Suzuki Splash je novým mikrovanem, který vyniká mrštností, mladistvým vzhledem i atraktivitou. Jeho nový design je založen na plaformě nejprodávanějšího modelu Suzuki Swift a ve voze najdeme benzinové i dieselové motory,
šest airbagů nebo systém ESPR. Vyrábět se bude v ultramoderní továrně Suzuki v Maďarsku. Suzuki Splash je novým mikrovanem, který vyniká mrštností, mladistvým vzhledem i atraktivitou. Jeho nový design je založen na plaformě nejprodávanějšího modelu Suzuki Swift a ve voze najdeme benzinové i dieselové motory, šest airbagů nebo systém ESPR. Vyrábět se bude v ultramoderní továrně Suzuki v Maďarsku.
Suzuki jako světový lídr v segmentu kompaktních vozů představuje Splash, zcela nový kompaktní mikrovan, který staví na prodejních úspěších modelu Swift. Po modelech Swift, Grand Vitara a SX4 je Splash čtvrtým zcela novým vozem Suzuki, představeným v průběhu posledních tří let. Symbolizuje filozofii Suzuki "Way of Life!" a podporuje strategii vyvíjet vozy, které nadchnou zákazníky po celém světě.
Model Splash určený pro evropské trhy bude vyráběn v maďarském městě Esztergom pod hlavičkou společnost Magyar Suzuki Corporation. Ta již vyrábí modely Swift, SX4 a Ignis. Suzuki bude v této továrně rovněž vyrábět druhou generaci vozů Agila pro Opel. Oba vozy totiž využívají stejnou techniku, a hlavní rozdíly mezi vozy Splash a Agila jsou tak dány vizuálními odlišnostmi - ty zahrnují odlišný styling přední (kapota, čelní maska, světlomety a nárazník) a zadní části vozu (pátých dveří, koncových světel a nárazníku).
Suzuki by v Evropě ráda dosáhla ročních prodejů až 60 tisíc vozů Splash. Továrna v maďarském Esztergomu byla otevřena v roce 1992 a od té doby v ní bylo vyrobeno přes milion vozů značky Suzuki. Výběr ze tří motorů
Splash si odbude svůj debut na zářijovém mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu, jeho prodej pak bude zahájen na jaře 2008. Zákazníci budou moci volit ze tří motorů - dvopu benzinových a jednoho dieselu.
Benzinové jednotky pocházejí z návrhářských dílen Suzuki. Jde o tříválec o objemu 1,0 litru, který dosahuje výkonu 65 koní (48 kW), a čtyřválec s objemem 1,2 litru o výkonu 86 koní (63 kW). Oba motory disponují čtyřmi ventily na válec a nabízejí sofistikovanou kombinaci hladkého chodu, dostatečného točivého momentu již v nízkých otáčkách a nízkou spotřebu paliva.
Fanoušci dieselů mohou zvolit motor o objemu 1,3 litru se systémem přímého vstřikování common-rail, který lze objednat i s filtrem pevných částic DPF. Výkon motoru dosahuje 75 koní (55 kW). Tento čtyřválcový motor vyrábí Suzuki ve své nové motorárně v Indii, a to v licenci italského Fiatu.
Všechny tři motory jsou standardně spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou. Benzinový motor o výkonu 86 koní lze objednat také se čtyřstupňovým automatem. S ohledem na přístné emisní limity splňují všechny motory emisní notmy Euro4 a ve spojení s manuální převodovkou produkují emise oxidu uhličitého v rozmezí 120 až 140 g/km.
Bezpečnost
Velkou pozornost věnovalo Suzuki při návrhu modelu Splash bezpečnosti vozu. Aktivní bezpečnostní prvky zahrnují ABS, brzdového asistenta BA, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD a systém ESPR. Pasivní bezpečnost je zajištěna šesticí airbagů (dvojicemi předních, bočních a hlavových airbagů), tuhou kabinou cestujících, jejíž struktura je optimalizována pro případ nárazu, a předepínači a omezovači tahu bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Pro zvýšení ochrany chodců při nárazu je přední část modelu Splash vybavena energii absorbujícími strukturami.
Zdroj: Suzuki
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?