Je horký letní den a tím pádem i ideální příležitost k vyjížďce ve svém otevřeném kabrioletu. Cítí to i výrobci, tak dnes byly představeny hned dva modely se stahovací střechou. Pojďme na ně.
Dlouho očekávaná a zprvu také popíraná verze je konečně tady. Na co se můžeme těšit především je pořádný vítr. Ve vlasech i v peněžence.
Pohon zajišťuje totožný motor jako u uzavřené verze, totiž AMG V8 compressor o objemu 5,5 litru a výkonu 626 koní (460 kW). Točivý moment dosahuje monstrózní hodnoty 780 Nm, což uděluje krásnému kabriu docela nadpozemské schopnosti. Zrychlení z klidu na stovku se odehraje za 3,8 sekundy a podobným tempem pokračuje ještě do dvou set, když je protne v čase 10,7 sekundy. Pokud nesundáte nohu z plynu, motor vás požene až do 332 km/h, dál už to nejde. Kdo by ale chtěl víc? V kabriu?
Chtělo by se říct, že roadster se od kupé liší jen odřezanou střechou. Naprostá většina z vlastností a technologií zůstává. Základem je tak stále uhlíkový monokok o nesmírné pevnosti, který měl mimochodem původně být důvodem k nevýrobě roadsteru, odřezáním střechy by se prý příliš snížila tuhost. Inženýři to však evidentně vyřešili, takže se můžeme těšit na roadster s enormní tuhostí karoserie.
Střecha se navíc otevírá poloautomaticky, po manuálním odjištění vše dokoná elektrohydraulika. Pro případ převrácení jsou zesíleny A-sloupky a za sedadly je je pevná konstrukce ochranných oblouků.
Na zadní nápravu se výkon dostává přes pětistupňovou převodovku AMG Speedshift R s řazením pádly pod volantem. SLR má co nabídnout i v otázce výbavy, standardně se do nej montuje například dvouzónová klimatizace, sound systém BOSE, multifunkční volant či satelitní navigace s měničem CD.
Bugatti Veyron targaDruhým dnes potvrzeným otevřeným vozem je Veyron. Vzhledem ke svému umístění motoru dostane jen verzi targa, což znamená odnímatelný střešní díl. Bohužel, střechu není kam v autě schovat, takže si majitel musí k Veyronu přikoupit i velmi dobrou předpověď počasí. Nouzově však má být použitelná tenká plátěná stříška.
S výkonem 1001 koní dosáhne maximální rychlosti 350 km/h, kde ho zarazí omezovač. I tak se jedná o jeden z nejrychlejších otevřených vozů světa. Bude vyrobeno jen 80 kusů a ty budou mít cenu asi 1,4 milionu euro, necelých 40 milionů Kč.
Nyní se tak může šuškanda přenést na údajný Veyron sport s výkonem 1200 koní...
zdroje: Mercedes, Bugatti
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.