Aktualizováno na konci článku! Mini Clubman je dlouho očekávanou novinkou anglické automobilky Mini. Špionážních fotek už proletělo světem snad milion, konečně však máme oficiální obrázky.
Na italském webu autoblog.it se objevily první ofociální fotografie nového mini modelu – Clubman. Je to kombík odvozený od standardního malého Mini a je přinejmenším zajímavý svojí koncepcí. Především svými dveřmi bourá konvence kde jen může. Dvojice prvních dveří je ještě docela standardní, zato přístup dozadu je řešen docela ojediněle. Dveře jsou totiž jen na jedné straně a také se otevírají proti směru jízdy, podobně, jako u Mazdy RX7. Jsou to takové „polodveře“, ale přístup dozadu dozajista usnadní.
Ani kufr nezůstal bez experimentů. Zatímco naprostá většina současné produkce sází na stěnu výklopnou vzhůru, Mini ne. Jeho dvoukřídlé dveře jsou téměř ojedinělé, podobné nacházíme spíše u dodávek, natož u stylových vozů. Přístup do zavazadlového prostoru je však díky nim nevídaný. Zajímavě je pak vyřešeno i stírání oken – každá polovina má svůj stěrač. Další perlička se týká světel. Plech kolem nich se totiž odklopí, samotná světla již ne.
Lehce neprakticky je řečeno upínání bezpečnostního pásu spolujezdce vepředu. Jeden kotevní bod je totiž na dveřích a druhý v podlaze, nastupující do zadní řady tak bude muset překonat i tuto pásovou překážku. Jinak je interiér velmi podobný tomu, který najdeme v hatchbacku, údaje o zvětšení prostoru pro cestující se mi nepodařilo najít, zvětšení kufru je však patrné z fotografií.
Fotky si můžete prohlédnout zde.
Aktualizováno! Na této adrese si můžete Clubmana prohlédnout v plné kráse.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.