Trident Iceni

Jan Fiala, 23. července 2007, 22:55 Google+

Nádherný dvoumístný sportovní vůz - to je Trident Iceni. Je exkluzivnější než auta prestižních značek a plný inovací. Vůz má tradiční uspořádání - vepředu umístěný motor a pohon zadních kol, podobně jako poslední modely Aston Martin či Ferrari.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Passat CC

Passat CC | foto: Trident

Sdílejte článek

Šasi je kompletně vyrobeno z trubek z nerezové oceli, což zároveň tvoří bezpečnostní klec, chránící pasažéry v případě předního i bočního nárazu. Vůz disponuje unikátní centrální výztuhou, chránící osádku při převrácení vozu. Bezpečnost byla testována a byla prokázána bezkonkureční torzní tuhost skeletu - současně díky použitému materiálu je garantována celoživotní záruka proti prorezivění.

Motor pochází od GM a jde o turbodieselový vidlicový osmiválec o objemu 6,6 litru. Motor je sice umístěn vepředu, ale jeho těžiště leží za středovou osou předních kol, takže váhové rozložení se blíží konfiguraci a motorem umístěným uprostřed vozu. Motor dává ve 3100 otáčkách výkon 375 koní, jeho točivý moment pak překračuje hodnotu 720 Nm v 1800 otáčkách. To umožňuje při maximálních otáčkách 4500 dosáhnout životnosti motoru přes 400 000 kilometrů.

Nejvýraznější inovace se však týká převodovky. Ta je umístěna u zadní nápravy a jde o osmistupňový sekvenční automat, ovládaný pádly pod volantem. Díky tomu může řidič plně využít mohutný točivý moment, nebo  udržovat motor v otáčkách maxima výkonu. Na základě počítačových simulací by vůz měl dosahovat maximální rychlosti 370 km/h, ovšem díky omezovači je maximálka ve skutečnosti "jen" 270 km/h. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 4 sekundy. Průměrná spotřeba nafty by přitom při ustálené rychlosti 90 km/h měla činit 4,2 l/100km. Objem palivové nádrže činí 100 litrů, což umožní teoretický dojezd přes 2000 kilometrů! Přední a zadní zavěšení jsou z kovaného hliníku a řízení je i přes sportovní zaměření posilované.

Zajímavostí je pevná pozice sedačky a elektricky nastavitelná poloha pedálů a sloupku řízení.
Cena vozu dosahuje 60 tisíc liber, čož je v přepočtu asi 2,5 milionu korun.

Rozměry vozu:
Rozvor: 2640 mm
Rozchod kol vepředu: 1920 mm
Rozchod kol vzadu: 1940 mm
Výška: 1140 mm
Hmotnost: 1220 kg

Brzdy:
Vepředu větrané kotouče o průměry 385 mm, čtyřpístkové brzdiče
Vzadu větrané kotouče o průměru 335 mm

Kola:
Vepředu litá kola 8.5J x 20" s pneu Dunlop 245/35 R20
Vzadu litá kola 9.5J x 20" s pneu Dunlop 285/30 R20

Standardní výbava:
 - ABS
 - Celokožený interiér
 - Dálkově ovládané zamykání
 - Metalíza
 - Odnímatelný střešní panel
 - 6 Airgbagů
 - CD přehrávač VDO Dayton
 - Klimatizace

Volitelná výbava:
 - Odvlhčovač vzduchu
 - Speciální barva Mica
 - Vypínatelná kontrola trakce
 - Changer na 6 CD
 - Satelitní navigace

Zdroj: Trident

Vytisknout

Diskuze: Trident Iceni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

Lexus LC 500 Convertible

TEST Lexus LC 500 CV Hokkaido Edition - japonský samuraj nahoře bez

MINI Cooper SE Countryman ALL4 v edici Untamed

Tvrdá rána elektromobilitě možná už za 2 roky? Optimismus přesto vládne dál...

Škoda Superb Sportline

Výrazná změna čekacích lhůt na nová auta

Nová Toyota Prius, z ošklivky kráskou s křivkami

Krátká video-prezentace nové Toyoty Prius, která je plná inovací

subaru xv

TEST Subaru XV – horský kamzík se skvělým podvozkem

Volkswagen California Concept

Světová premiéra nové Californie CONCEPT, pohled na budoucnost obytných vozů

reklama

Doporučujeme

Grande Punto Abarth Esseesse

Favorit dopomohl k transformaci Škodovky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

  2. Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud