Luxusní SUV Range Rover podlehne ještě letos modernizaci, která se bude týkat především technické vyspělosti, to co bylo dříve jen za příplatek, bude nyní k dispozici v základu a rovnou u základního modelu.
Jedná se především o patentovaný systém „Terrain Responce“, který dodá sebevědomí všem verzím Range Roveru v silniční i mimosilniční obratnosti. Nastavení převodovky, škrtící klapky a podvozku lze tak měnit v závislosti na povrchu vozovky, ať se ocitnete na suchém asfaltu, sněhu, blátě, písku, či kamenitém povrchu bude si váš vůz vědět rady jak z toho ven. Variabilně uzamykatelný elektronicky řízený diferenciál se stává standardem pro všechny verze, stejně tak nechybí pneumatické odpružení podvozku, trakční kontrola, ABS nebo brzdný asistent z kopce.
Důkladná rekonstrukce proběhla také v interiéru vozu, změny se dotkly štítu přístrojů, automatické klimatizace s o 15% zvýšenou chladící schopností, rozvržení airbagů nebo řadící páky. Zkrátka, vše bylo navrženo dle posledního trendu, ergonomie a techniky. Klimatizovaná přední sedadla mají také nové opěrky hlavy pro zamezení krčního poranění při nárazu zezadu.
Dva nové motory byly představeny již minulý rok, Luxusní SUV tak pohání přeplňovaný 4,2 V8 o výkonu 400 koní. Pro HSE je typický atmosferický 4,4 V8 s 305 koňmi. Portfolio motorů ukončuje naftový 3,6 V8 s 272 k.
Podle více-prezidenta prodeje Richarda Beattieho jsou tyto změny strategickým plánem pro budoucnost modelu. To nejlepší z produkce automobilky se prostě musí modernizovat hned s příchodem nové technologie a trendu, jedině tak si Range Rover udrží pověst vyspělého luxusního modelu na vrcholu kategorie SUV.
zdroj: Range Rover
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.