Lagun prvních dvou generací se prodalo 2,3 milionu, naváže třetí dějství na tento úspěch? Abmicí má dost.
Tou nejzásadnější ambicí je smytí ze sebe nálepky nespolehlivého vozu. Při vývoji tedy bylo dbáno na kvalitu především, vše má být robustní a dimenzované na dlouhé roky používání. O tom nás ale bude muset přesvědčit až Laguna osobně.
Hned na začátku jsou představeny dvě základní karosářské varianty, liftback (v názvosloví Renaultu hatchback) a kombi.
Motorová nabídka se skládá z benzínových dvoulitrů 2,0 a 2,0 turbo. První má výkon 140 koní (103 kW) a točivý moment 195 Nm. Akcelerace z nuly na 100 se s ním odehraje za 9,1 s, přičemž lze dosáhnout spotřeby 7,9 litru/100 km a emisí CO2 185g/km. Turbo dodá dalších 30 koní na výslednou hodnotu 170 koní (125 kW), spotřeba povyskočí na 8,9.
Základní pohonnou jednotkou bude 1,6. Ta nabídne výkon 110 koní (81 kW) a točivý moment 151 Nm. Časem přijde ještě vrcholná jednotka V6.
Objemově nejmenší bude 1,5 dCi, diesel produkující 110 koní (81 kW) a točivý moment 240 Nm. To vše při spotřebě jen 5,1 litru/100 km a emisích 136 g/km. Stává se tak oficiálně nejekologičtější pohonnou jednotkou, ve skutečnosti ji však chybí filtr pevných částic.
Dieselový dvoulitr bude nabízen hned ve třech výkonových variantách, 130, 150 a 175 koní (96, 110, 127 kW) a o točivém momentu 320, 340 a 380 Nm, spotřeba se pohybuje vždy mezi 6-7 litry.
Nejslabší bude nabízen i ve verzi bez filtru pevných částic, dva silnější ho mají sériově. Všechny diesely v nabídce mají variabilní geometrii lopatek turba.
Standardní výbavou všech motorizací je ABS, ESP je s výjimkou nejslabšího dieselu také standardem.
Nová Laguna nám mezigeneračně zhubla, sice se jedná řádově jen o kilogramy, přesto je v době přibírání tento trend pozitivní. Na délku potom měří liftback 4695 mm, kombi 4803mm, na výšku oba 1440 mm, šířka je taktéž shodná – 1811 mm a rozvor 2756 mm.
Výbava bude rozsáhlá, neopomene se například GPS navigace, rádio s Mp3 a mnoha funkcemi, např. připojení externího hudebního zařízení, elektronická ruční brzda, Bluetooth připojení a mnoho dalšího, konkrétní prvky si představíme při uvedení modelu na trh a zveřejnění cen
zdroj: Renault
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?