Luxusní SUV Range Rover podlehne ještě letos modernizaci, která se bude týkat především technické vyspělosti, to co bylo dříve jen za příplatek, bude nyní k dispozici v základu a rovnou u základního modelu.
Jedná se především o patentovaný systém „Terrain Responce“, který dodá sebevědomí všem verzím Range Roveru v silniční i mimosilniční obratnosti. Nastavení převodovky, škrtící klapky a podvozku lze tak měnit v závislosti na povrchu vozovky, ať se ocitnete na suchém asfaltu, sněhu, blátě, písku, či kamenitém povrchu bude si váš vůz vědět rady jak z toho ven. Variabilně uzamykatelný elektronicky řízený diferenciál se stává standardem pro všechny verze, stejně tak nechybí pneumatické odpružení podvozku, trakční kontrola, ABS nebo brzdný asistent z kopce.
Důkladná rekonstrukce proběhla také v interiéru vozu, změny se dotkly štítu přístrojů, automatické klimatizace s o 15% zvýšenou chladící schopností, rozvržení airbagů nebo řadící páky. Zkrátka, vše bylo navrženo dle posledního trendu, ergonomie a techniky. Klimatizovaná přední sedadla mají také nové opěrky hlavy pro zamezení krčního poranění při nárazu zezadu.
Dva nové motory byly představeny již minulý rok, Luxusní SUV tak pohání přeplňovaný 4,2 V8 o výkonu 400 koní. Pro HSE je typický atmosferický 4,4 V8 s 305 koňmi. Portfolio motorů ukončuje naftový 3,6 V8 s 272 k.
Podle více-prezidenta prodeje Richarda Beattieho jsou tyto změny strategickým plánem pro budoucnost modelu. To nejlepší z produkce automobilky se prostě musí modernizovat hned s příchodem nové technologie a trendu, jedině tak si Range Rover udrží pověst vyspělého luxusního modelu na vrcholu kategorie SUV.
zdroj: Range Rover
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?