Na konci září 2007 přijde na trh nástupce veleúspěšného Peugeotu 307, jak jinak, než s označením 308. Pojďme se na něj podívat zblízka.
„Třistaosma“ se jasně snaží navázat na svého předchůdce a to nejen trojkou na začátku, ve všech směrech, nejen těch designových, poukazuje na „sedmu“.
Peugeot se rozhodl nabízet od samého počátku 308 s šesti motory a pěti převodovkami. Benzínovou nabídku bude tvořit základní čtrnáctistovka VTi s 95 koňmi pod kapotou (70 kW, 138 Nm), následuje 1.6 VTi disponující výkonem 120 koní (88 kW, 160 Nm) a bavorsko-francouzská přeplňovaná 1.6 THP. Ta v závislosti na zvolené převodovce produkuje 150 nebo 140 koní (110/103 kW, 240 Nm). Slabší motor roztáčí čtyřstupňovou automatickou převodovku, kterou je možno dostat i s motorem 1.6 VTi. Zájemci o manuál se musí spokojit s pěti kvalty a to u všech benzínových a nejslabší dieselové motorizace. Tou je 1.6 HDi (66kW/90 koní, 215 Nm). Silnější varianta tohoto motoru produkuje 110 koní (80 kW, 240 Nm) a je spojena buď s robotizovanou převodovkou, nebo manuálem. Obě se pyšní šesti stupni. Vrcholnou dieselovou motorizací je 2.0 HDi (100 kW/136 koní, 320 Nm), která je, aby se to nepletlo, spřažena se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.
Design je již delší dobu znám ze špionážních fotek, jedná se o jakési prolnutí modelů 307 a 207. Základní tvar zůstal ze 307, nové prvky přibyly z 207. Jedná se především o charakteristický „nos“, který pokračuje přes celou přední kapotu a ztrácí se až v A-sloupcích. Typicky „pežoťácká“ je maska chladiče, lví tlama a oči, kapkovitá světla. Ani boční profil nikoho nenechá na pochybách, že se jedná o ten pravý Peugeot. Právě z profilu nejvíce připomíná zmiňovanou 307. Záď se nese v dynamickém rázu, malé okno, dopředu protažené zadní lampy a černý spodek, takový falešný náznak difuzoru udělají své.
Interiéru dominují tři výdechy ventilace. Přístrojová deska plynule navazuje na řadící páku, středový tunel a loketní opěrku. Nad hlavami cestujících se rozkládá panoramatická střecha, která bude součástí vyšších výbav. V interiéru najdeme také až 9 airbagů a systém, který bude řidiče varovat při nechtěném opuštění jízdního pruhu. V nárazových testech se tak očekává velmi dobrý výsledek.
Délka nového modelu je 4276 mm, rozvor 2610mm, šířka 1815 mm a výška bezmála půl druhého metru, přesněji 1498. Jak je ve zvyku, syn přerostl svého tatíčka, ačkoliv výška je o něco málo menší, co do plochy má syn navrch. Základní objem kufru je 442 litrů , po sklopení sedadel až 1398 litrů. Samozřejmostí je dělení sedadel v poměru 60:40.
Ceny ještě nebyly zveřejněny, model se nám poprvé ukáže na autosalonu ve Frankfurtu v září tohoto roku. Hned potom, ještě v září, půjde do prodeje.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?