Po velice úspěšné jarní premiéře nové Škody Fabia hatchback představuje Škoda Auto první oficiální fotografii druhé karosářské verze, modelu Škoda Fabia Combi. Ta bude veřejnosti poprvé předvedena v září letošního roku na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
V březnu na mezinárodním autosalonu v Ženevě se poprvé veřejnosti ukázala nová Škoda Fabia hatchback, která navázala na úspěchy svého předchůdce, nejprodávanějšího modelu značky Škoda v historii.
Současně byla zastavena výroba hatchbacku předchozí generace a z původní modelové řady se již vyrábějí jen verze sedan a kombi. Ani ty však již s největší pravděpodobností nevydrží ve výrobě dlouho, protože se sedanem se nadále nepočítá a Škoda Auto již připravuje výrobu následníka i pro verzi Fabia Combi.
Z dnes zveřejněné fotografie, která bohužel skýtá jen pohled z profilu, to ale vypadá, že i pro druhou generaci bude platit, že kombík je líbivější než hatchback. Především boční profil totiž působí i přes vyšší stavbu karoserie mnohem dynamičtěji, za což vděčíme plynule stoupající linii spodní hrany bočních oken a současně jejich plynule se svažující horní hraně. I díky černým polepům A a B sloupků pak výsledné prosklení působí velmi čistým dojmem, přičemž dynamiku umocňuje integrovaný střešní spoiler a do boků zasahující zadní skupinové svítilny.
Tvar zadních skupinových světel a zadních výklopných dveří se zdá být proti hatchbacku mírně modifikován a jejich linie působí uhlazenějí. Masivní plochy dveří jsou opticky odlehčeny plastovými ochrannými lištami. Linie střechy se za zadními sedačkami nesklání tak výrazně, jako tomu bylo u předchozí generace Fabie Combi, a proto by cestující na zadních sedadlech, podobně jako u verze hatchback, měli mít k dispozici výrazně více prostoru nad hlavami.
Délka vozu se prodlouží zhruba v intencích předchozího modelu, tedy přibližně o 25 centimetrů, čímž by mělo být dosaženo odhadovaného objemu zavazadlového prostoru přibliřně 450-470 litrů. Přestože není prozatím k dispozici pohled z perspektivy, je pravděpodobné, že opticky bude kombi působit vyváženěji než hatchback, jehož krátká karoserie a zvětšená výška vytvářejí dojem lehké nestability, kterou však náš redakční test nekompromisně vyvrátil - jde pouze o iluzi, která je daní za zlepšenou ergononomii přepravy především pasažérů na zadních sedadlech..
Lze očekávat, že nová Fabia Combi bude důstojným nástupcem jednoho z nejlevnějších vozů s karoserií kombi na našem trhu a dále posílí prodejní úspěch značky především na trzích ve střední a východní Evropě.
Foto: Škoda Auto, a.s.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?