Ve třídě velkých manažerských sedanů je nabito a je tak třeba snažit se udržovat krok s konkurencí. Facelift tomu budiž důkazem.
Revoluce se nekoná. Namísto dlouhých, radikálních a jasně poznatelných řezů skalpelem se dočkáme spíše hraní si s pilníčkem. Výraz přední masky se vůbec nemění a jen pro utěšení oka pozorovatele se snížil počet „latí“ v rozměrné mřížce Audi a změnil tvar mlhovek.
Asi největší změnou je tak nová základní motorizace. Pod kapotou se objevil šestiválec 2,8 FSI s výkonem 210 koní (154 kW). Ačkoliv limuzína váží kolem 1,7 tuny, není v základu žádným ořezávátkem, na stovku zrychlí za 8 sekund a jede až 238 km/h. Při tom všem má dosahovat spotřeby jen 8,3 litru v kominovaném režimu, to je v této třídě nevídaná hodnota. Vždyť současná základní jednotka 3,2 FSI má spotřebu lehce pod 10 litrů a ani dieselová 3,0 TDI nejde pod 8,4. BMW řady 7 je na tom stejně, třílitrový benzín kolem deseti, diesel 8,2. A takto bychom mohli pokračovat.
Další novinky se týkají výbavy. Především bezpečnostní, A8 totiž dostává Lane Assist, což je systém, který hlídá jízdní pruh a snaží se bránit jeho nechtěnému opuštění. Druhým systémem je Side Assist, který hlídá automobily, které jsou právě v mrtvém úhlu zrcátek.
Další změny jsou již menšího rázu, kupříkladu je vylepšeno odpružení, které je tak ještě komfortnější, zlepšena byla i zvuková izolace a pár dalších detailů. Zkrátka, konkurence nikdy nespí a je třeba se s ní srovnávat, byť jen malými krůčky.
zdroj: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.