Fiat chce mít opravdu komplexní nabídku jak modelů, tak jednotlivých motorizací. Punto dostává verzi Sporting. Zatím jen sporting.
Podobně jako minulá generace, i ta současná dostane o něco ostřejší verzi Sporting. Zatímco minule se jednalo spíše o design a motor 1,4 o výkonu necelých 100 koní, tentokrát je to o něco lepší. Pod kapotu se dostane přeplňovaná 1,4 naladěná na výkon 120 koní.
Nazuta budou 17 palcová litá kola, sada spoilerů dodá o něco ostřejší výraz. Zrychlení na stovku se odehraje během 8,9 sekundy a maximální rychlost dosáhne na 194 km/h. Sériová výbava bude obsahovat ESP i 6 airbagů. Cena na anglickém trhu činí 12 tisíc liber, tedy půlmilion korun.
Fiat se jí snaží ukojit čekání na ještě ostřejší verzi. Verze Abarth dává zapomenout na vrcholnou verzi minulé generace, 130 koní bude proti 155 a 180 koním (dle verze) téměř zanedbatelná hodnota. Navíc bude obouvat 18 palcová kola, což je na takto malém voze opravdu nevídané. Neméně zajímavé jsou také spekulace o pohonu 4x4 na takto vyladěné verzi. Fiat zkrátka ví jak potěšit srdce motofandy.
Zdroj: Autocar
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.