Nová vlajková loď značky Lexus, model LS 600h s hybridním pohonem, přicháízí na britský trh. Vůz dostal pod kapotu ještě pokročilejší pohonnou jednotku, nežli tomu bylo u jeho předchůdce,
a současně představuje proti konkurentům ve své třídě ještě sofistikovanější a komplexnější sadu prvků pro prevenci havárie a prvků aktivní i pasivní bezpečnosti.
Model LS 600h jednoduše nastavuje novou laťku pro standardy ve třídě luxusních sedanů. Rozsáhlá standardní výbava zajišťuje majiteli požitek z jedinečného komfortu, pohodlí a úrovně palubní výbavy. Poprvé je u vozu LS 600h použit permanentní pohon všech kol ve spojení s hybridní pohonnou jednotkou V8, která kombinuje špičkový pětilitrový vidlicový osmiválec s elektromotorem s vysokým výkonem a točivým momentem. Výsledkem je výkonnost, jakou obvykle dosahují limuzíny s benzinovými dvanáctiválcovými motory - zrychlení z klidu na 100 km/h za pouhých 6,3 sekundy. Spotřeba paliva a emise škodlivin jsou přitom srovnatelné naopak s těmi nejúspornějšími dieselovými vozy (s výrazně nižším výkonem) - kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty 7,7 l/100km a emise oxidu uhličitého jsou na úrovni 219 g/km. Díky hybridnímu pohonnému systému Lexus, který využívá kompaktního, avšak výkonného elektromotoru, je maximum točivého momentu k dispozici již od klidových otáček, což dává vozu při rozjezdu z klidu výjimečnou výkonnost.
Pro britský trh bude Lexus nabízet dvě verze - modely LS 600h a LS 600h L s prodlouženým rozvorem. Oba modely těží z výjimečně bohaté bezpečnostní výbavy. Ta zahrnuje v první řadě systémy, detekující riziko možné kolize, ato jak zepředu, tak případný náraz jiného vozu zezadu. Dále k bezpečnosti přispívají stálý pohon všech kol, adaptabilní podvozek s proměnnou výškou a charakteristikou, či poprvé použitá technologie LED diod nejen pro dálková, ale i potkávací světla. Veškeré pokročilé technologie jsou úzce spojeny se špičkovým dílenským zpracováním a použitím nejkvalitnějších materiálů. Dbalo se i na detaily jako nejluxusnější vzhled lakování, špičkové kožené čalounění, ručně obšívané čalounění palubní desky nabo prvky interiéru z pravého dřeva.
Co se týká palubní výbavy, jde vpodstatě o pojízdné hudební a vizuální studio. Na palubě najdeme prémiový hi-fi systém Mark Levinson s devatenácti reproduktory, changerem na 6 DVD a devítipalcový, ve střeše uchycený LCD displej pro pasažéry na zadních sedadlech.
Model LS 600h L lze volitelně vybavit balíčkem Rear Seat Relaxation Pack, který cestujícím na zadních sedačkách nabízí ještě vyšší úroveň komfortu. Levé zadní sedadlo je vybaveno výsuvným otomanem pro nohy stehenními opěrkami, sedákovým polštářovým airbagem a masážními funkcemi. Dále je zde nezávislý DVD systém, středová konzola se zásuvným dřevěným pracovním stolkem a nejpokročilejší systém klimatizace, který používá pro navození příjemné teploty mimo jiné i senzory, sledující teplotu kůže pasažéra. Zdroj: Lexus
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.