Ferrari 360 se dočkalo vrcholně sportovní úpravy Challenge Stradale. Sportovní vrchol F430 se bude jmenovat Scuderia.
F430 rozhodně není pomalá. Scuderia s ní však řádně vymete podlahu. Splašený hřebec má totiž uprostřed uložený motor V8 o objemu 4,3 litru a výkonu 510 koní při kosmických 8500 ot/min (375 kW). Výkon se tak zvedl oproti sérii o 20 koní (15 kW). To by ještě nebylo až tak zvláštní navýšení, kdyby se k němu nepřidalo naopak snížení – hmotnosti. Ta klesla na 1250 kg, tedy o celý metrák. Ferrari zatím nezveřejnilo kde přebytečná kila nechali, ale dá se čekat poměrně klasická cesta – některá okna z plastu, keramické brzdy, lehké ráfky, nějaký ten karbon na karoserii a v interiéru...
Z toho všeho můžeme vyčíst to, že Scuderia bude mít nejen lepší měřitelné parametry, ale zlepší se i držení v zatáčkách. Ve zrychlení pomůže ještě jedna „maličkost“. Zatímco sekvenční převodovce F1 v klasické F430 trvá přeřazení 150 ms, Scuderia to zvládne již za 60 ms. To je doba, která je srovnatelná s prodlevou řazení v F1 jen před několika málo lety. O brutalitě takového řazení – nazývaného výstižně Superfast - asi není třeba mluvit, proto je možnost zvolit i komfortnější a pomalejší mód.
Úprav samozřejmě doznaly všechny části vozu. Vylepšena byla elektronika řízení, která spolupracuje s elektronickým diferenciálem E-Driff, nové jsou zlaté ráfky, karoserie je o něco více aerodynamická, výfuky se přesunuly výše. Na mezinárodní výstavě ve Frankfurtu nám jej odhalí sám Michael Schumacher.
zdroj: Ferrari
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.