Ferrari 360 se dočkalo vrcholně sportovní úpravy Challenge Stradale. Sportovní vrchol F430 se bude jmenovat Scuderia.
F430 rozhodně není pomalá. Scuderia s ní však řádně vymete podlahu. Splašený hřebec má totiž uprostřed uložený motor V8 o objemu 4,3 litru a výkonu 510 koní při kosmických 8500 ot/min (375 kW). Výkon se tak zvedl oproti sérii o 20 koní (15 kW). To by ještě nebylo až tak zvláštní navýšení, kdyby se k němu nepřidalo naopak snížení – hmotnosti. Ta klesla na 1250 kg, tedy o celý metrák. Ferrari zatím nezveřejnilo kde přebytečná kila nechali, ale dá se čekat poměrně klasická cesta – některá okna z plastu, keramické brzdy, lehké ráfky, nějaký ten karbon na karoserii a v interiéru...
Z toho všeho můžeme vyčíst to, že Scuderia bude mít nejen lepší měřitelné parametry, ale zlepší se i držení v zatáčkách. Ve zrychlení pomůže ještě jedna „maličkost“. Zatímco sekvenční převodovce F1 v klasické F430 trvá přeřazení 150 ms, Scuderia to zvládne již za 60 ms. To je doba, která je srovnatelná s prodlevou řazení v F1 jen před několika málo lety. O brutalitě takového řazení – nazývaného výstižně Superfast - asi není třeba mluvit, proto je možnost zvolit i komfortnější a pomalejší mód.
Úprav samozřejmě doznaly všechny části vozu. Vylepšena byla elektronika řízení, která spolupracuje s elektronickým diferenciálem E-Driff, nové jsou zlaté ráfky, karoserie je o něco více aerodynamická, výfuky se přesunuly výše. Na mezinárodní výstavě ve Frankfurtu nám jej odhalí sám Michael Schumacher.
zdroj: Ferrari
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?