Nejmenší model italské automobilky Lancia, Lancia Ypsilon, dostává sportovně laděného bratříčka. Je jím provedení Sport MomoDesign, které se mimo jiné bude pyšnit nejvýkonnějším dieselovým motorem ve své třídě.
Díky tomuto motoru získává vůz skvělou kombinaci elegance a dynamiky. Současně se tím otevírá nová kapitola v dlouhé historii spolupráce dvou známých italských společností. Lancia a MomoDesign zaměřily své usilí k tomu, aby spolu dali vzniknout výjimečnému autu s unikátním stylingem, který přitom ponese typické prvky vozů Lancia - eleganci a charakteristický vzhled.
Lancia Ypsilon Sport MomoDesign by měla zaujmout mladé zákazníky, kteří hledají automobil se sportovním charakterem, ale který je přitom elegantní a za přijatelnou cenu. Vůz dostal v porovnání se standardním provedením nižší podvozek, což činí jízdní zážitky ještě příjemnějšími. Kotoučové brzdy najdeme nyní na přední i zadní nápravě - díky tomu je všechna ta zábava neustále pod plnou kontrolou.
Pod kapotou se skrývá několik motorů. Prvním z nich je diesel 1.3 Multijet 16V o výkonu 105 koní ve 4000 otáčkách, který dosahuje točivého momentu 200 Nm v 1750 otáčkách. Motor je spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou, vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 177 km/h. Navzdory výkonu dosahují emize CO2 pouze 123 g/km při kombinované spotřebě paliva 4,7 l/100 km.
Lancia Ypsilon Sport MomoDesign může být vybavena také benzinovým motorem, a to jednotkou 1.4 16v o výkonu 95 koní, která je spřažena se šestistupňovou automatickou převodovkou (nebo se sekvenční převodovkou DFN).
Jako poslední motorizace je nabízen diesel s filtrem pevných částic DPF. Jde opět o motor 1.3 Multijet 16v, tentokrát však s výkonem 90 koní.
The Lancia Ypsilon Sport MomoDesign se honosí rozsáhlou standardní výbavou, která zahrnuje například klimatizaci, elektrický posilovač řízení 'Dual Drive', Hi-Fi audiosystém s rádiem a CD přehrávačem, dálkově ovládané centrální zamykání, nebo kožený volant a hlavici řadicí páky. Ke zdůraznění sportovního charakteru vozu přijíždí Lancia Ypsilon Sport MomoDesign na šestnáctipalcových litých kolech s lakem s diamantovým efektem a po stranách najdeme černá, alektricky nastavitelná a ovládaná vnější zpětná zrcátka. Aby byla jízda bezpečná, je vůz vybaven systémy ABS a EBD, předními a postranními airbagy, a pokročilým systémem ESP včetně kontroly prokluzu ASR. Mezi prvky volitelné výbavy najdeme prosklenou střechu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zvukový systém Bose nebo satelitní navigaci.
Lancia Ypsilon Sport MomoDesign si odbyla svůj debut na italském trhu v polovině června a očekává se, že rozšíří nabídku značky Lancia také v dalších evropských zemích.
Zdroj: Lancia
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.