Nové Audi A8 - luxusní a výkonné

Martin Hájek, 15. srpna 2007, 14:41 Google+

Druhá generace úspěšného luxusního Audi A8 již vznikla ve více než 100 000 exemplářích, oslovila více zákazníků, než generace první a ve stagnujícím segmentu luxusních limuzín rok od roku zvyšovala svůj podíl.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A8

A8 | foto: Audi

Sdílejte článek

Nové Audi A8 přináší řadu novinek do všech modelů řady, která zahrnuje takové verze jako Audi A8 6.0 W12 nebo Audi S8. Výjimečné postavení řady A8 bude od nynějška posilovat ještě preciznější řízení, vyšší komfort odpružení a nižší vnitřní hluk, ale také drobná vylepšení exteriéru a interiéru.

Charakter automobilu tvoří jedinečná kombinace vlastností, které je nezbytné průběžně zdokonalovat. Tak například přímější hřebenové řízení s variabilním převodem a posilovač řízení servotronic, jehož variabilní účinek je optimální v každé jízdní situaci, přispívají k mnohem přímějším reakcím vozu na pokyny řidiče. Přepracovaný podvozek vyústil v preciznější ovladatelnost.

Zlepšené ovladatelnosti odpovídá vysoký jízdní komfort. Adaptivní pneumatické odpružení je nyní mnohem citlivější svou odezvou na jemné nerovnosti. Elektronicky řízené tlumiče s proměnlivou charakteristikou tlumení jsou vybaveny novými těsněními, která snižují tření. Charakteristiky byly upraveny také použitím nových ventilů v tlumičích a jinak naladěnou hydraulikou. Rozsáhlé úpravy zvukové izolace, snižující hluk od kol a od motoru, proměnily Audi A8 v jeden z nejpohodlnějších automobilů na trhu.

Zvuková izolace je přitom součástí koncepce nízké hmotnosti vozů Audi. Inovovaná A8 dnes patří k vozům s nejnižším vnitřním hlukem, hlukem od kol a vozovky ve třídě luxusních vozů a dokonce ani nová opatření v této oblasti neznamenaly nárůst pohotovostní hmotnosti.

Nové asistenční systémy Audi lane assist a Audi side assist usnadní život na silnicích a podstatně zvyšují bezpečnost, zejména na dlouhých cestách. Jejich úkolem je upozornit řidiče na situaci, kdy automobil nechtěně opouští jízdní pruh nebo ohrožuje jiný automobil ve vedlejším jízdním pruhu.

Audi side assist využívá radarovou technologii, která snižuje riziko kolizí při změnách jízdního pruhu. Kdykoliv je v kritické zóně vedle Audi A8 jiné vozidlo, svítí se ve vnějším zpětném zrcátku žlutá dioda.

Jestliže řidič zapne ukazatel směru ve chvíli, kdy dioda svítí, začne blikat a svítit intenzivněji. Tento signál prakticky nelze periferním viděním přehlédnout, protože lidské oko je na změny kontrastu extrémně citlivé.

Audi lane assist varuje řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu. Vozovku před vozidlem snímá malá digitální videokamera, umístěná nad vnitřním zpětným zrcátkem. Její obraz je vyhodnocován počítačem, který rozpoznává dělicí čáry na vozovce. Jakmile se řidič přiblíží k některé z čar aniž by použil ukazatel směru, upozorní jej systém lehkými vibracemi volantu na nebezpečí.

Vnější design byl decentně vylepšen změnou několika pečlivě vybraných detailů: nový vzhled má typická maska, vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru, kola z lehkých slitin a inovovaná koncová světla sestavená ze světelných diod, které vytvářejí nezaměnitelný noční vzhled. Audi A8 je dodáváno s novými odstíny vnějšího laku, novými barevnými a materiálovými kombinacemi čalounění a dekorů interiéru.

Audi

Vytisknout

Diskuze: Nové Audi A8 - luxusní a výkonné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Velmi zrádná kaluž (video)

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud