Letošní Frankfurt bude na novinky bohatý. Ani Volkswagen nechce zůstat pozadu a tak avizuje přímo explozi nových modelů. Má jich být hned osm. Magnetem a hlavním nosníkem celé expozice bude především nový Tiguan, ale tím nabídka nekončí.
Tiguan, nové malé SUV se značkou Volkswagen, to bude tahák a jedna z nejdůležitějších premiér ten bude nabízen výhradně s přeplňovanými agregáty, jak říká tisková zpráva, kterou jsme zveřejnili zde. Co však zpráva neříká je to, že oba dieselové agregáty budou nově vybaveny technologií Common rail, Tiguan se tak stane prvním vozem s novou generací motorů TDI. Výkon, jak vidno, zůstane, nevídaná by však měla být kultivovanost, kterou se chce opět dotáhnout na etalon konkurence. Budou plnit emisní normu Euro 5. Co se dalších informací o Tiguanu týče, odkážu opět na zmíněnou tiskovou zprávu na této adrese, na další informace se samozřejmě můžete těšit hned jak budou uvolněny, tedy pravděpodobně v době autosalonu.
Pravděpodobně nejméně zajímavé bude představení šesti modelů, které si sice odbudou svoji světovou premiéru, ale nejde o nové modelové řady. Ke stávajícím Polu a Passatu přibude dalších 6 BlueMotionů. Golf již byl avizovaný, nechejme se překvapit jaké další modely to budou. Dá se čekat, že jeden model bude mít poté více, než jen jeden BlueMotion.
A poslední zajímavost se na silnice pravděpodobně jen tak nepodívá. Minimálně ne tak, jak bude představen. Bude to totiž koncept nového městského minivozu o délce pod tři metry. Inspirován legendárním broukem bude mít na zadní nápravě uložen plochý motor, což mimo jiné má přispět naprosto minimálním nákladům na výrobu a především vývoj. Má se tak stát miniaturním konkurentem Loganu. Další informace bohužel nejsou k dispozici, ví se jen, že koncept by měl být čtyřmístný a hodlá zavzpomínat na. Jak je vidno, Smart třída se začne rozrůstat, po ataku Japonců, kteří mají minivozítka docela v oblibě, se na scéně objevují i Volkswagen s Fiatem a oba by si z koláče něco málo urvali.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.