Atmosféra ve třídě, ve které stále dominují tři značky, Audi BMW a Mercedes houstne. Navyšování výkonů je v současné době již samozřejmostí a každý nový model přinese ještě víc koní. Mercedes nevyjímaje.
0-100 za 4,5, to je hodnota hodná supersportu. Mercedes ji nyní nabízí do každé rodiny. Chcete se zbavit tchýně? Odvezte ji svým rodinným Mercedesem domů. Na tuto jízdu už jen tak nezapomene. A kdyby se chtěla vrátit? Stačí přece nabídnout odvoz. Vypadá jako obyčejný sedan střední třídy, ale obyčejnost je tím posledním, co by ho charakterizovalo. Kosmická rychlost, to je to pravé slovo. Mercedesu se pod přední kapotu podařilo vměstnat obří vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru. Jeho 457 koní (336 kW) při 6800 otáčkách za minutu a 600 newtonmetrů při 5000 otáčkách roztáčí zadní kola nekompromisním způsobem. Když za zmíněných 4,5 sekundy zrychlíte na stovku, můžete jet až rychlostí 250 km/h, kde auto zastaví v rozletu omezovač. Pro atakování třístovky by bylo nutné ho deaktivovat. Auto je samozřejmě vybavené mnohými elektronickými záchytnými padáky. Jedním z nich je ESP. To většinou může být buď zapnuté či vypnuté, ale Mercedes nabízí i speciální sportovní mód. V něm jsou zásahy systému posunuty co nejdál tak, aby byla stále zachována určitá míra bezpečnosti, ale hlavně i zábavnosti.
I motor je sám o sobě klenotem. Je vyráběn ručně a na každém motoru naleznete plaketu s podpisem technika, který byl zodpovědný právě za ten váš motor. Osmiválec generuje 600 newtonmetrů při 5000 otáčkách, jenže točivý moment v pásmu 2000-6250 otáček neklesne pod 500 Nm.
O bezpečné zastavení se stará velmi silně naladěná brzdová soustava s kotouči 360 x 36 mm vepředu a 330 x 26 vzadu. Svírají je šesti-, resp. čtyřpístkové třmeny.
Jako převodovka je použit AMG Speedshift plus 7-G Tronic, tedy sedmikvalt. Ten řadí jak v manuálním režimu, tak v automatickém. Automat umí jak komfortní, tak sportovní režim.
Veškerý kontakt s vozovkou obstarávají buď osmnáctipalcové pneumatiky 235/40 vepředu a 255/35 vzadu, nebo devatenáctky s rozměrem vepředu 235/35 a vzadu 255/30.
A navíc, pokud vám tento výkon nestačí, zastavte se u Brabusu v tomto článku.
C 63 AMG počet válcú/ventilů V8/ 4 Objem motoru (cm3) 6208 Kompresní poměr 11.3 : 1 Max. točivý moment 600 při 5000 Max. výkon (kW/koně) 336/457 při 6800 Zrychlení 0-100 (s) 4.5 max. rychlost (km/h) 250* Hmotnost 1730 kg
Rozměry - délka / šířka / výška / rozvor - 4725 / 1795 / 1438 / 2765
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.