Mazda 6 měla vždy na trhu své místo, její kvality ocenil každý kdo se jí svezl a neotřelý design budil respekt všude, kde se objevila, jenomže 5 let je 5 let a Mazda 6 potřebuje nástupce jako sůl.
Současná šestka již nevykazuje takové úspěchy jako v roce 2002, kdy se stala prodejním bestselerem. Tehdy moderní design a vychytávka zadních čirých světel přilákala mnoho zákazníků, ale Mazda 6 nebyla a není jen o vzhledu, nabídla také kvalitní jízdní vlastnosti, prostornost a širokou paletu motorů a výbavy. Co bylo, už ale dnes není, tehdy šestka neměla takovou konkurenci jako dnes, nové Mondeo, VW Passat, Peugeot 407 nebo Alfa 159 jsou už o krok dále a u Mazdy se tak rozhodli pro radikální změnu. V září na Frankfurtském autosalonu představí nástupce - novou šestku.
Krom jedné fotografie nejsou zatím k dispozici žádné jiné informace, nicméně design jde směrem Mazdy 2 a celé charisma vozu zase klade důraz na heslo „Zoom-zoom“, tedy především potěšení z řízení spolu s pohledy kolemjdoucích na líbivé křivky modelu. Zda to zabere v těžké konkurenci a Mazda 6 se objeví opět nahoře v prodejních číslech si netroufneme říci. Nechme se tedy překvapit.
zdroj: Mazda
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.