v nabídce mají variabilní geometrii lopatek turba.

Standardní výbavou všech motorizací je ABS, ESP je s výjimkou nejslabšího dieselu také standardem.

Nová Laguna nám mezigeneračně zhubla, sice se jedná řádově jen o kilogramy, přesto je v době přibírání tento trend pozitivní. Na délku potom měří liftback 4695 mm, kombi 4803mm, na výšku oba 1440 mm, šířka je taktéž shodná – 1811 mm a rozvor 2756 mm.

Výbava bude rozsáhlá, neopomene se například GPS navigace, rádio s Mp3 a mnoha funkcemi, např. připojení externího hudebního zařízení, elektronická ruční brzda, Bluetooth připojení a mnoho dalšího, konkrétní prvky si představíme při uvedení modelu na trh a zveřejnění cen

 

zdroj: Renault

Vytisknout

Diskuze: Čekání končí, Renault představil novou Lagunu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

reklama

Doporučujeme

Pro_cee'd

Kia pro_cee'd konečně opravdu oficiálně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud