Že Bmw nikdy nespí na vavřínech je známou pověstí německé automobilky. Tentokrát se podíval na zoubek stávající šestkové řadě, ta se po třech letech své působnosti dočkala hned několika změn.
Pojďme se tedy podívat, co je u sportovního GT nového. Nejprve se zaměřme na design, kde si Bmw pohrálo spíše s výraznějším vyniknutím tvarů, silné linky prochází od předních ledvinek přes kapotu až po víko zadního kufru a světel. Přední spoiler má širší otvory pro lepší přívod vzduchu, ale taky pro celkově širší postoj vozu. Přední a zadní světlomety s novými LED diody jen podtrhují výraznější design. Paleta barev zahrnuje novou vesmírně šedou nebo mořskou modř.
Facelift vozu pokračuje interiérem, kde jsou linky opět mohutnější, palubní deska tak výrazněji přechází na dveřní výplně, či na středový tunel. Nové chromové obložení je příjemné, stejně jako nový odstín koženého čalounění.
Osmi-válcová jednotka 650i o obsahu 4,8 litru s 360 koňmi přidala na dynamice díky nové 6-ti stupňové sportovní automatické převodovce, jednotlivé odstupňování lépe využívá výkon motoru a pohotově reaguje na vaše polohy plynového pedálu.
Všechny modely pak disponují lepší elektronickou stabilitou trakce DSC a brzdnou silou, speciálně vyvinutou pro sportovní jízdní vlastnosti šestky. Samozřejmostí je také aktivní řízení, které do rychlosti 100km/h je velmi strmé a dokáže tak vozu dodat neobvyklou hbitost například v ostrých zatáčkách a řidiči dodat jedinečný zážitek z rychlých reakcí.
zdroj: Bmw
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.