Škoda Auto představí následníka Fabie Combi na letošním mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. /+ tapety na PC/
Vnější rozměry nového vozu oproti stávajícímu modelu vzrostly. Nová Fabia Combi je o 7 mm delší a o 46 mm vyšší. Délka 4239 mm, stejně jako šířka 1642 mm a výška 1498 mm tvoří dobrý základ pro prostorný interiér.
O 54 litrů větší je také zavazadlový prostor o objemu 480 litrů. Při sklopených zadních sedačkách činí jeho objem 1460 litrů. To odpovídá nárůstu o 235 litrů oproti předchozímu modelu.
Nabídka motorů bude zahrnovat tři zážehové pohonné jednotky, 1,2 12V HTP/51 kW, 1,4 16V/63 kW a 1,6 16V/77 kW, a tři vznětové agregáty 1,4 TDI PD/51 kW, 1,4 TDI PD/59 kW a 1,9 TDI PD/77 kW. Všechny pracují s pětistupňovou manuální převodovkou. Na přání je možno verzi 1,6 16V/77 kW vybavit také šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Pro oba výkonnější vznětové motory – 1,4 TDI PD/59 kW a 1,9 TDI PD/77 kW – je k dispozici také filtr pevných částic.
Vedle svěžího designu, který navazuje na model hatchback, nabízí nový model také řadu praktických a komfortních prvků. Mezi jeho silné stránky patří především prostor pro cestující na zadních sedadlech, větší zavazadlový prostor (480 l/1460 l), množství odkládacích prostorů, kvalitní materiály v interiéru nebo roleta pro zakrytí zavazadlového prostoru se stejným způsobem ovládání jako u Octavie Combi.
Pro první generaci Fabie Combi se dosud rozhodlo více než 630.000 zákazníků na celém světě. Ve výrobě zůstane minimálně do konce roku 2007. Škoda Auto, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?