Jednotlivé automobilky se poslední dobou jen předhánějí v nových značkách pro ekologicky smýšlející zákazníky. Volkswagen je v tomto poměrně daleko.
Před pár dny jsem vydával zprávu o nové značce Eko2 pro Renaulty, ta sice nepřinášela téměř nic nového, ale alespoň označila ty úspornější modely a oddělila je od „pleva“. Zanedlouho tu možná budu představovat ekologickou řadu Škody, ale o tom zatím pst.
Volkswagen má svoji řadu Bluemotion už delší dobu. Její zakladatel bylo Polo, které s motorem 1,4 TDI dokázalo stlačit svoji průměrnou spotřebu až na hranici čtyř litrů a to jen za pomoci malých změn, jakými jsou třeba změna zpřevodování, optimalizace aerodynamiky, použití kol s menším valivým odporem apod. Obdobným způsobem se pozměnil i Passat a na řadu přijde zanedlouho i Golf.
Když jsem četl včerejší tiskovou zprávu Volkswagenu, musel jsem se jít rychle podívat, jestli jsem se nedostal o několik let zpět. Ve zprávě totiž bylo povídání o úspornosti Pola Bluemotion. Napřed jsem nechápal, za jakým účelem se může snažit automobilka vydávat další tiskovou zprávu o modelu, který se již nějakou dobu prodává. Pochopil jsem posléze. Volkswagen se chlubí tím, že se mu další úpravou podařilo srazit spotřebu z původních 3,9 litrů nafty na sto ujetých kilometrů na pouhých 3,8. Ano, o celou desetinu litru. Nejsem si jist, zda je to to pravé téma, které by mělo plnit motoristické žurnály, ale jak je vidět, daří se jim to. Na webu AutoNewsNetwork se o tom článek právě objevil.
Díky snížení spotřeby se snížily i emise oxidu uhličitého a to pod magickou hranici 100 gramů na kilometr. Výsledná hodnota činí 99 gramů a já se jen těším na to, až vás budu moct informovat o tom, že nejúspornější Polo v nabídce se opět přiblíží k devadesátigramové hranici. Co třeba 98 gramů, no nestálo by to za článek?
zdroj: Volkswagen
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.