Luxusní SUV Range Rover podlehne ještě letos modernizaci, která se bude týkat především technické vyspělosti, to co bylo dříve jen za příplatek, bude nyní k dispozici v základu a rovnou u základního modelu.
Jedná se především o patentovaný systém „Terrain Responce“, který dodá sebevědomí všem verzím Range Roveru v silniční i mimosilniční obratnosti. Nastavení převodovky, škrtící klapky a podvozku lze tak měnit v závislosti na povrchu vozovky, ať se ocitnete na suchém asfaltu, sněhu, blátě, písku, či kamenitém povrchu bude si váš vůz vědět rady jak z toho ven. Variabilně uzamykatelný elektronicky řízený diferenciál se stává standardem pro všechny verze, stejně tak nechybí pneumatické odpružení podvozku, trakční kontrola, ABS nebo brzdný asistent z kopce.
Důkladná rekonstrukce proběhla také v interiéru vozu, změny se dotkly štítu přístrojů, automatické klimatizace s o 15% zvýšenou chladící schopností, rozvržení airbagů nebo řadící páky. Zkrátka, vše bylo navrženo dle posledního trendu, ergonomie a techniky. Klimatizovaná přední sedadla mají také nové opěrky hlavy pro zamezení krčního poranění při nárazu zezadu.
Dva nové motory byly představeny již minulý rok, Luxusní SUV tak pohání přeplňovaný 4,2 V8 o výkonu 400 koní. Pro HSE je typický atmosferický 4,4 V8 s 305 koňmi. Portfolio motorů ukončuje naftový 3,6 V8 s 272 k.
Podle více-prezidenta prodeje Richarda Beattieho jsou tyto změny strategickým plánem pro budoucnost modelu. To nejlepší z produkce automobilky se prostě musí modernizovat hned s příchodem nové technologie a trendu, jedině tak si Range Rover udrží pověst vyspělého luxusního modelu na vrcholu kategorie SUV.
zdroj: Range Rover
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.