Mercedes C63 AMG. Vykliďte levý pruh, jedu!

Marek Litzman, 6. července 2007, 13:50 Google+

Atmosféra ve třídě, ve které stále dominují tři značky, Audi BMW a Mercedes houstne. Navyšování výkonů je v současné době již samozřejmostí a každý nový model přinese ještě víc koní. Mercedes nevyjímaje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C - classe

C - classe | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

0-100 za 4,5, to je hodnota hodná supersportu. Mercedes ji nyní nabízí do každé rodiny. Chcete se zbavit tchýně? Odvezte ji svým rodinným Mercedesem domů. Na tuto jízdu už jen tak nezapomene. A kdyby se chtěla vrátit? Stačí přece nabídnout odvoz.

Vypadá jako obyčejný sedan střední třídy, ale obyčejnost je tím posledním, co by ho charakterizovalo. Kosmická rychlost, to je to pravé slovo.

Mercedesu se pod přední kapotu podařilo vměstnat obří vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru. Jeho 457 koní (336 kW) při 6800 otáčkách za minutu a 600 newtonmetrů při 5000 otáčkách roztáčí zadní kola nekompromisním způsobem. Když za zmíněných 4,5 sekundy zrychlíte na stovku, můžete jet až rychlostí 250 km/h, kde auto zastaví v rozletu omezovač. Pro atakování třístovky by bylo nutné ho deaktivovat.

Auto je samozřejmě vybavené mnohými elektronickými záchytnými padáky. Jedním z nich je ESP. To většinou může být buď zapnuté či vypnuté, ale Mercedes nabízí i speciální sportovní mód. V něm jsou zásahy systému posunuty co nejdál tak, aby byla stále zachována určitá míra bezpečnosti, ale hlavně i zábavnosti.

I motor je sám o sobě klenotem. Je vyráběn ručně a na každém motoru naleznete plaketu s podpisem technika, který byl zodpovědný právě za ten váš motor. Osmiválec generuje 600 newtonmetrů při 5000 otáčkách, jenže točivý moment v pásmu 2000-6250 otáček neklesne pod 500 Nm.

O bezpečné zastavení se stará velmi silně naladěná brzdová soustava s kotouči 360 x 36 mm vepředu a 330 x 26 vzadu. Svírají je šesti-, resp. čtyřpístkové třmeny.

Jako převodovka je použit AMG Speedshift plus 7-G Tronic, tedy sedmikvalt. Ten řadí jak v manuálním režimu, tak v automatickém. Automat umí jak komfortní, tak sportovní režim.

Veškerý kontakt s vozovkou obstarávají buď osmnáctipalcové pneumatiky 235/40 vepředu a 255/35 vzadu, nebo devatenáctky s rozměrem vepředu 235/35 a vzadu 255/30.

A navíc, pokud vám tento výkon nestačí, zastavte se u Brabusu v tomto článku.

 

 
C 63 AMG
počet válcú/ventilů
V8/ 4
Objem motoru (cm3)
6208
Kompresní poměr
11.3 : 1
Max. točivý moment
600 při 5000
Max. výkon (kW/koně)
336/457 při 6800
Zrychlení 0-100 (s)
4.5
max. rychlost (km/h)
250*
Hmotnost 1730 kg

 

Rozměry - délka / šířka / výška / rozvor - 4725 / 1795 / 1438 / 2765

Vytisknout

Diskuze: Mercedes C63 AMG. Vykliďte levý pruh, jedu!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Suzuki

Další informace o nové Suzuki Splash

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud