Druhá generace úspěšného luxusního Audi A8 již vznikla ve více než 100 000 exemplářích, oslovila více zákazníků, než generace první a ve stagnujícím segmentu luxusních limuzín rok od roku zvyšovala svůj podíl.
Nové Audi A8 přináší řadu novinek do všech modelů řady, která zahrnuje takové verze jako Audi A8 6.0 W12 nebo Audi S8. Výjimečné postavení řady A8 bude od nynějška posilovat ještě preciznější řízení, vyšší komfort odpružení a nižší vnitřní hluk, ale také drobná vylepšení exteriéru a interiéru.
Charakter automobilu tvoří jedinečná kombinace vlastností, které je nezbytné průběžně zdokonalovat. Tak například přímější hřebenové řízení s variabilním převodem a posilovač řízení servotronic, jehož variabilní účinek je optimální v každé jízdní situaci, přispívají k mnohem přímějším reakcím vozu na pokyny řidiče. Přepracovaný podvozek vyústil v preciznější ovladatelnost.
Zlepšené ovladatelnosti odpovídá vysoký jízdní komfort. Adaptivní pneumatické odpružení je nyní mnohem citlivější svou odezvou na jemné nerovnosti. Elektronicky řízené tlumiče s proměnlivou charakteristikou tlumení jsou vybaveny novými těsněními, která snižují tření. Charakteristiky byly upraveny také použitím nových ventilů v tlumičích a jinak naladěnou hydraulikou. Rozsáhlé úpravy zvukové izolace, snižující hluk od kol a od motoru, proměnily Audi A8 v jeden z nejpohodlnějších automobilů na trhu.
Zvuková izolace je přitom součástí koncepce nízké hmotnosti vozů Audi. Inovovaná A8 dnes patří k vozům s nejnižším vnitřním hlukem, hlukem od kol a vozovky ve třídě luxusních vozů a dokonce ani nová opatření v této oblasti neznamenaly nárůst pohotovostní hmotnosti.
Nové asistenční systémy Audi lane assist a Audi side assist usnadní život na silnicích a podstatně zvyšují bezpečnost, zejména na dlouhých cestách. Jejich úkolem je upozornit řidiče na situaci, kdy automobil nechtěně opouští jízdní pruh nebo ohrožuje jiný automobil ve vedlejším jízdním pruhu.
Audi side assist využívá radarovou technologii, která snižuje riziko kolizí při změnách jízdního pruhu. Kdykoliv je v kritické zóně vedle Audi A8 jiné vozidlo, svítí se ve vnějším zpětném zrcátku žlutá dioda.
Jestliže řidič zapne ukazatel směru ve chvíli, kdy dioda svítí, začne blikat a svítit intenzivněji. Tento signál prakticky nelze periferním viděním přehlédnout, protože lidské oko je na změny kontrastu extrémně citlivé.
Audi lane assist varuje řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu. Vozovku před vozidlem snímá malá digitální videokamera, umístěná nad vnitřním zpětným zrcátkem. Její obraz je vyhodnocován počítačem, který rozpoznává dělicí čáry na vozovce. Jakmile se řidič přiblíží k některé z čar aniž by použil ukazatel směru, upozorní jej systém lehkými vibracemi volantu na nebezpečí.
Vnější design byl decentně vylepšen změnou několika pečlivě vybraných detailů: nový vzhled má typická maska, vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru, kola z lehkých slitin a inovovaná koncová světla sestavená ze světelných diod, které vytvářejí nezaměnitelný noční vzhled. Audi A8 je dodáváno s novými odstíny vnějšího laku, novými barevnými a materiálovými kombinacemi čalounění a dekorů interiéru. Audi
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?