Po velice úspěšné jarní premiéře nové Škody Fabia hatchback představuje Škoda Auto první oficiální fotografii druhé karosářské verze, modelu Škoda Fabia Combi. Ta bude veřejnosti poprvé předvedena v září letošního roku na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
V březnu na mezinárodním autosalonu v Ženevě se poprvé veřejnosti ukázala nová Škoda Fabia hatchback, která navázala na úspěchy svého předchůdce, nejprodávanějšího modelu značky Škoda v historii.
Současně byla zastavena výroba hatchbacku předchozí generace a z původní modelové řady se již vyrábějí jen verze sedan a kombi. Ani ty však již s největší pravděpodobností nevydrží ve výrobě dlouho, protože se sedanem se nadále nepočítá a Škoda Auto již připravuje výrobu následníka i pro verzi Fabia Combi.
Z dnes zveřejněné fotografie, která bohužel skýtá jen pohled z profilu, to ale vypadá, že i pro druhou generaci bude platit, že kombík je líbivější než hatchback. Především boční profil totiž působí i přes vyšší stavbu karoserie mnohem dynamičtěji, za což vděčíme plynule stoupající linii spodní hrany bočních oken a současně jejich plynule se svažující horní hraně. I díky černým polepům A a B sloupků pak výsledné prosklení působí velmi čistým dojmem, přičemž dynamiku umocňuje integrovaný střešní spoiler a do boků zasahující zadní skupinové svítilny.
Tvar zadních skupinových světel a zadních výklopných dveří se zdá být proti hatchbacku mírně modifikován a jejich linie působí uhlazenějí. Masivní plochy dveří jsou opticky odlehčeny plastovými ochrannými lištami. Linie střechy se za zadními sedačkami nesklání tak výrazně, jako tomu bylo u předchozí generace Fabie Combi, a proto by cestující na zadních sedadlech, podobně jako u verze hatchback, měli mít k dispozici výrazně více prostoru nad hlavami.
Délka vozu se prodlouží zhruba v intencích předchozího modelu, tedy přibližně o 25 centimetrů, čímž by mělo být dosaženo odhadovaného objemu zavazadlového prostoru přibliřně 450-470 litrů. Přestože není prozatím k dispozici pohled z perspektivy, je pravděpodobné, že opticky bude kombi působit vyváženěji než hatchback, jehož krátká karoserie a zvětšená výška vytvářejí dojem lehké nestability, kterou však náš redakční test nekompromisně vyvrátil - jde pouze o iluzi, která je daní za zlepšenou ergononomii přepravy především pasažérů na zadních sedadlech..
Lze očekávat, že nová Fabia Combi bude důstojným nástupcem jednoho z nejlevnějších vozů s karoserií kombi na našem trhu a dále posílí prodejní úspěch značky především na trzích ve střední a východní Evropě.
Foto: Škoda Auto, a.s.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.