VW Polo BlueMotion – 99 gramů pro TDI

Polo BlueMotion
Polo BlueMotion, foto: Volkswagen
Marek Litzman 19. července 2007 09:48
Sdílej:

Jednotlivé automobilky se poslední dobou jen předhánějí v nových značkách pro ekologicky smýšlející zákazníky. Volkswagen je v tomto poměrně daleko.

Před pár dny jsem vydával zprávu o nové značce Eko2 pro Renaulty, ta sice nepřinášela téměř nic nového, ale alespoň označila ty úspornější modely a oddělila je od „pleva“. Zanedlouho tu možná budu představovat ekologickou řadu Škody, ale o tom zatím pst.

Volkswagen má svoji řadu Bluemotion už delší dobu. Její zakladatel bylo Polo, které s motorem 1,4 TDI dokázalo stlačit svoji průměrnou spotřebu až na hranici čtyř litrů a to jen za pomoci malých změn, jakými jsou třeba změna zpřevodování, optimalizace aerodynamiky, použití kol s menším valivým odporem apod. Obdobným způsobem se pozměnil i Passat a na řadu přijde zanedlouho i Golf.

Když jsem četl včerejší tiskovou zprávu Volkswagenu, musel jsem se jít rychle podívat, jestli jsem se nedostal o několik let zpět. Ve zprávě totiž bylo povídání o úspornosti Pola Bluemotion. Napřed jsem nechápal, za jakým účelem se může snažit automobilka vydávat další tiskovou zprávu o modelu, který se již nějakou dobu prodává. Pochopil jsem posléze. Volkswagen se chlubí tím, že se mu další úpravou podařilo srazit spotřebu z původních 3,9 litrů nafty na sto ujetých kilometrů na pouhých 3,8. Ano, o celou desetinu litru. Nejsem si jist, zda je to to pravé téma, které by mělo plnit motoristické žurnály, ale jak je vidět, daří se jim to. Na webu AutoNewsNetwork se o tom článek právě objevil.

Díky snížení spotřeby se snížily i emise oxidu uhličitého a to pod magickou hranici 100 gramů na kilometr. Výsledná hodnota činí 99 gramů a já se jen těším na to, až vás budu moct informovat o tom, že nejúspornější Polo v nabídce se opět přiblíží k devadesátigramové hranici. Co třeba 98 gramů, no nestálo by to za článek?

 

zdroj: Volkswagen

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?