Moderní čtyřválcový agregát TFSI koncernu VW bude nyní k dispozici také u modelu Audi A3 a A3 Sportback, která tak získá nejen dobrou dynamiku, ale také velmi nízkou spotřebu.
Kvality motoru o objemu pouhých 1,4 litru dopovaného turbodmychadlem a kompresorem se osvědčil ve vozech Volkswagenu, proč ho tedy nedat také do menší Audi A3? Vysokotlaké vstřikování FSI spolu s přeplňováním je recept jak dosáhnou vysokého výkonu a kroutícího momentu. Zatímco kompresor pracuje v nízkých otáčkách a poskytuje již ve 1.250 ot/min 80% kroutícího momentu v 1.500 ot/min je to rovnou 100% - tedy celých 200 Nm, který je rovnoměrný až do 4.000ot/min. Výkon má hodnotu 125 koní / 92 kW v 5.000 ot/min.
A3 i A3 Sportback budou standardně spojeny s 6ti-rychlostní manuální převodovkou, která uděluje vozu zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 9,6 vteřiny a upaluje až 203 km/h. Neméně zajímavá je i hodnota spotřeby, podle výrobce se v průměru pohybuje okolo 6,5 l / 100km. První vozy s 1,4 TFSI budou u prodejců Audi již v září tohoto roku.
zdroj: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.