Fiat ví, jak na sebe upozornit. Přesně v 00:00, 5.7.2007 byla představena nová verze slavné pětistovky. Příchod nového retra byl uveden ve velkém stylu a celá show měla být on-line přenášena po internetu. /+ VIDEO/
Chtěl jsem vám, čtenářům, přinést reportáž z italského Turína, kde byl veřejnosti představen Fiat 500. Ačkoliv tvary, interiér a motory už známe, vůz stále nebyl představen. To se mělo stát dnes. Proto jsem seděl v 23:50 s očima nalepenýma na displeji svého notebooku a se sluchátkama na uších čekal co se bude dít.
Připomeňme si ale nejdřív, jak to vlastně s pětistovkou bylo. Fiat 500, dnes už bychom měli říct první generace, se začal vyrábět v roce 1957, tedy přesně před padesáti lety. Byl to jeden z vozů, které pomohly motorizovat Evropu. Bylo to malé městské vozítko s motorem o objemu kolem půl litru a výkonu mezi 13-22 koni (10-16 kW). Dodnes jsou ceněné především za to, že je možné je řídit i se skupinou B1, tedy už od 17 let.
Historie druhé generace, té dnes představované, se začala psát představením konceptu Trepiúno v Ženevě roku 2004. Dnes můžeme říct, že na veletrhu byla představena po stránce designu finální verze. Bylo také uvolněno několik informací o motorech. Koncept si získal mnoho příznivců a ti netrpělivě čekali na uvedení novinky na trh. Netrpělivost ještě podpořilo otevření webu, na kterém se postupně Trepiúno odhalovalo a odhalovalo i detaily o sobě. Odpočítával se tam i čas do oficiální premiéry vozu, web byl totiž otevřel přesně pět set dní před oficiálním zahájením prodejů.
Dnes již víme, že od začátku bude Fiat 500 poháněn trojicí motorů, 1,2 8v o výkonu 69 koní (50 kW), 1,4 o výkonu 100 koní (74 kW) a pětasedmdesátikoňový diesel 1,3 JTD (55kW). Všechny plní emisní normu Euro 5. Samotný vůz měří na délku 355 cm, široký je 163 cm a vysoký 1,5 metru. Po vzoru první generace se tak jedná o opravdového prcka.
V budoucnu by se měl objevit ještě přeplňovaný dvouválec 0,9 litru o výkonu téměř 100 koní a ostrá verze Abarth s výkonem 150 koní.
No a jak to dopadlo s oficiální show? Od 23:50 jsem se kochal nádhernými ohňostroji a hudbou, ve vzduchu viselo logo s číslicí 500, na zemi několik nových pětistovek. Show už byla v plném proudu, ale představení mělo teprve přijít. Přesně úderem půlnoci ohňostroj skončil a čekalo se na další pokračování. Ve sluchátkách jsem uslyšel nějaký hlas a začínající zpěv, v obrazovce chvíli záběr na na pětistovku...a tma. Obraz vypadl. V uších stále slyším hudbu, ale i ta za chvíli vypíná. Asi 20 minut se snažím resuscitovat online přenos, ale všechny pokusy jsou marné. Exitus.
Vypadá to tak, že se všichni budeme muset podívat na záznam, který by se měl na webu www.fiat500.com objevit po skončení show. Pokud ovšem nenastala potíž i se záznamovou technikou, kamera totiž vypadla, jak se dívám, nejen mně. VIDEO: Fiat 500 na silnicích
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?