PŘEDPREMIÉRA: Již delší dobou není žádnou novinkou to, že se v Mnichově chystá nejmenší z ušlechtilého rodu kupé. Nejmladší šlechtic dostane před svůj rytířský titul číslo 1, stane se tak sourozencem již existujícího 3- a 5dvéřového provedení.
Panoš v žádném případě nejde do boje o zákazníky nevyzbrojen. Asi největší devízou mladíka mají být jeho motorizace. V základu se setkáme s naftovým dvoulitrem. Jeho čtyři válce produkují 177 koní (tedy 130kW) a 350 Nm. BMW však tomuto motoru umí přidat i druhé turbo, čímž vznikne druhý motor v nabídce - 123d, ta produkuje hned 204 koní (150kW) a 400 Nm. Pokud nám první diesel zrychlí z 0 na stovku za 7,6, druhý ho přesprintuje časem 7,0. Nejvyšší rychlost činí 225, resp. 237 km/h
Opravdovou lahůdkou je však zbraň nejtěžší. Je jí dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů. BMW 135i coupé bude disponovat výkonem i točivým momentem se stejnou hodnotou - 306 koní i newtonmetrů (225 kW). Na stovku zrychlí za 5,3 sekundy a v rozletu ho zarazí až typicky nastavený omezovač na 250 km/h.
Kupátko bude technicky velmi podobné hatchbacku, bude však také delší, přibližně o 13 cm (430 cm). Také kufr by měl povyrůst na konečných 370 litrů, opěradla budou sklopná a dělená 3:2
Interiér je převzat z hatchbacku, stejně jako přední partie vozu. Zadní si však přímo říká o nazývání dvoudveřovým sedanem.
Závěrem by se určitě slušelo říct to, že žádné oficiální informace dosud vypuštěny nebyly. Britský importér však omylem (či "omylem"?) zprovoznil prezentaci tohoto modelu, takže všechna čísla dostala možnost kolovat po světě, takže je ještě možné, že se do oficiálního uvedení změní. Kupříkladu velmi pochybuji o nenasazení základních benzínových jednotek...
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.