Další informace o nové Suzuki Splash

Suzuki
Suzuki, foto: Suzuki
Jan Fiala 6. července 2007 13:45
Sdílej:

Suzuki Splash je novým mikrovanem, který vyniká mrštností, mladistvým vzhledem i atraktivitou. Jeho nový design je založen na plaformě nejprodávanějšího modelu Suzuki Swift a ve voze najdeme benzinové i dieselové motory,

šest airbagů nebo systém ESPR. Vyrábět se bude v ultramoderní továrně Suzuki v Maďarsku. Suzuki Splash je novým mikrovanem, který vyniká mrštností, mladistvým vzhledem i atraktivitou. Jeho nový design je založen na plaformě nejprodávanějšího modelu Suzuki Swift a ve voze najdeme benzinové i dieselové motory, šest airbagů nebo systém ESPR. Vyrábět se bude v ultramoderní továrně Suzuki v Maďarsku.

Suzuki jako světový lídr v segmentu kompaktních vozů představuje Splash, zcela nový kompaktní mikrovan, který staví na prodejních úspěších modelu Swift. Po modelech Swift, Grand Vitara a SX4 je Splash čtvrtým zcela novým vozem Suzuki, představeným v průběhu posledních tří let. Symbolizuje filozofii Suzuki "Way of Life!" a podporuje strategii vyvíjet vozy, které nadchnou zákazníky po celém světě.

Model Splash určený pro evropské trhy bude vyráběn v maďarském městě Esztergom pod hlavičkou společnost Magyar Suzuki Corporation. Ta již vyrábí modely Swift, SX4 a Ignis. Suzuki bude v této továrně rovněž vyrábět druhou generaci vozů Agila pro Opel. Oba vozy totiž využívají stejnou techniku, a hlavní rozdíly mezi vozy Splash a Agila jsou tak dány vizuálními odlišnostmi - ty zahrnují odlišný styling přední (kapota, čelní maska, světlomety a nárazník) a zadní části vozu (pátých dveří, koncových světel a nárazníku).

Suzuki by v Evropě ráda dosáhla ročních prodejů až 60 tisíc vozů Splash. Továrna v maďarském Esztergomu byla otevřena v roce 1992 a od té doby v ní bylo vyrobeno přes milion vozů značky Suzuki. Výběr ze tří motorů

Splash si odbude svůj debut na zářijovém mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu, jeho prodej pak bude zahájen na jaře 2008. Zákazníci budou moci volit ze tří motorů - dvopu benzinových a jednoho dieselu.

Benzinové jednotky pocházejí z návrhářských dílen Suzuki. Jde o tříválec o objemu 1,0 litru, který dosahuje výkonu 65 koní (48 kW), a čtyřválec s objemem 1,2 litru o výkonu 86 koní (63 kW). Oba motory disponují čtyřmi ventily na válec a nabízejí sofistikovanou kombinaci hladkého chodu, dostatečného točivého momentu již v nízkých otáčkách a nízkou spotřebu paliva.

Fanoušci dieselů mohou zvolit motor o objemu 1,3 litru se systémem přímého vstřikování common-rail, který lze objednat i s filtrem pevných částic DPF. Výkon motoru dosahuje 75 koní (55 kW). Tento čtyřválcový motor vyrábí Suzuki ve své nové motorárně v Indii, a to v licenci italského Fiatu.

Všechny tři motory jsou standardně spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou. Benzinový motor o výkonu 86 koní lze objednat také se čtyřstupňovým automatem. S ohledem na přístné emisní limity splňují všechny motory emisní notmy Euro4 a ve spojení s manuální převodovkou produkují emise oxidu uhličitého v rozmezí 120 až 140 g/km.

Bezpečnost

Velkou pozornost věnovalo Suzuki při návrhu modelu Splash bezpečnosti vozu. Aktivní bezpečnostní prvky zahrnují ABS, brzdového asistenta BA, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD a systém ESPR. Pasivní bezpečnost je zajištěna šesticí airbagů (dvojicemi předních, bočních a hlavových airbagů), tuhou kabinou cestujících, jejíž struktura je optimalizována pro případ nárazu, a předepínači a omezovači tahu bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Pro zvýšení ochrany chodců při nárazu je přední část modelu Splash vybavena energii absorbujícími strukturami.

Zdroj: Suzuki

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?