Nádherný dvoumístný sportovní vůz - to je Trident Iceni. Je exkluzivnější než auta prestižních značek a plný inovací. Vůz má tradiční uspořádání - vepředu umístěný motor a pohon zadních kol, podobně jako poslední modely Aston Martin či Ferrari.
Šasi je kompletně vyrobeno z trubek z nerezové oceli, což zároveň tvoří bezpečnostní klec, chránící pasažéry v případě předního i bočního nárazu. Vůz disponuje unikátní centrální výztuhou, chránící osádku při převrácení vozu. Bezpečnost byla testována a byla prokázána bezkonkureční torzní tuhost skeletu - současně díky použitému materiálu je garantována celoživotní záruka proti prorezivění.
Motor pochází od GM a jde o turbodieselový vidlicový osmiválec o objemu 6,6 litru. Motor je sice umístěn vepředu, ale jeho těžiště leží za středovou osou předních kol, takže váhové rozložení se blíží konfiguraci a motorem umístěným uprostřed vozu. Motor dává ve 3100 otáčkách výkon 375 koní, jeho točivý moment pak překračuje hodnotu 720 Nm v 1800 otáčkách. To umožňuje při maximálních otáčkách 4500 dosáhnout životnosti motoru přes 400 000 kilometrů.
Nejvýraznější inovace se však týká převodovky. Ta je umístěna u zadní nápravy a jde o osmistupňový sekvenční automat, ovládaný pádly pod volantem. Díky tomu může řidič plně využít mohutný točivý moment, nebo udržovat motor v otáčkách maxima výkonu. Na základě počítačových simulací by vůz měl dosahovat maximální rychlosti 370 km/h, ovšem díky omezovači je maximálka ve skutečnosti "jen" 270 km/h. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 4 sekundy. Průměrná spotřeba nafty by přitom při ustálené rychlosti 90 km/h měla činit 4,2 l/100km. Objem palivové nádrže činí 100 litrů, což umožní teoretický dojezd přes 2000 kilometrů! Přední a zadní zavěšení jsou z kovaného hliníku a řízení je i přes sportovní zaměření posilované.
Zajímavostí je pevná pozice sedačky a elektricky nastavitelná poloha pedálů a sloupku řízení. Cena vozu dosahuje 60 tisíc liber, čož je v přepočtu asi 2,5 milionu korun.
Rozměry vozu: Rozvor: 2640 mm Rozchod kol vepředu: 1920 mm Rozchod kol vzadu: 1940 mm Výška: 1140 mm Hmotnost: 1220 kg
Brzdy: Vepředu větrané kotouče o průměry 385 mm, čtyřpístkové brzdiče Vzadu větrané kotouče o průměru 335 mm
Kola: Vepředu litá kola 8.5J x 20" s pneu Dunlop 245/35 R20 Vzadu litá kola 9.5J x 20" s pneu Dunlop 285/30 R20
Standardní výbava: - ABS - Celokožený interiér - Dálkově ovládané zamykání - Metalíza - Odnímatelný střešní panel - 6 Airgbagů - CD přehrávač VDO Dayton - Klimatizace
Volitelná výbava: - Odvlhčovač vzduchu - Speciální barva Mica - Vypínatelná kontrola trakce - Changer na 6 CD - Satelitní navigace
Zdroj: Trident
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.