Ferrari F430 Scuderia – jdeme nalehko

Marek Litzman, 23. července 2007, 12:11 Google+

Ferrari 360 se dočkalo vrcholně sportovní úpravy Challenge Stradale. Sportovní vrchol F430 se bude jmenovat Scuderia.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A3 Cabrio

A3 Cabrio | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

F430 rozhodně není pomalá. Scuderia s ní však řádně vymete podlahu. Splašený hřebec má totiž uprostřed uložený motor V8 o objemu 4,3 litru a výkonu 510 koní při kosmických 8500 ot/min (375 kW). Výkon se tak zvedl oproti sérii o 20 koní (15 kW). To by ještě nebylo až tak zvláštní navýšení, kdyby se k němu nepřidalo naopak snížení – hmotnosti. Ta klesla na 1250 kg, tedy o celý metrák. Ferrari zatím nezveřejnilo kde přebytečná kila nechali, ale dá se čekat poměrně klasická cesta – některá okna z plastu, keramické brzdy, lehké ráfky, nějaký ten karbon na karoserii a v interiéru...

Z toho všeho můžeme vyčíst to, že Scuderia bude mít nejen lepší měřitelné parametry, ale zlepší se i držení v zatáčkách. Ve zrychlení pomůže ještě jedna „maličkost“. Zatímco sekvenční převodovce F1 v klasické F430 trvá přeřazení 150 ms, Scuderia to zvládne již za 60 ms. To je doba, která je srovnatelná s prodlevou řazení v F1 jen před několika málo lety. O brutalitě takového řazení – nazývaného výstižně Superfast - asi není třeba mluvit, proto je možnost zvolit i komfortnější a pomalejší mód.

Úprav samozřejmě doznaly všechny části vozu. Vylepšena byla elektronika řízení, která spolupracuje s elektronickým diferenciálem E-Driff, nové jsou zlaté ráfky, karoserie je o něco více aerodynamická, výfuky se přesunuly výše. Na mezinárodní výstavě ve Frankfurtu nám jej odhalí sám Michael Schumacher.

 

zdroj: Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Ferrari F430 Scuderia – jdeme nalehko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volvo

Více než 2 000 nárazových zkoušek...

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud