Suzuki Splash je novým mikrovanem, který vyniká mrštností, mladistvým vzhledem i atraktivitou. Jeho nový design je založen na plaformě nejprodávanějšího modelu Suzuki Swift a ve voze najdeme benzinové i dieselové motory,
šest airbagů nebo systém ESPR. Vyrábět se bude v ultramoderní továrně Suzuki v Maďarsku. Suzuki Splash je novým mikrovanem, který vyniká mrštností, mladistvým vzhledem i atraktivitou. Jeho nový design je založen na plaformě nejprodávanějšího modelu Suzuki Swift a ve voze najdeme benzinové i dieselové motory, šest airbagů nebo systém ESPR. Vyrábět se bude v ultramoderní továrně Suzuki v Maďarsku.
Suzuki jako světový lídr v segmentu kompaktních vozů představuje Splash, zcela nový kompaktní mikrovan, který staví na prodejních úspěších modelu Swift. Po modelech Swift, Grand Vitara a SX4 je Splash čtvrtým zcela novým vozem Suzuki, představeným v průběhu posledních tří let. Symbolizuje filozofii Suzuki "Way of Life!" a podporuje strategii vyvíjet vozy, které nadchnou zákazníky po celém světě.
Model Splash určený pro evropské trhy bude vyráběn v maďarském městě Esztergom pod hlavičkou společnost Magyar Suzuki Corporation. Ta již vyrábí modely Swift, SX4 a Ignis. Suzuki bude v této továrně rovněž vyrábět druhou generaci vozů Agila pro Opel. Oba vozy totiž využívají stejnou techniku, a hlavní rozdíly mezi vozy Splash a Agila jsou tak dány vizuálními odlišnostmi - ty zahrnují odlišný styling přední (kapota, čelní maska, světlomety a nárazník) a zadní části vozu (pátých dveří, koncových světel a nárazníku).
Suzuki by v Evropě ráda dosáhla ročních prodejů až 60 tisíc vozů Splash. Továrna v maďarském Esztergomu byla otevřena v roce 1992 a od té doby v ní bylo vyrobeno přes milion vozů značky Suzuki. Výběr ze tří motorů
Splash si odbude svůj debut na zářijovém mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu, jeho prodej pak bude zahájen na jaře 2008. Zákazníci budou moci volit ze tří motorů - dvopu benzinových a jednoho dieselu.
Benzinové jednotky pocházejí z návrhářských dílen Suzuki. Jde o tříválec o objemu 1,0 litru, který dosahuje výkonu 65 koní (48 kW), a čtyřválec s objemem 1,2 litru o výkonu 86 koní (63 kW). Oba motory disponují čtyřmi ventily na válec a nabízejí sofistikovanou kombinaci hladkého chodu, dostatečného točivého momentu již v nízkých otáčkách a nízkou spotřebu paliva.
Fanoušci dieselů mohou zvolit motor o objemu 1,3 litru se systémem přímého vstřikování common-rail, který lze objednat i s filtrem pevných částic DPF. Výkon motoru dosahuje 75 koní (55 kW). Tento čtyřválcový motor vyrábí Suzuki ve své nové motorárně v Indii, a to v licenci italského Fiatu.
Všechny tři motory jsou standardně spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou. Benzinový motor o výkonu 86 koní lze objednat také se čtyřstupňovým automatem. S ohledem na přístné emisní limity splňují všechny motory emisní notmy Euro4 a ve spojení s manuální převodovkou produkují emise oxidu uhličitého v rozmezí 120 až 140 g/km.
Bezpečnost
Velkou pozornost věnovalo Suzuki při návrhu modelu Splash bezpečnosti vozu. Aktivní bezpečnostní prvky zahrnují ABS, brzdového asistenta BA, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD a systém ESPR. Pasivní bezpečnost je zajištěna šesticí airbagů (dvojicemi předních, bočních a hlavových airbagů), tuhou kabinou cestujících, jejíž struktura je optimalizována pro případ nárazu, a předepínači a omezovači tahu bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Pro zvýšení ochrany chodců při nárazu je přední část modelu Splash vybavena energii absorbujícími strukturami.
Zdroj: Suzuki
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.