Na mezinárodním autosalonu v Montrealu bude 18. ledna 2008 oficiálně představen nový vykonný supercar od Locusu - model Plethore. Půjde o luxusní, přesto však vysoce výkonný vůz,
který je kompletně vyráběn v kanadské Quebecu společností HTT Locus Technologies. Již koncept vozu si dokázal získat patřičný zájem veřejnosti a vzbudil mnoho vášní.
Plethore byl navržen Lucem Chartrandem, specialistou na elektroniku a kompozitní materiály, který vývoji tohoto vozu věnoval veškeré úsilí a schopnosti a znalosti, jakými disponuje.
Rám a karoserie vozu Plethore jsou z uhlíkových vláken, tedy materiálu, který se používá rovněž ve Formuli 1. Tento materiál vyniká především pevností a odolností, a to při velice nízké hmotnosti. Design interiéru nezapře nejnovější trendy a technologie. Nabízí prostor pro 3 cestující - vepředu je uprostřed umístěna sedačka řidiče, po stranách za ním mohou pak sedět dva spolucestující. Tato koncepce jistě uchvátí mnoho milovníků sportovních vozů!
Vůz je standardně poháněn motorem o výkonu 750 koní, jako volitelnou jednotku nabízí pak Locus motor o výkonu dokonce 1300 koní. Vůz dosahuje maximální rychlosti přes 330 km/h a jeho hmotnost činí 1100 kilogramů. Díky těmto parametrům je poměr výkon/hmotnost opravdu impozantní.
Prototyp vozu Plethore bude představen veřejnosti v rámci mezinárodního autosalonu v Montrealu na stánku, umístěném v sedmém patře výstavní budovy. Autosalon proběhne v termínu od 19. do 28. ledna 2008.
HTT Locus Technologies předpokládá výrobu celkem 400 kusů modelu Plethore za rok. Cena vozu dosáhne 330 000 kanadských dolarů - pokud se podíváme na zveřejněné fotografie, přibližující exotický design vozu, zdá se taková cena až směšně nízká.
Zdroj: Locus technologies Inc.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.