Čekání končí, Renault představil novou Lagunu

Marek Litzman, 21. srpna 2007, 12:10 Google+

Lagun prvních dvou generací se prodalo 2,3 milionu, naváže třetí dějství na tento úspěch? Abmicí má dost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Laguna

Laguna | foto: Renault

Sdílejte článek

Tou nejzásadnější ambicí je smytí ze sebe nálepky nespolehlivého vozu. Při vývoji tedy bylo dbáno na kvalitu především, vše má být robustní a dimenzované na dlouhé roky používání. O tom nás ale bude muset přesvědčit až Laguna osobně.

Hned na začátku jsou představeny dvě základní karosářské varianty, liftback (v názvosloví Renaultu hatchback) a kombi.

Motorová nabídka se skládá z benzínových dvoulitrů 2,0 a 2,0 turbo. První má výkon 140 koní (103 kW) a točivý moment 195 Nm. Akcelerace z nuly na 100 se s ním odehraje za 9,1 s, přičemž lze dosáhnout spotřeby 7,9 litru/100 km a emisí CO2 185g/km. Turbo dodá dalších 30 koní na výslednou hodnotu 170 koní (125 kW), spotřeba povyskočí na 8,9.

Základní pohonnou jednotkou bude 1,6. Ta nabídne výkon 110 koní (81 kW) a točivý moment 151 Nm. Časem přijde ještě vrcholná jednotka V6.

Objemově nejmenší bude 1,5 dCi, diesel produkující 110 koní (81 kW) a točivý moment 240 Nm. To vše při spotřebě jen 5,1 litru/100 km a emisích 136 g/km. Stává se tak oficiálně nejekologičtější pohonnou jednotkou, ve skutečnosti ji však chybí filtr pevných částic.

Dieselový dvoulitr bude nabízen hned ve třech výkonových variantách, 130, 150 a 175 koní (96, 110, 127 kW) a o točivém momentu 320, 340 a 380 Nm, spotřeba se pohybuje vždy mezi 6-7 litry.

Nejslabší bude nabízen i ve verzi bez filtru pevných částic, dva silnější ho mají sériově. Všechny diesely v nabídce mají variabilní geometrii lopatek turba.

Standardní výbavou všech motorizací je ABS, ESP je s výjimkou nejslabšího dieselu také standardem.

Nová Laguna nám mezigeneračně zhubla, sice se jedná řádově jen o kilogramy, přesto je v době přibírání tento trend pozitivní. Na délku potom měří liftback 4695 mm, kombi 4803mm, na výšku oba 1440 mm, šířka je taktéž shodná – 1811 mm a rozvor 2756 mm.

Výbava bude rozsáhlá, neopomene se například GPS navigace, rádio s Mp3 a mnoha funkcemi, např. připojení externího hudebního zařízení, elektronická ruční brzda, Bluetooth připojení a mnoho dalšího, konkrétní prvky si představíme při uvedení modelu na trh a zveřejnění cen

 

zdroj: Renault

Vytisknout

Diskuze: Čekání končí, Renault představil novou Lagunu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Pro_cee'd

Kia pro_cee'd konečně opravdu oficiálně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud