Trident Iceni

Jan Fiala, 23. července 2007, 22:55 Google+

Nádherný dvoumístný sportovní vůz - to je Trident Iceni. Je exkluzivnější než auta prestižních značek a plný inovací. Vůz má tradiční uspořádání - vepředu umístěný motor a pohon zadních kol, podobně jako poslední modely Aston Martin či Ferrari.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Passat CC

Passat CC | foto: Trident

Sdílejte článek

Šasi je kompletně vyrobeno z trubek z nerezové oceli, což zároveň tvoří bezpečnostní klec, chránící pasažéry v případě předního i bočního nárazu. Vůz disponuje unikátní centrální výztuhou, chránící osádku při převrácení vozu. Bezpečnost byla testována a byla prokázána bezkonkureční torzní tuhost skeletu - současně díky použitému materiálu je garantována celoživotní záruka proti prorezivění.

Motor pochází od GM a jde o turbodieselový vidlicový osmiválec o objemu 6,6 litru. Motor je sice umístěn vepředu, ale jeho těžiště leží za středovou osou předních kol, takže váhové rozložení se blíží konfiguraci a motorem umístěným uprostřed vozu. Motor dává ve 3100 otáčkách výkon 375 koní, jeho točivý moment pak překračuje hodnotu 720 Nm v 1800 otáčkách. To umožňuje při maximálních otáčkách 4500 dosáhnout životnosti motoru přes 400 000 kilometrů.

Nejvýraznější inovace se však týká převodovky. Ta je umístěna u zadní nápravy a jde o osmistupňový sekvenční automat, ovládaný pádly pod volantem. Díky tomu může řidič plně využít mohutný točivý moment, nebo  udržovat motor v otáčkách maxima výkonu. Na základě počítačových simulací by vůz měl dosahovat maximální rychlosti 370 km/h, ovšem díky omezovači je maximálka ve skutečnosti "jen" 270 km/h. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 4 sekundy. Průměrná spotřeba nafty by přitom při ustálené rychlosti 90 km/h měla činit 4,2 l/100km. Objem palivové nádrže činí 100 litrů, což umožní teoretický dojezd přes 2000 kilometrů! Přední a zadní zavěšení jsou z kovaného hliníku a řízení je i přes sportovní zaměření posilované.

Zajímavostí je pevná pozice sedačky a elektricky nastavitelná poloha pedálů a sloupku řízení.
Cena vozu dosahuje 60 tisíc liber, čož je v přepočtu asi 2,5 milionu korun.

Rozměry vozu:
Rozvor: 2640 mm
Rozchod kol vepředu: 1920 mm
Rozchod kol vzadu: 1940 mm
Výška: 1140 mm
Hmotnost: 1220 kg

Brzdy:
Vepředu větrané kotouče o průměry 385 mm, čtyřpístkové brzdiče
Vzadu větrané kotouče o průměru 335 mm

Kola:
Vepředu litá kola 8.5J x 20" s pneu Dunlop 245/35 R20
Vzadu litá kola 9.5J x 20" s pneu Dunlop 285/30 R20

Standardní výbava:
 - ABS
 - Celokožený interiér
 - Dálkově ovládané zamykání
 - Metalíza
 - Odnímatelný střešní panel
 - 6 Airgbagů
 - CD přehrávač VDO Dayton
 - Klimatizace

Volitelná výbava:
 - Odvlhčovač vzduchu
 - Speciální barva Mica
 - Vypínatelná kontrola trakce
 - Changer na 6 CD
 - Satelitní navigace

Zdroj: Trident

Vytisknout

Diskuze: Trident Iceni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Grande Punto Abarth Esseesse

Favorit dopomohl k transformaci Škodovky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud