Fiat ví, jak na sebe upozornit. Přesně v 00:00, 5.7.2007 byla představena nová verze slavné pětistovky. Příchod nového retra byl uveden ve velkém stylu a celá show měla být on-line přenášena po internetu. /+ VIDEO/
Chtěl jsem vám, čtenářům, přinést reportáž z italského Turína, kde byl veřejnosti představen Fiat 500. Ačkoliv tvary, interiér a motory už známe, vůz stále nebyl představen. To se mělo stát dnes. Proto jsem seděl v 23:50 s očima nalepenýma na displeji svého notebooku a se sluchátkama na uších čekal co se bude dít.
Připomeňme si ale nejdřív, jak to vlastně s pětistovkou bylo. Fiat 500, dnes už bychom měli říct první generace, se začal vyrábět v roce 1957, tedy přesně před padesáti lety. Byl to jeden z vozů, které pomohly motorizovat Evropu. Bylo to malé městské vozítko s motorem o objemu kolem půl litru a výkonu mezi 13-22 koni (10-16 kW). Dodnes jsou ceněné především za to, že je možné je řídit i se skupinou B1, tedy už od 17 let.
Historie druhé generace, té dnes představované, se začala psát představením konceptu Trepiúno v Ženevě roku 2004. Dnes můžeme říct, že na veletrhu byla představena po stránce designu finální verze. Bylo také uvolněno několik informací o motorech. Koncept si získal mnoho příznivců a ti netrpělivě čekali na uvedení novinky na trh. Netrpělivost ještě podpořilo otevření webu, na kterém se postupně Trepiúno odhalovalo a odhalovalo i detaily o sobě. Odpočítával se tam i čas do oficiální premiéry vozu, web byl totiž otevřel přesně pět set dní před oficiálním zahájením prodejů.
Dnes již víme, že od začátku bude Fiat 500 poháněn trojicí motorů, 1,2 8v o výkonu 69 koní (50 kW), 1,4 o výkonu 100 koní (74 kW) a pětasedmdesátikoňový diesel 1,3 JTD (55kW). Všechny plní emisní normu Euro 5. Samotný vůz měří na délku 355 cm, široký je 163 cm a vysoký 1,5 metru. Po vzoru první generace se tak jedná o opravdového prcka.
V budoucnu by se měl objevit ještě přeplňovaný dvouválec 0,9 litru o výkonu téměř 100 koní a ostrá verze Abarth s výkonem 150 koní.
No a jak to dopadlo s oficiální show? Od 23:50 jsem se kochal nádhernými ohňostroji a hudbou, ve vzduchu viselo logo s číslicí 500, na zemi několik nových pětistovek. Show už byla v plném proudu, ale představení mělo teprve přijít. Přesně úderem půlnoci ohňostroj skončil a čekalo se na další pokračování. Ve sluchátkách jsem uslyšel nějaký hlas a začínající zpěv, v obrazovce chvíli záběr na na pětistovku...a tma. Obraz vypadl. V uších stále slyším hudbu, ale i ta za chvíli vypíná. Asi 20 minut se snažím resuscitovat online přenos, ale všechny pokusy jsou marné. Exitus.
Vypadá to tak, že se všichni budeme muset podívat na záznam, který by se měl na webu www.fiat500.com objevit po skončení show. Pokud ovšem nenastala potíž i se záznamovou technikou, kamera totiž vypadla, jak se dívám, nejen mně. VIDEO: Fiat 500 na silnicích
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.