Jako minulá Fabia, i druhá generace dostane rychlou verzi RS. Nikoli svižnou, rychlou! Už známe základní tvary kombíku a motory, které dostane verze RS. A možná dostane i jednu velmi zajmavou převodovku!
Fabii toho na uvedení zbývá ještě hodně. Přinejmenším je jasné, že se v blízké době objeví dvě zajímavé variace. Tou první bude kombík. Prototypy brázdí naše silnice křížem krážem a jsou čím dál oblíbenějším objektem pro hledáčky foťáků a fotomobilů kolemjdoucích. Asi nejlepší fotka je zveřejněna zde.
Na své představení už se však klepe i nové eReSo. Zatímco minulá verze byla vyráběna jako homologační série pro závody WRC, nová už je spíše povinností. Po dieselovém šoku v minulé generaci přijde tentokrát šok menší. Bude totiž dieselový jen napůl, zato plně přeplňovaný.
Máme zatím neoficiálně potvrzenou informaci o tom, že nová Fabia RS bude poháněna dvojicí motorů. Tím prvním a veskrze očekávanějším je dvoulitr TDI o výkonu 103 kW (140 koní). Nazval bych to přímou rodinnou linií, vždyť výkon se takto zvýší jen o 10 koní.
Mnohem zajímavěji se jeví informace o benzínovém agregátu. Spekulace o nasazení 1,4 TSI se zdají být potvrzené a naše zdroje hovoří dokonce o 125 kW verzi, tedy verzi o výkonu 170 koňských sil, která se umisťuje například do Volkswagenu Golf GT. Její zvláštností je to, že ke svému přeplňování využívá v závislosti na otáčkách buď turba, nebo kompresoru a díky tomu dosahuje nevídané linearity průběhu výkonu. Je však možné i to, že bude použita slabší, 103 kW varianta, která by zase dobře "ladila" se stejně výkonným turbodieselem. Věřme ale v to, že ve škodovce na tohle ladí - neladí nepřistoupí.
Z říše sci-fi se potom zdají být informace o použití sedmistupňové převodovky DSG ve spojení s benzínovou variantou. Sedmistupňová DSG pro Volskwagen je opravdu ve vývoji, její nasazení zrovna ve Fabii RS mi však nepřijde příliš pravděpodobné. Ale možná nás všechny Škoda překvapí. Existuje totiž jeden silný argument pro nasazení - emisní požadavky EU. Sedm kvaltů dokáže stlačit spotřebu a tím i emise o kapánek níže, což je pro značku důležité.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.