Subaru rádo připracuje speciální a ostré modely. Mívají jednu velkou nevýhodu, málokdy se dostanou na náš trh. Nejinak tomu bude i tentokrát.
Subaru připravilo novou nejrychlejší verzi svého velkého kombi a sedanu Legacy. Pod kapotou nově hřmí dvoulitrový přeplňovaný šestiválec s výkonem 280 koní, který pochází od samotného krále Imprezy. Trochu překvapivé je, že byl použit motor z minulé Imprezy STI, ta současná totiž ukrývá motor 2,5.
To však ani v nejmenším nebrání tomu, aby bylo STIčko opravdu rychlým vozem. Přesná čísla zrychlení a maximální rychlosti nebyla zveřejněna, ale dají se očekávat velmi slušné hodnoty. O dokonalé zabrzdění se starají účinné brzdy Brembo, na odpružení se podepsali specialisté z Blistenu a na převodovce zase inženýři od Prodrivu. Zkrátka ti nejlepší z nejlepších.
Když už jsme se dotkli převodovky, budou na výběr dvě, manuální šestistupňová a pětistupňový automat s možností sekvenčního řazení. Právě tu zasáhla ruka Prodrive nejvíce a nemáme důvod nevěřit tomu, že i s automatem to bude skvěle sportovní svezení.
Zvenčí zaujme nová sada spoilerů, které nejsou jen bezúčelné, je to opravdová aerodynamická optimalizace.
Bohužel, vůz se bude vyrábět v omezené sérii 600 kusů a všechny jsou určeny do Japonska. Vzhledem k tomu, že v Japonsku jezdí na „špatné straně“, není příliš reálné to, že by se sem některé kousky dostaly.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.