Ve třídě velkých manažerských sedanů je nabito a je tak třeba snažit se udržovat krok s konkurencí. Facelift tomu budiž důkazem.
Revoluce se nekoná. Namísto dlouhých, radikálních a jasně poznatelných řezů skalpelem se dočkáme spíše hraní si s pilníčkem. Výraz přední masky se vůbec nemění a jen pro utěšení oka pozorovatele se snížil počet „latí“ v rozměrné mřížce Audi a změnil tvar mlhovek.
Asi největší změnou je tak nová základní motorizace. Pod kapotou se objevil šestiválec 2,8 FSI s výkonem 210 koní (154 kW). Ačkoliv limuzína váží kolem 1,7 tuny, není v základu žádným ořezávátkem, na stovku zrychlí za 8 sekund a jede až 238 km/h. Při tom všem má dosahovat spotřeby jen 8,3 litru v kominovaném režimu, to je v této třídě nevídaná hodnota. Vždyť současná základní jednotka 3,2 FSI má spotřebu lehce pod 10 litrů a ani dieselová 3,0 TDI nejde pod 8,4. BMW řady 7 je na tom stejně, třílitrový benzín kolem deseti, diesel 8,2. A takto bychom mohli pokračovat.
Další novinky se týkají výbavy. Především bezpečnostní, A8 totiž dostává Lane Assist, což je systém, který hlídá jízdní pruh a snaží se bránit jeho nechtěnému opuštění. Druhým systémem je Side Assist, který hlídá automobily, které jsou právě v mrtvém úhlu zrcátek.
Další změny jsou již menšího rázu, kupříkladu je vylepšeno odpružení, které je tak ještě komfortnější, zlepšena byla i zvuková izolace a pár dalších detailů. Zkrátka, konkurence nikdy nespí a je třeba se s ní srovnávat, byť jen malými krůčky.
zdroj: Audi
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?