Kde jsou ty doby, kdy bývala značka Bentley znakem neochvějného luxusu, aristokratického výrazu a také špetky tajemnosti. Podívejme se na "odtajněný" Continental. + TAPETY
Dnes je to zkrátka již jen „luxusní značka“. Zboží kvalitní, luxusní, ale už trochu ztrácí svůj punc aristokratičnosti. Má to však i jednu nespornou výhodu. Díky tomu, že automobilka již neuvádí výkon jako „dostatečný“, maximální rychlost jako „uspokojivou“, a zrychlení 0-100 jako „velmi slušné“, můžeme se i my, miliony nevydělávající smrtelníci, pokochat údaji o novém Bentleyi. Pojďme na ně.
Bentley Continental GT není na trhu žádným nováčkem, prodává se již od roku 2003. Proto je nutná malá změna. Malý facelift spojený s navýšením výkonu motoru. Dříve nemyslitelné, ale dnes? Proč ne?
Dvouvidlicový dvanáctiválec W12 o objemu 6 litrů, který dýchá prostřednictvím turbodmychadel, to je klenot nalezající se pod kapotou nové generace Bentleyů. Svůj původ ve Volkswagenu sice nezapře, ale i přesto svoji opravdovou tvář získal až v Crewe. Výkon 560 koní (412 kW) lze bezesporu označit jako „dostatečný“. Když k tomu přidáme masivní točivý moment 650 Nm teprve v 1600 otáčkách za minutu, není divu, že akcelerace na stovku trvá jen 4,8 sekundy a maximální rychlost si olízne číslici 320. Depresivnější je potom spotřeba, která je na hodnotě 16,6 v průměru, což znamená téměř 400 g CO2/km. Svůj lví podíl na tom má i hmotnost, činí totiž 2350 kg. I tak se Bentley chlubí v tiskové zprávě snížením spotřeby a tím i emisí oxidu uhloičitého o 3,5% (396 z původních 410 g/km) a snížením hmotnosti o 35 kilo. Zkrátka jiné poměry.
Novinka, kterou dnes Bentley představuje, se jmenuje GT Sport. Nebude těžké odhadnout o co půjde. Navýšení výkonu se odehrálo díky zvýšení účinnosti spalování a zajímavé je to, že podle výrobce tím nijak netrpí spotřeba a emise, které zůstávají na stejné hodnotě. A to i přes navýšení točivého momentu o 15%, na 750 Nm při 1750 ot./min. a výkonu o 9% na 610 koní (449 kW). To dovolilo posunout maximální rychlost až na 236 km/h a zrychlení na stovku se odehraje během 4,5 sekundy.
Při tom všem nezapomíná na svůj luxus a prostornost, jde zkrátka o něco výjimečného. Něco, co Bentley neztrácí ani po převzetí Volkswagenem.
zdroj: Bentley Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.