Na konci září 2007 přijde na trh nástupce veleúspěšného Peugeotu 307, jak jinak, než s označením 308. Pojďme se na něj podívat zblízka.
„Třistaosma“ se jasně snaží navázat na svého předchůdce a to nejen trojkou na začátku, ve všech směrech, nejen těch designových, poukazuje na „sedmu“.
Peugeot se rozhodl nabízet od samého počátku 308 s šesti motory a pěti převodovkami. Benzínovou nabídku bude tvořit základní čtrnáctistovka VTi s 95 koňmi pod kapotou (70 kW, 138 Nm), následuje 1.6 VTi disponující výkonem 120 koní (88 kW, 160 Nm) a bavorsko-francouzská přeplňovaná 1.6 THP. Ta v závislosti na zvolené převodovce produkuje 150 nebo 140 koní (110/103 kW, 240 Nm). Slabší motor roztáčí čtyřstupňovou automatickou převodovku, kterou je možno dostat i s motorem 1.6 VTi. Zájemci o manuál se musí spokojit s pěti kvalty a to u všech benzínových a nejslabší dieselové motorizace. Tou je 1.6 HDi (66kW/90 koní, 215 Nm). Silnější varianta tohoto motoru produkuje 110 koní (80 kW, 240 Nm) a je spojena buď s robotizovanou převodovkou, nebo manuálem. Obě se pyšní šesti stupni. Vrcholnou dieselovou motorizací je 2.0 HDi (100 kW/136 koní, 320 Nm), která je, aby se to nepletlo, spřažena se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.
Design je již delší dobu znám ze špionážních fotek, jedná se o jakési prolnutí modelů 307 a 207. Základní tvar zůstal ze 307, nové prvky přibyly z 207. Jedná se především o charakteristický „nos“, který pokračuje přes celou přední kapotu a ztrácí se až v A-sloupcích. Typicky „pežoťácká“ je maska chladiče, lví tlama a oči, kapkovitá světla. Ani boční profil nikoho nenechá na pochybách, že se jedná o ten pravý Peugeot. Právě z profilu nejvíce připomíná zmiňovanou 307. Záď se nese v dynamickém rázu, malé okno, dopředu protažené zadní lampy a černý spodek, takový falešný náznak difuzoru udělají své.
Interiéru dominují tři výdechy ventilace. Přístrojová deska plynule navazuje na řadící páku, středový tunel a loketní opěrku. Nad hlavami cestujících se rozkládá panoramatická střecha, která bude součástí vyšších výbav. V interiéru najdeme také až 9 airbagů a systém, který bude řidiče varovat při nechtěném opuštění jízdního pruhu. V nárazových testech se tak očekává velmi dobrý výsledek.
Délka nového modelu je 4276 mm, rozvor 2610mm, šířka 1815 mm a výška bezmála půl druhého metru, přesněji 1498. Jak je ve zvyku, syn přerostl svého tatíčka, ačkoliv výška je o něco málo menší, co do plochy má syn navrch. Základní objem kufru je 442 litrů , po sklopení sedadel až 1398 litrů. Samozřejmostí je dělení sedadel v poměru 60:40.
Ceny ještě nebyly zveřejněny, model se nám poprvé ukáže na autosalonu ve Frankfurtu v září tohoto roku. Hned potom, ještě v září, půjde do prodeje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.