Peugeot 308 – první s osmou na zádech

Marek Litzman, 28. června 2007, 20:20 Google+

Na konci září 2007 přijde na trh nástupce veleúspěšného Peugeotu 307, jak jinak, než s označením 308. Pojďme se na něj podívat zblízka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i30

i30 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

„Třistaosma“ se jasně snaží navázat na svého předchůdce a to nejen trojkou na začátku, ve všech směrech, nejen těch designových, poukazuje na „sedmu“.

Peugeot se rozhodl nabízet od samého počátku 308 s šesti motory a pěti převodovkami. Benzínovou nabídku bude tvořit základní čtrnáctistovka VTi s 95 koňmi pod kapotou (70 kW, 138 Nm), následuje 1.6 VTi disponující výkonem 120 koní (88 kW, 160 Nm) a bavorsko-francouzská přeplňovaná 1.6 THP. Ta v závislosti na zvolené převodovce produkuje 150 nebo 140 koní (110/103 kW, 240 Nm). Slabší motor roztáčí čtyřstupňovou automatickou převodovku, kterou je možno dostat i s motorem 1.6 VTi. Zájemci o manuál se musí spokojit s pěti kvalty a to u všech benzínových a nejslabší dieselové motorizace. Tou je 1.6 HDi (66kW/90 koní, 215 Nm). Silnější varianta tohoto motoru produkuje 110 koní (80 kW, 240 Nm) a je spojena buď s robotizovanou převodovkou, nebo manuálem. Obě se pyšní šesti stupni. Vrcholnou dieselovou motorizací je 2.0 HDi (100 kW/136 koní, 320 Nm), která je, aby se to nepletlo, spřažena se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.

Design je již delší dobu znám ze špionážních fotek, jedná se o jakési prolnutí modelů 307 a 207. Základní tvar zůstal ze 307, nové prvky přibyly z 207. Jedná se především o charakteristický „nos“, který pokračuje přes celou přední kapotu a ztrácí se až v A-sloupcích. Typicky „pežoťácká“ je maska chladiče, lví tlama a oči, kapkovitá světla. Ani boční profil nikoho nenechá na pochybách, že se jedná o ten pravý Peugeot. Právě z profilu nejvíce připomíná zmiňovanou 307. Záď se nese v dynamickém rázu, malé okno, dopředu protažené zadní lampy a černý spodek, takový falešný náznak difuzoru udělají své.

Interiéru dominují tři výdechy ventilace. Přístrojová deska plynule navazuje na řadící páku, středový tunel a loketní opěrku. Nad hlavami cestujících se rozkládá panoramatická střecha, která bude součástí vyšších výbav. V interiéru najdeme také až 9 airbagů a systém, který bude řidiče varovat při nechtěném opuštění jízdního pruhu. V nárazových testech se tak očekává velmi dobrý výsledek.

Délka nového modelu je 4276 mm, rozvor 2610mm, šířka 1815 mm a výška bezmála půl druhého metru, přesněji 1498. Jak je ve zvyku, syn přerostl svého tatíčka, ačkoliv výška je o něco málo menší, co do plochy má syn navrch. Základní objem kufru je 442  litrů , po sklopení sedadel až 1398 litrů. Samozřejmostí je dělení sedadel v poměru 60:40.

Ceny ještě nebyly zveřejněny, model se nám poprvé ukáže na autosalonu ve Frankfurtu v září tohoto roku. Hned potom, ještě v září, půjde do prodeje.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 308 – první s osmou na zádech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

Penthouse CX

Penthouse CX Dubicamper, nejrychlejší obytný vůz své doby, ve kterém nic nechybělo

Stellantis vznikla fúzí Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) a Peugeot SA (PSA)

Fúze FCA a PSA schválena. 15 značek bude nově ovládat Stellantis

ZNAČKA DS  JE PARTNEREM MÓDNÍ NÁVRHÁŘKY NATALI RUDEN

DS otevřelo v Česku nové zastoupení

Volkswagen Beetle

Chybělo málo a vše bylo jinak. Co má společného britský major a slavný "Brouk"?

reklama

Doporučujeme

Plethore

Sériový Passat BlueMotion: 100 km za 5 litrů!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

  2. Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

  3. Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

  4. Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

  5. Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

  6. Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud