Škoda Fabia RS - první informace

Marek Litzman, 4. července 2007, 08:33 Google+

Jako minulá Fabia, i druhá generace dostane rychlou verzi RS. Nikoli svižnou, rychlou! Už známe základní tvary kombíku a motory, které dostane verze RS. A možná dostane i jednu velmi zajmavou převodovku!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda

Škoda | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Fabii toho na uvedení zbývá ještě hodně. Přinejmenším je jasné, že se v blízké době objeví dvě zajímavé variace. Tou první bude kombík. Prototypy brázdí naše silnice křížem krážem a jsou čím dál oblíbenějším objektem pro hledáčky foťáků a fotomobilů kolemjdoucích. Asi nejlepší fotka je zveřejněna zde.

Na své představení už se však klepe i nové eReSo. Zatímco minulá verze byla vyráběna jako homologační série pro závody WRC, nová už je spíše povinností. Po dieselovém šoku v minulé generaci přijde tentokrát šok menší. Bude totiž dieselový jen napůl, zato plně přeplňovaný.

Máme zatím neoficiálně potvrzenou informaci o tom, že nová Fabia RS bude poháněna dvojicí motorů. Tím prvním a veskrze očekávanějším je dvoulitr TDI o výkonu 103 kW (140 koní). Nazval bych to přímou rodinnou linií, vždyť výkon se takto zvýší jen o 10 koní.

Mnohem zajímavěji se jeví informace o benzínovém agregátu. Spekulace o nasazení 1,4 TSI se zdají být potvrzené a naše zdroje hovoří dokonce o 125 kW verzi, tedy verzi o výkonu 170 koňských sil, která se umisťuje například do Volkswagenu Golf GT. Její zvláštností je to, že ke svému přeplňování využívá v závislosti na otáčkách buď turba, nebo kompresoru a díky tomu dosahuje nevídané linearity průběhu výkonu. Je však možné i to, že bude použita slabší, 103 kW varianta, která by zase dobře "ladila" se stejně výkonným turbodieselem. Věřme ale v to, že ve škodovce na tohle ladí - neladí nepřistoupí.

Z říše sci-fi se potom zdají být informace o použití sedmistupňové převodovky DSG ve spojení s benzínovou variantou. Sedmistupňová DSG pro Volskwagen je opravdu ve vývoji, její nasazení zrovna ve Fabii RS mi však nepřijde příliš pravděpodobné. Ale možná nás všechny Škoda překvapí. Existuje totiž jeden silný argument pro nasazení - emisní požadavky EU. Sedm kvaltů dokáže stlačit spotřebu a tím i emise o kapánek níže, což je pro značku důležité.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Fabia RS - první informace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

C - classe

Mercedes-Benz třídy C konečně i jako 4x4

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud