Nejmenší model italské automobilky Lancia, Lancia Ypsilon, dostává sportovně laděného bratříčka. Je jím provedení Sport MomoDesign, které se mimo jiné bude pyšnit nejvýkonnějším dieselovým motorem ve své třídě.
Díky tomuto motoru získává vůz skvělou kombinaci elegance a dynamiky. Současně se tím otevírá nová kapitola v dlouhé historii spolupráce dvou známých italských společností. Lancia a MomoDesign zaměřily své usilí k tomu, aby spolu dali vzniknout výjimečnému autu s unikátním stylingem, který přitom ponese typické prvky vozů Lancia - eleganci a charakteristický vzhled.
Lancia Ypsilon Sport MomoDesign by měla zaujmout mladé zákazníky, kteří hledají automobil se sportovním charakterem, ale který je přitom elegantní a za přijatelnou cenu. Vůz dostal v porovnání se standardním provedením nižší podvozek, což činí jízdní zážitky ještě příjemnějšími. Kotoučové brzdy najdeme nyní na přední i zadní nápravě - díky tomu je všechna ta zábava neustále pod plnou kontrolou.
Pod kapotou se skrývá několik motorů. Prvním z nich je diesel 1.3 Multijet 16V o výkonu 105 koní ve 4000 otáčkách, který dosahuje točivého momentu 200 Nm v 1750 otáčkách. Motor je spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou, vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 177 km/h. Navzdory výkonu dosahují emize CO2 pouze 123 g/km při kombinované spotřebě paliva 4,7 l/100 km.
Lancia Ypsilon Sport MomoDesign může být vybavena také benzinovým motorem, a to jednotkou 1.4 16v o výkonu 95 koní, která je spřažena se šestistupňovou automatickou převodovkou (nebo se sekvenční převodovkou DFN).
Jako poslední motorizace je nabízen diesel s filtrem pevných částic DPF. Jde opět o motor 1.3 Multijet 16v, tentokrát však s výkonem 90 koní.
The Lancia Ypsilon Sport MomoDesign se honosí rozsáhlou standardní výbavou, která zahrnuje například klimatizaci, elektrický posilovač řízení 'Dual Drive', Hi-Fi audiosystém s rádiem a CD přehrávačem, dálkově ovládané centrální zamykání, nebo kožený volant a hlavici řadicí páky. Ke zdůraznění sportovního charakteru vozu přijíždí Lancia Ypsilon Sport MomoDesign na šestnáctipalcových litých kolech s lakem s diamantovým efektem a po stranách najdeme černá, alektricky nastavitelná a ovládaná vnější zpětná zrcátka. Aby byla jízda bezpečná, je vůz vybaven systémy ABS a EBD, předními a postranními airbagy, a pokročilým systémem ESP včetně kontroly prokluzu ASR. Mezi prvky volitelné výbavy najdeme prosklenou střechu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zvukový systém Bose nebo satelitní navigaci.
Lancia Ypsilon Sport MomoDesign si odbyla svůj debut na italském trhu v polovině června a očekává se, že rozšíří nabídku značky Lancia také v dalších evropských zemích.
Zdroj: Lancia
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?