SUV Saabu, které se u nás neprodává, dostalo novou nejsilnější verzi, je ji čtyřsetkoňový osmiválec. Ale proč?
U každého modelu tvoří nějaký motor vrchol nabídky. Čím větší a výkonnější onen motor je, tím vyšší je i jeho kredit a zvyšuje tak modelu prestiž. Potud dobré.
Saabův model 9-7X by taky rád svoji nejsilnější verzi. Tou je od nynějška klasicky verze Aero, která dává pod kapotu výkon 390 koní (295 kW) a točivý moment 542 Nm. Velké SUV tak na stovku sprintuje za 6 sekund. To vše podporuje i snížený a přitvrzený podvozek.
Jestli však něco nedává smysl, je tím nedávná zpráva Saabu o ukončení výroby modelu 9-7X. Jinak řečeno, rok před svoji smrtí přidává automobilka další motor, který je navíc nejsilnější ve své historii. Není potom s podivem, že jej automobilka nabízí jako limitovanou edici. Cena byla stanovena na 45,600 dolarů, tedy asi 958 tisíc korun.
Zajímavý přístup, na druhou stranu, stačí se podívat na další článek dnešního vydání a najdete tam informaci o novém motoru pro 307 SW. Taktéž výběhový model.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.