Subaru Legacy STi - rychlý japonský rodinkář

Legacy STI
Legacy STI, foto: Subaru
Marek Litzman 9. srpna 2007 11:16
Sdílej:

Subaru rádo připracuje speciální a ostré modely. Mívají jednu velkou nevýhodu, málokdy se dostanou na náš trh. Nejinak tomu bude i tentokrát.

Subaru připravilo novou nejrychlejší verzi svého velkého kombi a sedanu Legacy. Pod kapotou nově hřmí dvoulitrový přeplňovaný šestiválec s výkonem 280 koní, který pochází od samotného krále Imprezy. Trochu překvapivé je, že byl použit motor z minulé Imprezy STI, ta současná totiž ukrývá motor 2,5.

To však ani v nejmenším nebrání tomu, aby bylo STIčko opravdu rychlým vozem. Přesná čísla zrychlení a maximální rychlosti nebyla zveřejněna, ale dají se očekávat velmi slušné hodnoty. O dokonalé zabrzdění se starají účinné brzdy Brembo, na odpružení se podepsali specialisté z Blistenu a na převodovce zase inženýři od Prodrivu. Zkrátka ti nejlepší z nejlepších.

Když už jsme se dotkli převodovky, budou na výběr dvě, manuální šestistupňová a pětistupňový automat s možností sekvenčního řazení. Právě tu zasáhla ruka Prodrive nejvíce a nemáme důvod nevěřit tomu, že i s automatem to bude skvěle sportovní svezení.

Zvenčí zaujme nová sada spoilerů, které nejsou jen bezúčelné, je to opravdová aerodynamická optimalizace.

Bohužel, vůz se bude vyrábět v omezené sérii 600 kusů a všechny jsou určeny do Japonska. Vzhledem k tomu, že v Japonsku jezdí na „špatné straně“, není příliš reálné to, že by se sem některé kousky dostaly.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?