Jak v AMG, tak v McLarenu se prý rozbíhají přípravy na výrobu nového supersportu. Budou mít leccos společného.
Britský Autocar v posledních dnech spekuluje o budoucnosti dvou značek spjatých s Mercedesem. Jak AMG, tak McLaren pomáhají Mercedesu tvořit ta nejsportovnější auta, ale zdá se, že oba by rádi šli i trochu vlastní cestou.
McLarenův model s očekávaným označením F2 má svůj prapůvod ve vývoji Mercedesu. Po zahájení prodejů velkého SLR se Mercedes začal pokukovat po něčem s motorem uprostřed. Vývoj sice započal, ale po nějaké době byl zmrazen, důvodem měly být problémy s vývojem a kvalitou mainstreamových modelů. McLaren do toho šel tedy sám. V této době jezdí po Anglii prototypy ukryté v karoserii Ferrari 360, což může naznačovat očekávané rozměry nového vozu. Spekulace se vedou nad motorem. Pokud by měla "ef dvojka" následovat legendární "ef jedničku", patřil by pod kapotu dvanáctiválec, jenže současné regule Formule 1 přikazují pouze osmiválce. Uvidíme tedy v jakým směrem prezentace a tím pádem i motorizace se McLaren vydá.
Proti sobě však bude mít zdatného soupeře. Možná už na příštím ženevském autosalonu na jaře příštího roku bude představen koncept s očekávaným jménem SLC. Nebude jím nic jiného, než supersport vyvinutý firmou AMG. Bude využívat součástí z Mercedesu a očekává se, že do srdce vozu bude umístěn motor 6,0 AMG, tedy přeplňovaný vidlicový osmiválec.
Jak bude tedy bitva vypadat? Oba stroje budou mít motor uprostřed, budou to s velkou pravděpodobností vidlicové osmiválce na trh se vydají v letech 2009 a 2010. Dámy a pánové, bitva může začít...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?