Jako minulá Fabia, i druhá generace dostane rychlou verzi RS. Nikoli svižnou, rychlou! Už známe základní tvary kombíku a motory, které dostane verze RS. A možná dostane i jednu velmi zajmavou převodovku!
Fabii toho na uvedení zbývá ještě hodně. Přinejmenším je jasné, že se v blízké době objeví dvě zajímavé variace. Tou první bude kombík. Prototypy brázdí naše silnice křížem krážem a jsou čím dál oblíbenějším objektem pro hledáčky foťáků a fotomobilů kolemjdoucích. Asi nejlepší fotka je zveřejněna zde.
Na své představení už se však klepe i nové eReSo. Zatímco minulá verze byla vyráběna jako homologační série pro závody WRC, nová už je spíše povinností. Po dieselovém šoku v minulé generaci přijde tentokrát šok menší. Bude totiž dieselový jen napůl, zato plně přeplňovaný.
Máme zatím neoficiálně potvrzenou informaci o tom, že nová Fabia RS bude poháněna dvojicí motorů. Tím prvním a veskrze očekávanějším je dvoulitr TDI o výkonu 103 kW (140 koní). Nazval bych to přímou rodinnou linií, vždyť výkon se takto zvýší jen o 10 koní.
Mnohem zajímavěji se jeví informace o benzínovém agregátu. Spekulace o nasazení 1,4 TSI se zdají být potvrzené a naše zdroje hovoří dokonce o 125 kW verzi, tedy verzi o výkonu 170 koňských sil, která se umisťuje například do Volkswagenu Golf GT. Její zvláštností je to, že ke svému přeplňování využívá v závislosti na otáčkách buď turba, nebo kompresoru a díky tomu dosahuje nevídané linearity průběhu výkonu. Je však možné i to, že bude použita slabší, 103 kW varianta, která by zase dobře "ladila" se stejně výkonným turbodieselem. Věřme ale v to, že ve škodovce na tohle ladí - neladí nepřistoupí.
Z říše sci-fi se potom zdají být informace o použití sedmistupňové převodovky DSG ve spojení s benzínovou variantou. Sedmistupňová DSG pro Volskwagen je opravdu ve vývoji, její nasazení zrovna ve Fabii RS mi však nepřijde příliš pravděpodobné. Ale možná nás všechny Škoda překvapí. Existuje totiž jeden silný argument pro nasazení - emisní požadavky EU. Sedm kvaltů dokáže stlačit spotřebu a tím i emise o kapánek níže, což je pro značku důležité.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.