Předchozí generace „em trojky“ se stala legendou podobně jako její předchůdci. I u nové trojky se počítá s verzí, kterou vyladila divize M. Tady je a to oficiálně. Přidány tepety na plochu!
Před chvílí jsem dopsal článek o Mercedesu C63 AMG. Když jsem článek uložil, v mailu se mi nacházela nová tisková zpráva, tentokrát od BMW. Týká se nové M3, tak se na ni pojďme podívat.
Nadcházející M3 je již čtvrtou generací. Je nejrychlejší, nejsilnější a technicky nejvyspělejší, prostě tak, jak se to v současném automobilovém světě sluší a patří.
V srdci vozu, pod přední kapotou, se nachází atmosferický vidlicový osmiválec o objemu 3999 cm3. Ten ze sebe dokáže dostat 420 koní (309 kW), což znamená úžasný poměr 105 koní výkonu na litr objemu. Točivý moment vrcholí na 400 Nm při 3900 otáčkách za minutu, jenže celých 85% momentu je k dispozici v rozsahu 6500 otáček, což vzhledem k omezovači nastavenému na 8400 otáček znamená jediné – motor výborně potáhne v celém otáčkovém spektru.
Tyto výkony katapultují vůz na stovku za 4,8 sekundy a jen omezovač na tradičních 250 km/h ho zastaví v akceleraci. Navíc se BMW chlubí tím, že i při takovýchto výkonech je možné spotřebu stlačit až k 12 litrům na 100 km.
Podobně jako Mercedes, i BMW udává svůj motor za klenot. Je vyráběn v motorárně, kde se montují i motory pro BMW Sauber F1 Team a je vyroben se speciální slitiny hliníku, která je jak pevná, tak i velmi lehká. Dokládá to i srovnáním s řadovým šestiválcem v minulém BMW, tento je totiž o celých 15 kg lehčí
Navíc je vybaven variabilním časováním ventilů double-VANOS, což umožňuje jak zlepšit chování motoru, tak i eliminovat ztráty, tím zvýšit výkon a zároveň i snížit spotřebu. Samozřejmostí je i M diferenciál, ke kterému se dostává síla přes šestistupňovou manuální převodovku. Podle zatím neoficiálních informací nebude nabízeno tradiční SMG, ale dvouspojková převodovka typu DSG.
Navíc i M3 se přidává ke strategii EfficientDynamics, vůz je tedy schopen zachytávat část ztrátové energie při brzdění.
Lehce byl modifikován i design. Nárazníky jsou typicky M a na kapotě přibyla boule. Ta vypadá zvláště dobře a dodává vozu na agresivitě
Zatím byla představena jen verze kupé, očekává se však, že časem dojde nejen na kabriolet, ale i na sedan a kombi. A na dovolené budeme „na to tata“
nové BMW M3 souč.BMW M3 Audi RS4 Mercedes C63 AMG Motor V8 R6 V8 V8 Objem (cm3) 3999 3246 4163 6208 Výkon (koní / kW) 420 / 309 343 / 252 420 / 309 457 / 336 Toč. moment 400 365 430 600 Zrychlení 0-100 4,8 5,2 4,9 4,5 Max rychlost 250 250 250 250 Poháněná náprava zadní zadní obě zadní
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?