Jednotlivé automobilky se poslední dobou jen předhánějí v nových značkách pro ekologicky smýšlející zákazníky. Volkswagen je v tomto poměrně daleko.
Před pár dny jsem vydával zprávu o nové značce Eko2 pro Renaulty, ta sice nepřinášela téměř nic nového, ale alespoň označila ty úspornější modely a oddělila je od „pleva“. Zanedlouho tu možná budu představovat ekologickou řadu Škody, ale o tom zatím pst.
Volkswagen má svoji řadu Bluemotion už delší dobu. Její zakladatel bylo Polo, které s motorem 1,4 TDI dokázalo stlačit svoji průměrnou spotřebu až na hranici čtyř litrů a to jen za pomoci malých změn, jakými jsou třeba změna zpřevodování, optimalizace aerodynamiky, použití kol s menším valivým odporem apod. Obdobným způsobem se pozměnil i Passat a na řadu přijde zanedlouho i Golf.
Když jsem četl včerejší tiskovou zprávu Volkswagenu, musel jsem se jít rychle podívat, jestli jsem se nedostal o několik let zpět. Ve zprávě totiž bylo povídání o úspornosti Pola Bluemotion. Napřed jsem nechápal, za jakým účelem se může snažit automobilka vydávat další tiskovou zprávu o modelu, který se již nějakou dobu prodává. Pochopil jsem posléze. Volkswagen se chlubí tím, že se mu další úpravou podařilo srazit spotřebu z původních 3,9 litrů nafty na sto ujetých kilometrů na pouhých 3,8. Ano, o celou desetinu litru. Nejsem si jist, zda je to to pravé téma, které by mělo plnit motoristické žurnály, ale jak je vidět, daří se jim to. Na webu AutoNewsNetwork se o tom článek právě objevil.
Díky snížení spotřeby se snížily i emise oxidu uhličitého a to pod magickou hranici 100 gramů na kilometr. Výsledná hodnota činí 99 gramů a já se jen těším na to, až vás budu moct informovat o tom, že nejúspornější Polo v nabídce se opět přiblíží k devadesátigramové hranici. Co třeba 98 gramů, no nestálo by to za článek?
zdroj: Volkswagen
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?