Nová vlajková loď značky Lexus, model LS 600h s hybridním pohonem, přicháízí na britský trh. Vůz dostal pod kapotu ještě pokročilejší pohonnou jednotku, nežli tomu bylo u jeho předchůdce,
a současně představuje proti konkurentům ve své třídě ještě sofistikovanější a komplexnější sadu prvků pro prevenci havárie a prvků aktivní i pasivní bezpečnosti.
Model LS 600h jednoduše nastavuje novou laťku pro standardy ve třídě luxusních sedanů. Rozsáhlá standardní výbava zajišťuje majiteli požitek z jedinečného komfortu, pohodlí a úrovně palubní výbavy. Poprvé je u vozu LS 600h použit permanentní pohon všech kol ve spojení s hybridní pohonnou jednotkou V8, která kombinuje špičkový pětilitrový vidlicový osmiválec s elektromotorem s vysokým výkonem a točivým momentem. Výsledkem je výkonnost, jakou obvykle dosahují limuzíny s benzinovými dvanáctiválcovými motory - zrychlení z klidu na 100 km/h za pouhých 6,3 sekundy. Spotřeba paliva a emise škodlivin jsou přitom srovnatelné naopak s těmi nejúspornějšími dieselovými vozy (s výrazně nižším výkonem) - kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty 7,7 l/100km a emise oxidu uhličitého jsou na úrovni 219 g/km. Díky hybridnímu pohonnému systému Lexus, který využívá kompaktního, avšak výkonného elektromotoru, je maximum točivého momentu k dispozici již od klidových otáček, což dává vozu při rozjezdu z klidu výjimečnou výkonnost.
Pro britský trh bude Lexus nabízet dvě verze - modely LS 600h a LS 600h L s prodlouženým rozvorem. Oba modely těží z výjimečně bohaté bezpečnostní výbavy. Ta zahrnuje v první řadě systémy, detekující riziko možné kolize, ato jak zepředu, tak případný náraz jiného vozu zezadu. Dále k bezpečnosti přispívají stálý pohon všech kol, adaptabilní podvozek s proměnnou výškou a charakteristikou, či poprvé použitá technologie LED diod nejen pro dálková, ale i potkávací světla. Veškeré pokročilé technologie jsou úzce spojeny se špičkovým dílenským zpracováním a použitím nejkvalitnějších materiálů. Dbalo se i na detaily jako nejluxusnější vzhled lakování, špičkové kožené čalounění, ručně obšívané čalounění palubní desky nabo prvky interiéru z pravého dřeva.
Co se týká palubní výbavy, jde vpodstatě o pojízdné hudební a vizuální studio. Na palubě najdeme prémiový hi-fi systém Mark Levinson s devatenácti reproduktory, changerem na 6 DVD a devítipalcový, ve střeše uchycený LCD displej pro pasažéry na zadních sedadlech.
Model LS 600h L lze volitelně vybavit balíčkem Rear Seat Relaxation Pack, který cestujícím na zadních sedačkách nabízí ještě vyšší úroveň komfortu. Levé zadní sedadlo je vybaveno výsuvným otomanem pro nohy stehenními opěrkami, sedákovým polštářovým airbagem a masážními funkcemi. Dále je zde nezávislý DVD systém, středová konzola se zásuvným dřevěným pracovním stolkem a nejpokročilejší systém klimatizace, který používá pro navození příjemné teploty mimo jiné i senzory, sledující teplotu kůže pasažéra. Zdroj: Lexus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.