Když se Mercedes-Benz CLS objevil v roce 2004, v podstatě dal základ nové třídě čtyřdveřových kupé a dodnes stojí bez přímé konkurence.
Vzhledem k tomu, že konkurence se pomalu blíží, je třeba CLS trochu omladit. Facelift, který se představí v září na autosalonu ve Frankfurtu, s sebou přinese především decentní změny na designu, především na grilu chladiče, a některé nové prvky výbavy.
Tím je především bezpečnostní systém PRE-SAFE, který je v současné době nabízen ve třídě S. Tento systém hlídá bezpečnost kolem auta a v případě hrozící kolize je schopen nejprve upozornit řidiče na hrozící nebezpečí a poté i sám začít brzdit, ačkoliv ne naplno. Díky tomu jsou následky srážky mnohem menší. Zároveň systém přitáhne bezpečnostní pásy, nastaví sedačku do ideální polohy tak, aby byly pásy a airbagy co možná nejúčinnější a pozavírá okna.
Elektronika hlídá v autě snad všechno, počínaje sedmistupňovým automatem, přes odpružení Airmatic, až po protismykové a protiprokluzové systémy. Standardně má vůz aktivní opěrky hlavy, o posádku je postaráno vyhřívanými a odvětrávaným sedačkami a například také exkluzivními audiosystémy s připojením na iPod či jiným MP3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.