SUV Saabu, které se u nás neprodává, dostalo novou nejsilnější verzi, je ji čtyřsetkoňový osmiválec. Ale proč?
U každého modelu tvoří nějaký motor vrchol nabídky. Čím větší a výkonnější onen motor je, tím vyšší je i jeho kredit a zvyšuje tak modelu prestiž. Potud dobré.
Saabův model 9-7X by taky rád svoji nejsilnější verzi. Tou je od nynějška klasicky verze Aero, která dává pod kapotu výkon 390 koní (295 kW) a točivý moment 542 Nm. Velké SUV tak na stovku sprintuje za 6 sekund. To vše podporuje i snížený a přitvrzený podvozek.
Jestli však něco nedává smysl, je tím nedávná zpráva Saabu o ukončení výroby modelu 9-7X. Jinak řečeno, rok před svoji smrtí přidává automobilka další motor, který je navíc nejsilnější ve své historii. Není potom s podivem, že jej automobilka nabízí jako limitovanou edici. Cena byla stanovena na 45,600 dolarů, tedy asi 958 tisíc korun.
Zajímavý přístup, na druhou stranu, stačí se podívat na další článek dnešního vydání a najdete tam informaci o novém motoru pro 307 SW. Taktéž výběhový model.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.