Kde jsou ty doby, kdy bývala značka Bentley znakem neochvějného luxusu, aristokratického výrazu a také špetky tajemnosti. Podívejme se na "odtajněný" Continental. + TAPETY
Dnes je to zkrátka již jen „luxusní značka“. Zboží kvalitní, luxusní, ale už trochu ztrácí svůj punc aristokratičnosti. Má to však i jednu nespornou výhodu. Díky tomu, že automobilka již neuvádí výkon jako „dostatečný“, maximální rychlost jako „uspokojivou“, a zrychlení 0-100 jako „velmi slušné“, můžeme se i my, miliony nevydělávající smrtelníci, pokochat údaji o novém Bentleyi. Pojďme na ně.
Bentley Continental GT není na trhu žádným nováčkem, prodává se již od roku 2003. Proto je nutná malá změna. Malý facelift spojený s navýšením výkonu motoru. Dříve nemyslitelné, ale dnes? Proč ne?
Dvouvidlicový dvanáctiválec W12 o objemu 6 litrů, který dýchá prostřednictvím turbodmychadel, to je klenot nalezající se pod kapotou nové generace Bentleyů. Svůj původ ve Volkswagenu sice nezapře, ale i přesto svoji opravdovou tvář získal až v Crewe. Výkon 560 koní (412 kW) lze bezesporu označit jako „dostatečný“. Když k tomu přidáme masivní točivý moment 650 Nm teprve v 1600 otáčkách za minutu, není divu, že akcelerace na stovku trvá jen 4,8 sekundy a maximální rychlost si olízne číslici 320. Depresivnější je potom spotřeba, která je na hodnotě 16,6 v průměru, což znamená téměř 400 g CO2/km. Svůj lví podíl na tom má i hmotnost, činí totiž 2350 kg. I tak se Bentley chlubí v tiskové zprávě snížením spotřeby a tím i emisí oxidu uhloičitého o 3,5% (396 z původních 410 g/km) a snížením hmotnosti o 35 kilo. Zkrátka jiné poměry.
Novinka, kterou dnes Bentley představuje, se jmenuje GT Sport. Nebude těžké odhadnout o co půjde. Navýšení výkonu se odehrálo díky zvýšení účinnosti spalování a zajímavé je to, že podle výrobce tím nijak netrpí spotřeba a emise, které zůstávají na stejné hodnotě. A to i přes navýšení točivého momentu o 15%, na 750 Nm při 1750 ot./min. a výkonu o 9% na 610 koní (449 kW). To dovolilo posunout maximální rychlost až na 236 km/h a zrychlení na stovku se odehraje během 4,5 sekundy.
Při tom všem nezapomíná na svůj luxus a prostornost, jde zkrátka o něco výjimečného. Něco, co Bentley neztrácí ani po převzetí Volkswagenem.
zdroj: Bentley Motors
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?