Moderní čtyřválcový agregát TFSI koncernu VW bude nyní k dispozici také u modelu Audi A3 a A3 Sportback, která tak získá nejen dobrou dynamiku, ale také velmi nízkou spotřebu.
Kvality motoru o objemu pouhých 1,4 litru dopovaného turbodmychadlem a kompresorem se osvědčil ve vozech Volkswagenu, proč ho tedy nedat také do menší Audi A3? Vysokotlaké vstřikování FSI spolu s přeplňováním je recept jak dosáhnou vysokého výkonu a kroutícího momentu. Zatímco kompresor pracuje v nízkých otáčkách a poskytuje již ve 1.250 ot/min 80% kroutícího momentu v 1.500 ot/min je to rovnou 100% - tedy celých 200 Nm, který je rovnoměrný až do 4.000ot/min. Výkon má hodnotu 125 koní / 92 kW v 5.000 ot/min.
A3 i A3 Sportback budou standardně spojeny s 6ti-rychlostní manuální převodovkou, která uděluje vozu zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 9,6 vteřiny a upaluje až 203 km/h. Neméně zajímavá je i hodnota spotřeby, podle výrobce se v průměru pohybuje okolo 6,5 l / 100km. První vozy s 1,4 TFSI budou u prodejců Audi již v září tohoto roku.
zdroj: Audi
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.