Frankfurtský autosalon se stal premiérou pro představení nové nejsilnější a nejrychlejší 911 v historii. Zrození čistokrevného sporťáku tak nese legendární označení GT2.
Vzhledově se oproti slabším bratříčkům liší především mohutnými otvory v předním nárazníku pro dostatečné chlazení motoru a brzd, vzadu pak typickým dvoustupňovým křídlem. Akcelerace i brzdná dráha téměř popírá fyzikální zákony, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá GT2 za pouhých 3,7 vteřiny a maximální rychlost dosahuje hodnoty 329 km/h. V průměru si stádo 530 koní řekne o 12,5 litru paliva na 100km, ale to je v případě tohoto supersportu naprosto nepodstatné číslo. GT2 je pro potěšení z výjimečného řízení výhradně spojeno s 6-ti stupňovou manuální převodovkou.
Zadní náprava je poháněna motorem z verze Turbo, tedy klasickým plochým 3,6 litrem s dvěmi turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek VGT. Maximální kroutící moment se pyšní 580 Nm v rozmezí od 2.200 ot/min do 4.500 ot/min. S hmotností 1.440 kg je poměr váhy ku jednomu koni 1kg / 2,72k. Recept na vyšší výkon je v tzv. expanzním sacím potrubí, které užívá princip kmitání vzduchu pro udržení nižší teploty nasávaného vzduchu, tento revoluční systém pro přeplňované motory s sebou přináší také snížení spotřeby až o 15%.
Odtučňovací kůra se projevila na výfukovém potrubí z nového materiálu – tím je titan, ten ušetří 50% hmotnosti oproti klasickým nerezovým komponentům. Brzdy jsou klasickou chloubou Porsche, směs keramických destiček nejen zvyšuje účinnost, ale také lehčí materiál snižuje váho neodpružené hmotnosti o 20kg. Lehčená 19 –ti palcová kola obouvají pneumatiky 235/35 vpředu a 325/30 vzadu. Cena tohoto speciálního kousku pak dosahuje v Německu částky 190tis. Euro, což je v přepočtu více jak 5 milionu korun.
Zdroj: Porsche
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.