Čekání končí, Renault představil novou Lagunu

Laguna
Laguna, foto: Renault
Marek Litzman 21. srpna 2007 12:10
Sdílej:

Lagun prvních dvou generací se prodalo 2,3 milionu, naváže třetí dějství na tento úspěch? Abmicí má dost.

Tou nejzásadnější ambicí je smytí ze sebe nálepky nespolehlivého vozu. Při vývoji tedy bylo dbáno na kvalitu především, vše má být robustní a dimenzované na dlouhé roky používání. O tom nás ale bude muset přesvědčit až Laguna osobně.

Hned na začátku jsou představeny dvě základní karosářské varianty, liftback (v názvosloví Renaultu hatchback) a kombi.

Motorová nabídka se skládá z benzínových dvoulitrů 2,0 a 2,0 turbo. První má výkon 140 koní (103 kW) a točivý moment 195 Nm. Akcelerace z nuly na 100 se s ním odehraje za 9,1 s, přičemž lze dosáhnout spotřeby 7,9 litru/100 km a emisí CO2 185g/km. Turbo dodá dalších 30 koní na výslednou hodnotu 170 koní (125 kW), spotřeba povyskočí na 8,9.

Základní pohonnou jednotkou bude 1,6. Ta nabídne výkon 110 koní (81 kW) a točivý moment 151 Nm. Časem přijde ještě vrcholná jednotka V6.

Objemově nejmenší bude 1,5 dCi, diesel produkující 110 koní (81 kW) a točivý moment 240 Nm. To vše při spotřebě jen 5,1 litru/100 km a emisích 136 g/km. Stává se tak oficiálně nejekologičtější pohonnou jednotkou, ve skutečnosti ji však chybí filtr pevných částic.

Dieselový dvoulitr bude nabízen hned ve třech výkonových variantách, 130, 150 a 175 koní (96, 110, 127 kW) a o točivém momentu 320, 340 a 380 Nm, spotřeba se pohybuje vždy mezi 6-7 litry.

Nejslabší bude nabízen i ve verzi bez filtru pevných částic, dva silnější ho mají sériově. Všechny diesely v nabídce mají variabilní geometrii lopatek turba.

Standardní výbavou všech motorizací je ABS, ESP je s výjimkou nejslabšího dieselu také standardem.

Nová Laguna nám mezigeneračně zhubla, sice se jedná řádově jen o kilogramy, přesto je v době přibírání tento trend pozitivní. Na délku potom měří liftback 4695 mm, kombi 4803mm, na výšku oba 1440 mm, šířka je taktéž shodná – 1811 mm a rozvor 2756 mm.

Výbava bude rozsáhlá, neopomene se například GPS navigace, rádio s Mp3 a mnoha funkcemi, např. připojení externího hudebního zařízení, elektronická ruční brzda, Bluetooth připojení a mnoho dalšího, konkrétní prvky si představíme při uvedení modelu na trh a zveřejnění cen

 

zdroj: Renault

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.