Je horký letní den a tím pádem i ideální příležitost k vyjížďce ve svém otevřeném kabrioletu. Cítí to i výrobci, tak dnes byly představeny hned dva modely se stahovací střechou. Pojďme na ně.
Dlouho očekávaná a zprvu také popíraná verze je konečně tady. Na co se můžeme těšit především je pořádný vítr. Ve vlasech i v peněžence.
Pohon zajišťuje totožný motor jako u uzavřené verze, totiž AMG V8 compressor o objemu 5,5 litru a výkonu 626 koní (460 kW). Točivý moment dosahuje monstrózní hodnoty 780 Nm, což uděluje krásnému kabriu docela nadpozemské schopnosti. Zrychlení z klidu na stovku se odehraje za 3,8 sekundy a podobným tempem pokračuje ještě do dvou set, když je protne v čase 10,7 sekundy. Pokud nesundáte nohu z plynu, motor vás požene až do 332 km/h, dál už to nejde. Kdo by ale chtěl víc? V kabriu?
Chtělo by se říct, že roadster se od kupé liší jen odřezanou střechou. Naprostá většina z vlastností a technologií zůstává. Základem je tak stále uhlíkový monokok o nesmírné pevnosti, který měl mimochodem původně být důvodem k nevýrobě roadsteru, odřezáním střechy by se prý příliš snížila tuhost. Inženýři to však evidentně vyřešili, takže se můžeme těšit na roadster s enormní tuhostí karoserie.
Střecha se navíc otevírá poloautomaticky, po manuálním odjištění vše dokoná elektrohydraulika. Pro případ převrácení jsou zesíleny A-sloupky a za sedadly je je pevná konstrukce ochranných oblouků.
Na zadní nápravu se výkon dostává přes pětistupňovou převodovku AMG Speedshift R s řazením pádly pod volantem. SLR má co nabídnout i v otázce výbavy, standardně se do nej montuje například dvouzónová klimatizace, sound systém BOSE, multifunkční volant či satelitní navigace s měničem CD.
Bugatti Veyron targaDruhým dnes potvrzeným otevřeným vozem je Veyron. Vzhledem ke svému umístění motoru dostane jen verzi targa, což znamená odnímatelný střešní díl. Bohužel, střechu není kam v autě schovat, takže si majitel musí k Veyronu přikoupit i velmi dobrou předpověď počasí. Nouzově však má být použitelná tenká plátěná stříška.
S výkonem 1001 koní dosáhne maximální rychlosti 350 km/h, kde ho zarazí omezovač. I tak se jedná o jeden z nejrychlejších otevřených vozů světa. Bude vyrobeno jen 80 kusů a ty budou mít cenu asi 1,4 milionu euro, necelých 40 milionů Kč.
Nyní se tak může šuškanda přenést na údajný Veyron sport s výkonem 1200 koní...
zdroje: Mercedes, Bugatti
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?