Mercedes C63 AMG. Vykliďte levý pruh, jedu!

C - classe
C - classe, foto: DaimlerChrysler
Marek Litzman 6. července 2007 13:50
Sdílej:

Atmosféra ve třídě, ve které stále dominují tři značky, Audi BMW a Mercedes houstne. Navyšování výkonů je v současné době již samozřejmostí a každý nový model přinese ještě víc koní. Mercedes nevyjímaje.

0-100 za 4,5, to je hodnota hodná supersportu. Mercedes ji nyní nabízí do každé rodiny. Chcete se zbavit tchýně? Odvezte ji svým rodinným Mercedesem domů. Na tuto jízdu už jen tak nezapomene. A kdyby se chtěla vrátit? Stačí přece nabídnout odvoz. Vypadá jako obyčejný sedan střední třídy, ale obyčejnost je tím posledním, co by ho charakterizovalo. Kosmická rychlost, to je to pravé slovo. Mercedesu se pod přední kapotu podařilo vměstnat obří vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru. Jeho 457 koní (336 kW) při 6800 otáčkách za minutu a 600 newtonmetrů při 5000 otáčkách roztáčí zadní kola nekompromisním způsobem. Když za zmíněných 4,5 sekundy zrychlíte na stovku, můžete jet až rychlostí 250 km/h, kde auto zastaví v rozletu omezovač. Pro atakování třístovky by bylo nutné ho deaktivovat. Auto je samozřejmě vybavené mnohými elektronickými záchytnými padáky. Jedním z nich je ESP. To většinou může být buď zapnuté či vypnuté, ale Mercedes nabízí i speciální sportovní mód. V něm jsou zásahy systému posunuty co nejdál tak, aby byla stále zachována určitá míra bezpečnosti, ale hlavně i zábavnosti.

I motor je sám o sobě klenotem. Je vyráběn ručně a na každém motoru naleznete plaketu s podpisem technika, který byl zodpovědný právě za ten váš motor. Osmiválec generuje 600 newtonmetrů při 5000 otáčkách, jenže točivý moment v pásmu 2000-6250 otáček neklesne pod 500 Nm.

O bezpečné zastavení se stará velmi silně naladěná brzdová soustava s kotouči 360 x 36 mm vepředu a 330 x 26 vzadu. Svírají je šesti-, resp. čtyřpístkové třmeny.

Jako převodovka je použit AMG Speedshift plus 7-G Tronic, tedy sedmikvalt. Ten řadí jak v manuálním režimu, tak v automatickém. Automat umí jak komfortní, tak sportovní režim.

Veškerý kontakt s vozovkou obstarávají buď osmnáctipalcové pneumatiky 235/40 vepředu a 255/35 vzadu, nebo devatenáctky s rozměrem vepředu 235/35 a vzadu 255/30.

A navíc, pokud vám tento výkon nestačí, zastavte se u Brabusu v tomto článku.

 

  C 63 AMG počet válcú/ventilů V8/ 4 Objem motoru (cm3) 6208 Kompresní poměr 11.3 : 1 Max. točivý moment 600 při 5000 Max. výkon (kW/koně) 336/457 při 6800 Zrychlení 0-100 (s) 4.5 max. rychlost (km/h) 250* Hmotnost 1730 kg

 

Rozměry - délka / šířka / výška / rozvor - 4725 / 1795 / 1438 / 2765

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?