GT2 - další eso od Porsche

Martin Kovalčík, 16. července 2007, 17:00 Google+

Frankfurtský autosalon se stal premiérou pro představení nové nejsilnější a nejrychlejší 911 v historii. Zrození čistokrevného sporťáku tak nese legendární označení GT2.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Boxster RS 60 Spyder

Boxster RS 60 Spyder | foto: Porsche

Sdílejte článek

Vzhledově se oproti slabším bratříčkům liší především mohutnými otvory v předním nárazníku pro dostatečné chlazení motoru a brzd, vzadu pak typickým dvoustupňovým křídlem. Akcelerace i brzdná dráha téměř popírá fyzikální zákony, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá GT2 za pouhých 3,7 vteřiny a maximální rychlost dosahuje hodnoty 329 km/h. V průměru si stádo 530 koní řekne o 12,5 litru paliva na 100km, ale to je v případě tohoto supersportu naprosto nepodstatné číslo. GT2 je pro potěšení z výjimečného řízení výhradně spojeno s 6-ti stupňovou manuální převodovkou.

Zadní náprava je poháněna motorem z verze Turbo, tedy klasickým plochým 3,6 litrem s dvěmi turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek VGT. Maximální kroutící moment se pyšní 580 Nm v rozmezí od 2.200 ot/min do 4.500 ot/min. S hmotností 1.440 kg je poměr váhy ku jednomu koni 1kg / 2,72k. Recept na vyšší výkon je v tzv. expanzním sacím potrubí, které užívá princip kmitání vzduchu pro udržení nižší teploty nasávaného vzduchu, tento revoluční systém pro přeplňované motory s sebou přináší také snížení spotřeby až o 15%.

Odtučňovací kůra se projevila na výfukovém potrubí z nového materiálu – tím je titan, ten ušetří 50% hmotnosti oproti klasickým nerezovým komponentům. Brzdy jsou klasickou chloubou Porsche, směs keramických destiček nejen zvyšuje účinnost, ale také lehčí materiál snižuje váho neodpružené hmotnosti o 20kg. Lehčená 19 –ti palcová kola obouvají pneumatiky 235/35 vpředu a 325/30 vzadu. Cena tohoto speciálního kousku pak dosahuje v Německu částky 190tis. Euro, což je v přepočtu více jak 5 milionu korun.

Zdroj: Porsche

Vytisknout

Diskuze: GT2 - další eso od Porsche

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Concept-RA

Jako elektromobil už i Mini Cooper

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud