Demonstrace schopností modelu Cayenne od Porsche v závodě napříč Sibiří začala. Účastníci vyrazili z Moskvy a míří přes Sibiř a poušť Gobi do Mongolska
Cayenne, nejuniverzálnější nástroj z dílny Porsche, má před sebou opravdovou výzvu. Ve čtvrtek totiž začala soutěž Transsiberia rally Challenge, která má důkladně prověřit jejich schopnosti.
Každý z 25 vozů ujede napříč Sibiří 6200 kilometrů, až se z Moskvy dostane do Ulambátaru, hlavního města Mongolska. To by se mělo stát 17. srpna.
Závodí jen částečně upravené vozy Cayenne S, které mají především lépe chráněný podvozek před nástrahami terénu, upravený pohon 4x4, zabudovanu klec v interiéru, šnorchl pro brodění vodou a další menší změny. Terénní pneumatiky s adekvátním vzorkem jsou také nezbytné.
Všechny stroje pohání 4,8 litru velký motor s výkonem 385 koní. Mezi piloty jsou Armin Schwartz, závodník rally, Walter Röhl, testovací pilot Porsche a trojnásobný vítěz rally Paříž-Dakar, René Metge, který se proslavil spíše na motorkách, Marc Coma, další jezdec rally.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.