Lagun prvních dvou generací se prodalo 2,3 milionu, naváže třetí dějství na tento úspěch? Abmicí má dost.
Tou nejzásadnější ambicí je smytí ze sebe nálepky nespolehlivého vozu. Při vývoji tedy bylo dbáno na kvalitu především, vše má být robustní a dimenzované na dlouhé roky používání. O tom nás ale bude muset přesvědčit až Laguna osobně.
Hned na začátku jsou představeny dvě základní karosářské varianty, liftback (v názvosloví Renaultu hatchback) a kombi.
Motorová nabídka se skládá z benzínových dvoulitrů 2,0 a 2,0 turbo. První má výkon 140 koní (103 kW) a točivý moment 195 Nm. Akcelerace z nuly na 100 se s ním odehraje za 9,1 s, přičemž lze dosáhnout spotřeby 7,9 litru/100 km a emisí CO2 185g/km. Turbo dodá dalších 30 koní na výslednou hodnotu 170 koní (125 kW), spotřeba povyskočí na 8,9.
Základní pohonnou jednotkou bude 1,6. Ta nabídne výkon 110 koní (81 kW) a točivý moment 151 Nm. Časem přijde ještě vrcholná jednotka V6.
Objemově nejmenší bude 1,5 dCi, diesel produkující 110 koní (81 kW) a točivý moment 240 Nm. To vše při spotřebě jen 5,1 litru/100 km a emisích 136 g/km. Stává se tak oficiálně nejekologičtější pohonnou jednotkou, ve skutečnosti ji však chybí filtr pevných částic.
Dieselový dvoulitr bude nabízen hned ve třech výkonových variantách, 130, 150 a 175 koní (96, 110, 127 kW) a o točivém momentu 320, 340 a 380 Nm, spotřeba se pohybuje vždy mezi 6-7 litry.
Nejslabší bude nabízen i ve verzi bez filtru pevných částic, dva silnější ho mají sériově. Všechny diesely v nabídce mají variabilní geometrii lopatek turba.
Standardní výbavou všech motorizací je ABS, ESP je s výjimkou nejslabšího dieselu také standardem.
Nová Laguna nám mezigeneračně zhubla, sice se jedná řádově jen o kilogramy, přesto je v době přibírání tento trend pozitivní. Na délku potom měří liftback 4695 mm, kombi 4803mm, na výšku oba 1440 mm, šířka je taktéž shodná – 1811 mm a rozvor 2756 mm.
Výbava bude rozsáhlá, neopomene se například GPS navigace, rádio s Mp3 a mnoha funkcemi, např. připojení externího hudebního zařízení, elektronická ruční brzda, Bluetooth připojení a mnoho dalšího, konkrétní prvky si představíme při uvedení modelu na trh a zveřejnění cen
zdroj: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.