Moderní čtyřválcový agregát TFSI koncernu VW bude nyní k dispozici také u modelu Audi A3 a A3 Sportback, která tak získá nejen dobrou dynamiku, ale také velmi nízkou spotřebu.
Kvality motoru o objemu pouhých 1,4 litru dopovaného turbodmychadlem a kompresorem se osvědčil ve vozech Volkswagenu, proč ho tedy nedat také do menší Audi A3? Vysokotlaké vstřikování FSI spolu s přeplňováním je recept jak dosáhnou vysokého výkonu a kroutícího momentu. Zatímco kompresor pracuje v nízkých otáčkách a poskytuje již ve 1.250 ot/min 80% kroutícího momentu v 1.500 ot/min je to rovnou 100% - tedy celých 200 Nm, který je rovnoměrný až do 4.000ot/min. Výkon má hodnotu 125 koní / 92 kW v 5.000 ot/min.
A3 i A3 Sportback budou standardně spojeny s 6ti-rychlostní manuální převodovkou, která uděluje vozu zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 9,6 vteřiny a upaluje až 203 km/h. Neméně zajímavá je i hodnota spotřeby, podle výrobce se v průměru pohybuje okolo 6,5 l / 100km. První vozy s 1,4 TFSI budou u prodejců Audi již v září tohoto roku.
zdroj: Audi
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.