Další informace o nové Suzuki Splash

Jan Fiala, 6. července 2007, 13:45 Google+

Suzuki Splash je novým mikrovanem, který vyniká mrštností, mladistvým vzhledem i atraktivitou. Jeho nový design je založen na plaformě nejprodávanějšího modelu Suzuki Swift a ve voze najdeme benzinové i dieselové motory,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Suzuki

Suzuki | foto: Suzuki

Sdílejte článek

šest airbagů nebo systém ESPR. Vyrábět se bude v ultramoderní továrně Suzuki v Maďarsku.

Suzuki Splash je novým mikrovanem, který vyniká mrštností, mladistvým vzhledem i atraktivitou. Jeho nový design je založen na plaformě nejprodávanějšího modelu Suzuki Swift a ve voze najdeme benzinové i dieselové motory, šest airbagů nebo systém ESPR. Vyrábět se bude v ultramoderní továrně Suzuki v Maďarsku.

Suzuki jako světový lídr v segmentu kompaktních vozů představuje Splash, zcela nový kompaktní mikrovan, který staví na prodejních úspěších modelu Swift. Po modelech Swift, Grand Vitara a SX4 je Splash čtvrtým zcela novým vozem Suzuki, představeným v průběhu posledních tří let. Symbolizuje filozofii Suzuki "Way of Life!" a podporuje strategii vyvíjet vozy, které nadchnou zákazníky po celém světě.

Model Splash určený pro evropské trhy bude vyráběn v maďarském městě Esztergom pod hlavičkou společnost Magyar Suzuki Corporation. Ta již vyrábí modely Swift, SX4 a Ignis. Suzuki bude v této továrně rovněž vyrábět druhou generaci vozů Agila pro Opel. Oba vozy totiž využívají stejnou techniku, a hlavní rozdíly mezi vozy Splash a Agila jsou tak dány vizuálními odlišnostmi - ty zahrnují odlišný styling přední (kapota, čelní maska, světlomety a nárazník) a zadní části vozu (pátých dveří, koncových světel a nárazníku).

Suzuki by v Evropě ráda dosáhla ročních prodejů až 60 tisíc vozů Splash. Továrna v maďarském Esztergomu byla otevřena v roce 1992 a od té doby v ní bylo vyrobeno přes milion vozů značky Suzuki.

Výběr ze tří motorů

Splash si odbude svůj debut na zářijovém mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu, jeho prodej pak bude zahájen na jaře 2008. Zákazníci budou moci volit ze tří motorů - dvopu benzinových a jednoho dieselu.

Benzinové jednotky pocházejí z návrhářských dílen Suzuki. Jde o tříválec o objemu 1,0 litru, který dosahuje výkonu 65 koní (48 kW), a čtyřválec s objemem 1,2 litru o výkonu 86 koní (63 kW). Oba motory disponují čtyřmi ventily na válec a nabízejí sofistikovanou kombinaci hladkého chodu, dostatečného točivého momentu již v nízkých otáčkách a nízkou spotřebu paliva.

Fanoušci dieselů mohou zvolit motor o objemu 1,3 litru se systémem přímého vstřikování common-rail, který lze objednat i s filtrem pevných částic DPF. Výkon motoru dosahuje 75 koní (55 kW). Tento čtyřválcový motor vyrábí Suzuki ve své nové motorárně v Indii, a to v licenci italského Fiatu.

Všechny tři motory jsou standardně spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou. Benzinový motor o výkonu 86 koní lze objednat také se čtyřstupňovým automatem. S ohledem na přístné emisní limity splňují všechny motory emisní notmy Euro4 a ve spojení s manuální převodovkou produkují emise oxidu uhličitého v rozmezí 120 až 140 g/km.

Bezpečnost

Velkou pozornost věnovalo Suzuki při návrhu modelu Splash bezpečnosti vozu. Aktivní bezpečnostní prvky zahrnují ABS, brzdového asistenta BA, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD a systém ESPR. Pasivní bezpečnost je zajištěna šesticí airbagů (dvojicemi předních, bočních a hlavových airbagů), tuhou kabinou cestujících, jejíž struktura je optimalizována pro případ nárazu, a předepínači a omezovači tahu bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Pro zvýšení ochrany chodců při nárazu je přední část modelu Splash vybavena energii absorbujícími strukturami.

Zdroj: Suzuki

Vytisknout

Diskuze: Další informace o nové Suzuki Splash

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

56

Radical SR8, další útok na Nordschleife?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud