Že Bmw nikdy nespí na vavřínech je známou pověstí německé automobilky. Tentokrát se podíval na zoubek stávající šestkové řadě, ta se po třech letech své působnosti dočkala hned několika změn.
Pojďme se tedy podívat, co je u sportovního GT nového. Nejprve se zaměřme na design, kde si Bmw pohrálo spíše s výraznějším vyniknutím tvarů, silné linky prochází od předních ledvinek přes kapotu až po víko zadního kufru a světel. Přední spoiler má širší otvory pro lepší přívod vzduchu, ale taky pro celkově širší postoj vozu. Přední a zadní světlomety s novými LED diody jen podtrhují výraznější design. Paleta barev zahrnuje novou vesmírně šedou nebo mořskou modř.
Facelift vozu pokračuje interiérem, kde jsou linky opět mohutnější, palubní deska tak výrazněji přechází na dveřní výplně, či na středový tunel. Nové chromové obložení je příjemné, stejně jako nový odstín koženého čalounění.
Osmi-válcová jednotka 650i o obsahu 4,8 litru s 360 koňmi přidala na dynamice díky nové 6-ti stupňové sportovní automatické převodovce, jednotlivé odstupňování lépe využívá výkon motoru a pohotově reaguje na vaše polohy plynového pedálu.
Všechny modely pak disponují lepší elektronickou stabilitou trakce DSC a brzdnou silou, speciálně vyvinutou pro sportovní jízdní vlastnosti šestky. Samozřejmostí je také aktivní řízení, které do rychlosti 100km/h je velmi strmé a dokáže tak vozu dodat neobvyklou hbitost například v ostrých zatáčkách a řidiči dodat jedinečný zážitek z rychlých reakcí.
zdroj: Bmw
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.