Demonstrace schopností modelu Cayenne od Porsche v závodě napříč Sibiří začala. Účastníci vyrazili z Moskvy a míří přes Sibiř a poušť Gobi do Mongolska
Cayenne, nejuniverzálnější nástroj z dílny Porsche, má před sebou opravdovou výzvu. Ve čtvrtek totiž začala soutěž Transsiberia rally Challenge, která má důkladně prověřit jejich schopnosti.
Každý z 25 vozů ujede napříč Sibiří 6200 kilometrů, až se z Moskvy dostane do Ulambátaru, hlavního města Mongolska. To by se mělo stát 17. srpna.
Závodí jen částečně upravené vozy Cayenne S, které mají především lépe chráněný podvozek před nástrahami terénu, upravený pohon 4x4, zabudovanu klec v interiéru, šnorchl pro brodění vodou a další menší změny. Terénní pneumatiky s adekvátním vzorkem jsou také nezbytné.
Všechny stroje pohání 4,8 litru velký motor s výkonem 385 koní. Mezi piloty jsou Armin Schwartz, závodník rally, Walter Röhl, testovací pilot Porsche a trojnásobný vítěz rally Paříž-Dakar, René Metge, který se proslavil spíše na motorkách, Marc Coma, další jezdec rally.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.