Když se Mercedes-Benz CLS objevil v roce 2004, v podstatě dal základ nové třídě čtyřdveřových kupé a dodnes stojí bez přímé konkurence.
Vzhledem k tomu, že konkurence se pomalu blíží, je třeba CLS trochu omladit. Facelift, který se představí v září na autosalonu ve Frankfurtu, s sebou přinese především decentní změny na designu, především na grilu chladiče, a některé nové prvky výbavy.
Tím je především bezpečnostní systém PRE-SAFE, který je v současné době nabízen ve třídě S. Tento systém hlídá bezpečnost kolem auta a v případě hrozící kolize je schopen nejprve upozornit řidiče na hrozící nebezpečí a poté i sám začít brzdit, ačkoliv ne naplno. Díky tomu jsou následky srážky mnohem menší. Zároveň systém přitáhne bezpečnostní pásy, nastaví sedačku do ideální polohy tak, aby byly pásy a airbagy co možná nejúčinnější a pozavírá okna.
Elektronika hlídá v autě snad všechno, počínaje sedmistupňovým automatem, přes odpružení Airmatic, až po protismykové a protiprokluzové systémy. Standardně má vůz aktivní opěrky hlavy, o posádku je postaráno vyhřívanými a odvětrávaným sedačkami a například také exkluzivními audiosystémy s připojením na iPod či jiným MP3.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.