Vlajková loď Callaway, řada C16, teď nabízí také nejčistší formu automobilu ve tvaru stíhačky, model s ručně vyráběným motorem o výkonu 700 koní. Ano, mezi exkluzivními vozy Callaway se nově objevuje model C16 Speedster, který je třetí verzí v modelové řadě C16.
Vůz bude představen v srpnu na pláži Pebble Beach. Na zakázku vyráběný C16 Speedster je klenotem, co se týká designu amerických superaut. Vůz dostane přeplňovaný motor s mezichladičem a výkone 700 koní, což je mezi vozy bez střechy naprosto unikátní. Vůz nemá samozřejmě ani čelní sklo, nad boční linii vystupují pouze dva větné štítky a hlavové opěrku. Podobně jako duchovní předchůdci tohoto vozu, kterými byli v roce 1990 Callaway Speedster a následně v roce 1998 model C12 Speedster, nabízí i nový C16 Speedster neporovnatelný zážitek z jízdy s větrem ve vlasech.
C16 Speedster byl navržen Paulem Deutschmanem, architektem "vzhledu Callaway" a návrhářem, který vytvořil v roce 1990 původní Callaway Speedster. Každý díl karoserie prošel revizí tak, aby odpovídal novému stylu a aerodynamickým požadavkům nového modelu, exkluzivní interiér se pak dočkal ručního čalounění německou kůží. Dveřní výplně, volant a palubní deska nesou znaky Callaway. Každý Speedster bude samozřejmě vybaven přesně podle přání konkrétního zákazníka, a to včetně barevného ladění interiéru, vnějšího laku karoserie a uvnitř každého vozu bude speciálně vyrobená tabulka s číslem vozu a jménem majitele.
Pod fantastickou karoserií se skrývá pravé srdce závodního vozu. Jse o přeplňovaný motor Callaway s mezichladičem stlačeného vzduchu o zdvihovém objemu 6,2 litru. Motor je celý ručně voroben s lehké slitiny a dává výkon 700 koní a točivý moment 912 Nm. Díky tomu zrychlí Speedster z klidu na 100 km/h za 3.3 sekundy. Maximální rychlost vozu C16 Speedster je 340 km/h.
Celková ovladatelnost a pocit z jízdy jsou zprostředkovávány nově vyvinutým systémem zavěšení Multi-Pro, na kterém Callaway spolupracoval s německým producentem. Díky tomuto společnému vývoji byl navržen speciální nastavitelný systém pružin a tlumičů, který umožňuje 10 různých stupňů tvrdosti a útlumu a dovoluje tak řidiči upravovat nastavení podvozku přesně podle aktuálních podmínek na silnici.
Unikátním elementem, který Speedster sdílí se svými sourozenci v řadě C16 - kupé a kabriolet - jsou uhlíková kola Callaway/Dymag, která váží o zhruba 40 procent méně, nežli nejlehčí hliníková kola stejných rozměrů. To znatelně snižuje hmotnost neodpružené hmoty a tím zlepšuje akceleraci, chování v zatáčkách i při brzdění. Kola jsou testována TÜV i DOT a jsou sestavena z kovaných hořčíkových středů a uhlíkových ráfků o rozměru 19Jx10 vepředu a 20Jx13 vzadu. Za disky kol se skrývá brzdový systém Callaway/StopTech,který na přední nápravě používá šestipístkové brzdiče a na zadní brzdiče čtyřpístkové. Brzdové kotouče mají rozměr 355 x 32 mm.
Callaway C16 Speedster bude u prodejců k dispozici na podzim 2007 za cenu od 305 tisíc dolarů. První vyrobený Speedster bude slavnostně předán novému majiteli na Pebble Beach.
Zdroj: Chevrolet
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.