PŘEDPREMIÉRA: Již delší dobou není žádnou novinkou to, že se v Mnichově chystá nejmenší z ušlechtilého rodu kupé. Nejmladší šlechtic dostane před svůj rytířský titul číslo 1, stane se tak sourozencem již existujícího 3- a 5dvéřového provedení.
Panoš v žádném případě nejde do boje o zákazníky nevyzbrojen. Asi největší devízou mladíka mají být jeho motorizace. V základu se setkáme s naftovým dvoulitrem. Jeho čtyři válce produkují 177 koní (tedy 130kW) a 350 Nm. BMW však tomuto motoru umí přidat i druhé turbo, čímž vznikne druhý motor v nabídce - 123d, ta produkuje hned 204 koní (150kW) a 400 Nm. Pokud nám první diesel zrychlí z 0 na stovku za 7,6, druhý ho přesprintuje časem 7,0. Nejvyšší rychlost činí 225, resp. 237 km/h
Opravdovou lahůdkou je však zbraň nejtěžší. Je jí dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů. BMW 135i coupé bude disponovat výkonem i točivým momentem se stejnou hodnotou - 306 koní i newtonmetrů (225 kW). Na stovku zrychlí za 5,3 sekundy a v rozletu ho zarazí až typicky nastavený omezovač na 250 km/h.
Kupátko bude technicky velmi podobné hatchbacku, bude však také delší, přibližně o 13 cm (430 cm). Také kufr by měl povyrůst na konečných 370 litrů, opěradla budou sklopná a dělená 3:2
Interiér je převzat z hatchbacku, stejně jako přední partie vozu. Zadní si však přímo říká o nazývání dvoudveřovým sedanem.
Závěrem by se určitě slušelo říct to, že žádné oficiální informace dosud vypuštěny nebyly. Britský importér však omylem (či "omylem"?) zprovoznil prezentaci tohoto modelu, takže všechna čísla dostala možnost kolovat po světě, takže je ještě možné, že se do oficiálního uvedení změní. Kupříkladu velmi pochybuji o nenasazení základních benzínových jednotek...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.