Po velice úspěšné jarní premiéře nové Škody Fabia hatchback představuje Škoda Auto první oficiální fotografii druhé karosářské verze, modelu Škoda Fabia Combi. Ta bude veřejnosti poprvé předvedena v září letošního roku na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
V březnu na mezinárodním autosalonu v Ženevě se poprvé veřejnosti ukázala nová Škoda Fabia hatchback, která navázala na úspěchy svého předchůdce, nejprodávanějšího modelu značky Škoda v historii.
Současně byla zastavena výroba hatchbacku předchozí generace a z původní modelové řady se již vyrábějí jen verze sedan a kombi. Ani ty však již s největší pravděpodobností nevydrží ve výrobě dlouho, protože se sedanem se nadále nepočítá a Škoda Auto již připravuje výrobu následníka i pro verzi Fabia Combi.
Z dnes zveřejněné fotografie, která bohužel skýtá jen pohled z profilu, to ale vypadá, že i pro druhou generaci bude platit, že kombík je líbivější než hatchback. Především boční profil totiž působí i přes vyšší stavbu karoserie mnohem dynamičtěji, za což vděčíme plynule stoupající linii spodní hrany bočních oken a současně jejich plynule se svažující horní hraně. I díky černým polepům A a B sloupků pak výsledné prosklení působí velmi čistým dojmem, přičemž dynamiku umocňuje integrovaný střešní spoiler a do boků zasahující zadní skupinové svítilny.
Tvar zadních skupinových světel a zadních výklopných dveří se zdá být proti hatchbacku mírně modifikován a jejich linie působí uhlazenějí. Masivní plochy dveří jsou opticky odlehčeny plastovými ochrannými lištami. Linie střechy se za zadními sedačkami nesklání tak výrazně, jako tomu bylo u předchozí generace Fabie Combi, a proto by cestující na zadních sedadlech, podobně jako u verze hatchback, měli mít k dispozici výrazně více prostoru nad hlavami.
Délka vozu se prodlouží zhruba v intencích předchozího modelu, tedy přibližně o 25 centimetrů, čímž by mělo být dosaženo odhadovaného objemu zavazadlového prostoru přibliřně 450-470 litrů. Přestože není prozatím k dispozici pohled z perspektivy, je pravděpodobné, že opticky bude kombi působit vyváženěji než hatchback, jehož krátká karoserie a zvětšená výška vytvářejí dojem lehké nestability, kterou však náš redakční test nekompromisně vyvrátil - jde pouze o iluzi, která je daní za zlepšenou ergononomii přepravy především pasažérů na zadních sedadlech..
Lze očekávat, že nová Fabia Combi bude důstojným nástupcem jednoho z nejlevnějších vozů s karoserií kombi na našem trhu a dále posílí prodejní úspěch značky především na trzích ve střední a východní Evropě.
Foto: Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.