Jednotlivé automobilky se poslední dobou jen předhánějí v nových značkách pro ekologicky smýšlející zákazníky. Volkswagen je v tomto poměrně daleko.
Před pár dny jsem vydával zprávu o nové značce Eko2 pro Renaulty, ta sice nepřinášela téměř nic nového, ale alespoň označila ty úspornější modely a oddělila je od „pleva“. Zanedlouho tu možná budu představovat ekologickou řadu Škody, ale o tom zatím pst.
Volkswagen má svoji řadu Bluemotion už delší dobu. Její zakladatel bylo Polo, které s motorem 1,4 TDI dokázalo stlačit svoji průměrnou spotřebu až na hranici čtyř litrů a to jen za pomoci malých změn, jakými jsou třeba změna zpřevodování, optimalizace aerodynamiky, použití kol s menším valivým odporem apod. Obdobným způsobem se pozměnil i Passat a na řadu přijde zanedlouho i Golf.
Když jsem četl včerejší tiskovou zprávu Volkswagenu, musel jsem se jít rychle podívat, jestli jsem se nedostal o několik let zpět. Ve zprávě totiž bylo povídání o úspornosti Pola Bluemotion. Napřed jsem nechápal, za jakým účelem se může snažit automobilka vydávat další tiskovou zprávu o modelu, který se již nějakou dobu prodává. Pochopil jsem posléze. Volkswagen se chlubí tím, že se mu další úpravou podařilo srazit spotřebu z původních 3,9 litrů nafty na sto ujetých kilometrů na pouhých 3,8. Ano, o celou desetinu litru. Nejsem si jist, zda je to to pravé téma, které by mělo plnit motoristické žurnály, ale jak je vidět, daří se jim to. Na webu AutoNewsNetwork se o tom článek právě objevil.
Díky snížení spotřeby se snížily i emise oxidu uhličitého a to pod magickou hranici 100 gramů na kilometr. Výsledná hodnota činí 99 gramů a já se jen těším na to, až vás budu moct informovat o tom, že nejúspornější Polo v nabídce se opět přiblíží k devadesátigramové hranici. Co třeba 98 gramů, no nestálo by to za článek?
zdroj: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.