Mercedes SLR roadster a Bugatti Veyron targa

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz, foto: DaimlerChrysler
Marek Litzman 18. července 2007 10:18
Sdílej:

Je horký letní den a tím pádem i ideální příležitost k vyjížďce ve svém otevřeném kabrioletu. Cítí to i výrobci, tak dnes byly představeny hned dva modely se stahovací střechou. Pojďme na ně.

Mercedes Benz SLR roadster

Dlouho očekávaná a zprvu také popíraná verze je konečně tady. Na co se můžeme těšit především je pořádný vítr. Ve vlasech i v peněžence.

Pohon zajišťuje totožný motor jako u uzavřené verze, totiž AMG V8 compressor o objemu 5,5 litru a výkonu 626 koní (460 kW). Točivý moment dosahuje monstrózní hodnoty 780 Nm, což uděluje krásnému kabriu docela nadpozemské schopnosti. Zrychlení z klidu na stovku se odehraje za 3,8 sekundy a podobným tempem pokračuje ještě do dvou set, když je protne v čase 10,7 sekundy. Pokud nesundáte nohu z plynu, motor vás požene až do 332 km/h, dál už to nejde. Kdo by ale chtěl víc? V kabriu?

Chtělo by se říct, že roadster se od kupé liší jen odřezanou střechou. Naprostá většina z vlastností a technologií zůstává. Základem je tak stále uhlíkový monokok o nesmírné pevnosti, který měl mimochodem původně být důvodem k nevýrobě roadsteru, odřezáním střechy by se prý příliš snížila tuhost. Inženýři to však evidentně vyřešili, takže se můžeme těšit na roadster s enormní tuhostí karoserie.

Střecha se navíc otevírá poloautomaticky, po manuálním odjištění vše dokoná elektrohydraulika. Pro případ převrácení jsou zesíleny A-sloupky a za sedadly je je pevná konstrukce ochranných oblouků.

Na zadní nápravu se výkon dostává přes pětistupňovou převodovku AMG Speedshift R s řazením pádly pod volantem. SLR má co nabídnout i v otázce výbavy, standardně se do nej montuje například dvouzónová klimatizace, sound systém BOSE, multifunkční volant či satelitní navigace s měničem CD.

Bugatti Veyron targa

Druhým dnes potvrzeným otevřeným vozem je Veyron. Vzhledem ke svému umístění motoru dostane jen verzi targa, což znamená odnímatelný střešní díl. Bohužel, střechu není kam v autě schovat, takže si majitel musí k Veyronu přikoupit i velmi dobrou předpověď počasí. Nouzově však má být použitelná tenká plátěná stříška.

S výkonem 1001 koní dosáhne maximální rychlosti 350 km/h, kde ho zarazí omezovač. I tak se jedná o jeden z nejrychlejších otevřených vozů světa. Bude vyrobeno jen 80 kusů a ty budou mít cenu asi 1,4 milionu euro, necelých 40 milionů Kč.

Nyní se tak může šuškanda přenést na údajný Veyron sport s výkonem 1200 koní...

 

zdroje: Mercedes, Bugatti

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?