Demonstrace schopností modelu Cayenne od Porsche v závodě napříč Sibiří začala. Účastníci vyrazili z Moskvy a míří přes Sibiř a poušť Gobi do Mongolska
Cayenne, nejuniverzálnější nástroj z dílny Porsche, má před sebou opravdovou výzvu. Ve čtvrtek totiž začala soutěž Transsiberia rally Challenge, která má důkladně prověřit jejich schopnosti.
Každý z 25 vozů ujede napříč Sibiří 6200 kilometrů, až se z Moskvy dostane do Ulambátaru, hlavního města Mongolska. To by se mělo stát 17. srpna.
Závodí jen částečně upravené vozy Cayenne S, které mají především lépe chráněný podvozek před nástrahami terénu, upravený pohon 4x4, zabudovanu klec v interiéru, šnorchl pro brodění vodou a další menší změny. Terénní pneumatiky s adekvátním vzorkem jsou také nezbytné.
Všechny stroje pohání 4,8 litru velký motor s výkonem 385 koní. Mezi piloty jsou Armin Schwartz, závodník rally, Walter Röhl, testovací pilot Porsche a trojnásobný vítěz rally Paříž-Dakar, René Metge, který se proslavil spíše na motorkách, Marc Coma, další jezdec rally.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.