Škoda Auto představí následníka Fabie Combi na letošním mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. /+ tapety na PC/
Vnější rozměry nového vozu oproti stávajícímu modelu vzrostly. Nová Fabia Combi je o 7 mm delší a o 46 mm vyšší. Délka 4239 mm, stejně jako šířka 1642 mm a výška 1498 mm tvoří dobrý základ pro prostorný interiér.
O 54 litrů větší je také zavazadlový prostor o objemu 480 litrů. Při sklopených zadních sedačkách činí jeho objem 1460 litrů. To odpovídá nárůstu o 235 litrů oproti předchozímu modelu.
Nabídka motorů bude zahrnovat tři zážehové pohonné jednotky, 1,2 12V HTP/51 kW, 1,4 16V/63 kW a 1,6 16V/77 kW, a tři vznětové agregáty 1,4 TDI PD/51 kW, 1,4 TDI PD/59 kW a 1,9 TDI PD/77 kW. Všechny pracují s pětistupňovou manuální převodovkou. Na přání je možno verzi 1,6 16V/77 kW vybavit také šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Pro oba výkonnější vznětové motory – 1,4 TDI PD/59 kW a 1,9 TDI PD/77 kW – je k dispozici také filtr pevných částic.
Vedle svěžího designu, který navazuje na model hatchback, nabízí nový model také řadu praktických a komfortních prvků. Mezi jeho silné stránky patří především prostor pro cestující na zadních sedadlech, větší zavazadlový prostor (480 l/1460 l), množství odkládacích prostorů, kvalitní materiály v interiéru nebo roleta pro zakrytí zavazadlového prostoru se stejným způsobem ovládání jako u Octavie Combi.
Pro první generaci Fabie Combi se dosud rozhodlo více než 630.000 zákazníků na celém světě. Ve výrobě zůstane minimálně do konce roku 2007. Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.